Gå til innhold

Konvertering fra ntfs og fat32 til ext3?

Anbefalte innlegg

Som tittel lyder, jeg har en ntfs disk og en fat32 disk, jeg har ingen mulighet til å mellomlagre det jeg har på dem andre steder. Og jeg vet format og legge inn ext3 fra bunn er det beste, men det er ikke en mulighet. Jeg vil heller ikke sitte å brenne ut 10000 cd'r med stuff. Kan partition magic klare den konverteringa, og vil det i det hele tatt fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor store er diskene du skal konvertere, og må alt sikres mot datatap.

Er det filer/video/musikk/data med mer som er verdifullt for deg, synes jeg ikke å betale kr 1000,- til 2000,- (ekstern disk) er mye penger. Disken har du også i ettertid. Diskplass får man aldri nok av. Komprimert bør du klare å få plass til endel.

Er datamengdene svært store, så kjøp en og prøv å lån en i tillegg. Men i og med at du sier at du har en disk av hver regner jeg med at de er på ca 120 til 160 GB. Men er ingen av diskene du har over 160 GB så klargjøre du den nye med ext3, overfører fra den største av de gamle, sjekker at alt er OK, formater denne med ext3, og overfører fra gammel disk 2.

Det er mulig jeg er på villspor.

PS! 10 000 cd tilsvarer ca 6 500 GB. Har ikke hørt om disker på 3 250 GB. Så jeg regner med at det var billedlig talt.

Lenke til kommentar

1 på 250gb den andre på 160gb, ja, var billedlig talt med 10000 cd'r;) men, ja ikke helt dumt å flytte mellom diskene. jeg får prøve meg frem å se om jeg får flyttet over, og så formatere til ext3 etter det, takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...