Fjelldal83 Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg har med tiden tatt veldig mange digitale bilder og vil nå komprimere de, slik at de tar mindre plass. Jeg har prøvd i ACDSee, men de vil ikke bli mindre i størrelse. Har kvaliteten på 85% Har prøvd å skru den ned til 20% bare for å se om bildefilen ble mindre. Men nei. Når jeg "komprimerer" bruker jeg jpg formatet. Det er garantert noe jeg gjør feil. Er det noen som har gode råd ? Takk på på forhånd- -Christoffer- Lenke til kommentar
her Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Har du sjekket at dine rezisede bilder ligger som ekstra kopier etter at du har lagret dem? Mener å huske at ACDSEE har som standard at det lager en kopi av originalbildet. HH Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Det er sikkert fornuftig å ha komprimerte bilder på datamaskinen, men du bør ta vare på originalene også - f.eks. på cd-rom. Man vet aldri når man vil trenge bilder med optimal kvalitet, eller om man senere har lyst til å få tak i EXIF-data i bildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå