marilieha Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg skal lage en side der man kan laste opp musikkfiler av f.eks. mp3 og wav format. Jeg får til å laste opp bilder og koden for det er her: Dette er html koden: form action=\"lastopp.php\" method=\"post\" enctype=\"multipart/form-data\"> <p>Velg et bilde du vil laste opp: <input type = \"file\" name = \"uploadedfile\"/></p> <p><input type=\"submit\" name=\"submit\" value = \"OK\"> </p> </form> Og her er koden i php som gjør at man laster opp et bilde: <?php if($uploadedfile_type =="image/pjpeg" or $uploadedfile_type =="image/gif"){ if("image/pjpeg" ==$uploadedfile_type) $extension=".jpg"; else $extension=".gif"; $filname = "prosjekt/bilder/" . time() . $remote_host . $extension; if(is_uploaded_file($uploadedfile) & copy($uploadedfile, $filname)) { echo("<p>Filen ble lagra som $filname.</p>"); } else{ echo("<p> Kunne ikke lagre fila $filname</p>"); } }else{ echo("<p>Bildet må være i jpg eller gif format " . "file.</p>\n"); } ?> Det jeg lurer på er hva som skal stå der det nå står image/pjpeg eller image/gif når jeg skal laste opp musikkfiler? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 audio/mp3 for MP3-filer audio/wav for .wav-filer audio/aiff for .aiff-filer også videre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå