Gå til innhold

"Nye" Komplett.no - hva synes dere ?

Hva synes du om det nye designet?  

477 stemmer

1. 1. Hva synes du om det nye designet?

• Veldig bra
      39
    • Bra
      58
    • Helt greit
      116
    • Dårlig
      170
    • Veldig dårlig
      94

Anbefalte innlegg

Ser ut som en side en nystartet webshop kunne laget...

Jeg liker selv sidene til PS Data, de er rene, pene, oversiktlige og har bilder (mao alt etter min mening). Komplett får + for at de også har bilder, men det er alt.

Jeg har handlet en god del hos komplett, men de nye sidene er så dårlige at jeg bare trykke litt mer for å se at det faktisk er så ille, og ja, de er faktisk det med både Firefox, Opera og IE. Er det en mal fra Frontpage som er brukt? :p

Neida, er ikke så viktig for meg, men synes det var litt festlig at man faktisk klarer å ta så mange steg tilbake. Ser for meg personen bak designet som lener seg stolt tilbake, og betrakter kreasjonen med et anerkjennende :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rabattordning : Tjene seg opp rabatter ved å være trofast kunde. Jo lengre kunde jo bedre rabatt. Trenger ikke være all verden, men en belønning til di som faktisk gjentatte ganger kjøper hos dere.

Mulighet for å kjøpe med visa og slippe postoppkrav kommer til å gjøre at jeg kjøper oftere hos dere.

Ikke desto lengere kunde, men deste mer du har handlet for!

F.eks

0-999 0% rabatt

1000-4999 0,5% rabatt

5.000-10.000 1% rabatt

10.000-50.000 1,5%

50.000-200.000 2%

Osv osv.

Dette var bare tilfeldig valgte tall, men hadde vært morsomt med en sånn rabatt!

Mange kunder ville nok handlet der fordi da opparbeidet seg en rabatt og i noen tilfeller kunne de kanskje finne på og velge komplett.no isteden for andre nettbutikker nettopp pga at de ikke vil gå glipp av denne rabatten!

Endret av Morpheus-
Lenke til kommentar

Synes dette var meget dårlige greier..

Masse av dette er nevt før, men lager meg min egen lille liste med ting som er forferdelig dårlig:

- Ved første øyekast ser den nye siden ufattelig rotete ut

- Designet minner veldig mye om noe jeg rota sammen mens jeg gikk på u-skolen

- Forferdelig irriterende å måtte trykke "back" når man for eks trykker på CPU - Socket A, og så skal se på Socket 478.

Ting som værtfall MÅ PÅ PLASS:

- Det er ikke mulig å komme tilbake til alle mine gamle ordre.

- Link til produsentenes hjemmeside på produktsiden

- Link til reviews på produktene

- Oversikt over innsendte returer

- Den lille oversikten jeg har over leverte ordre er jo så gammeldags å tungvint

Ting som jeg er fornøyd med :

+ Raskere load

Hmm, thats it ja.

Men over til det som VIRKELIG er skummelt:

Selv bruker jeg Norek som forhandler, noe som gir noen små prosenter i forhold til komplett, men når det viser seg at norek nå er endel dyrere på de fleste varer enn det mpx er (som selger til sluttbrukere) så lyser det røde lamper hos meg, og jeg må virkelig vurdere om jeg kan fortsette å bruke dette :(

Og jeg som var så fornyød :(

Lenke til kommentar
Rabattordning : Tjene seg opp rabatter ved å være trofast kunde. Jo lengre kunde jo bedre rabatt. Trenger ikke være all verden, men en belønning til di som faktisk gjentatte ganger kjøper hos dere.

Mulighet for å kjøpe med visa og slippe postoppkrav kommer til å gjøre at jeg kjøper oftere hos dere.

Ikke desto lengere kunde, men deste mer du har handlet for!

F.eks

0-999 0% rabatt

1000-4999 0,5% rabatt

5.000-10.000 1% rabatt

10.000-50.000 1,5%

50.000-200.000 2%

Osv osv.

Dette var bare tilfeldig valgte tall, men hadde vært morsomt med en sånn rabatt!

Mange kunder ville nok handlet der fordi da opparbeidet seg en rabatt og i noen tilfeller kunne de kanskje finne på og velge komplett.no isteden for andre nettbutikker nettopp pga at de ikke vil gå glipp av denne rabatten!

:thumbs:

1000000000000 = 105 % rabatt ??

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg Norek som forhandler, noe som gir noen små prosenter i forhold til komplett, men når det viser seg at norek nå er endel dyrere på de fleste varer enn det mpx er (som selger til sluttbrukere) så lyser det røde lamper hos meg, og jeg må virkelig vurdere om jeg kan fortsette å bruke dette :(

Du tror ikke det er fordi Norek prisene for tiden er oppgitt med moms, i motsetning til før? ;)

Lenke til kommentar

2 ting

1. Invertering av fargen på linker ved mouseover er en forferdelig ting. :scared: Det er fint å bruke en hover-funksjon på linkane men kva med noke litt meir "rolig"?

2. Tabell-kolonnene henger ikke sammen. Dvs. underteksten er midtstillt. Produktlistinga er venstrejustert. Eg det er et kjempetomrom mellom produktlista og høgrekolonne. Kva med å enten midtstille heile sida, eller venstrejustere heile sida?? (Opera 1600x1200)

Lenke til kommentar

Du tror ikke det er fordi Norek prisene for tiden er oppgitt med moms, i motsetning til før? ;)

Hehe, dette la jeg merke til før jeg postet den posten faktisk, men det gjorde nok sitt til at jeg var litt oppspilt :)

Prisene hadde ikke gått opp så mye som jeg hadde trodd, men prisene hadde generelt sett gått opp. Dette kan selvfølgelig også være valutaendring. Jeg sammenlignet også ett par minnebrikker, som hadde steget MYE bare på 1 uke. (Tok da sikkert for gitt at dette var gjort under denne oppgraderingen).

Men som ett eksempel så koster den billigste minnebrikken (PC2700) 440 på komplett, mens den kun koster 367 hos mpx :)

Men det var heldigvis ikke så forferdelig som jeg trodde :)

Ble litt lurt av mva tingen der :p

Lenke til kommentar
Er det en mal fra Frontpage som er brukt?  :p

Nei, dei nye sidene er faktisk 100% flott strukturert (kodemessig) - DET er et stort pluss..

Har ikkje skjekka om dei validerer HTML 4.01 strict og/eller CSS2 enda, men antar at dei gjør det :)

Både de gamle og de nye sidene validerer som XHTML 1.0 Strict. Det er en _stor_ fordel.

Lenke til kommentar

Vel ser at det er ca 55% som synest siden er dårlig.

24% at den er bra

21% midt på treet.

At der er en del kosmetiske ting som kan bli bedre er vi vel enige om, men hovedårsaken til resultatet tror jeg ligger i at dette er nytt og uvant.

La siden fungere i en mnd og spør på nytt, er overbevist om at tallene vil forsndre seg merkbart .

Lenke til kommentar
Vel ser at det er ca 55% som synest siden er dårlig.

24% at den er bra

21% midt på treet.

At der er en del kosmetiske ting som kan bli bedre er vi vel enige om, men hovedårsaken til resultatet tror jeg ligger i at dette er nytt og uvant.

La siden fungere i en mnd og spør på nytt, er overbevist om at tallene vil forsndre seg merkbart .

Eller at Komplett gamblet og tapte.

Lenke til kommentar

Synes det virker ganske så useriøst å gå ut med en ny nettbutikk på denne måten uten at elementære ting er på plass. Jeg har for eks flere ting som skal inn til retur, som jeg ikke får "søkt" om retur for "kanskje" i morgen, ifølge deres support avdeling. Grunnen til at ikke alle mine gamle ordre er på siden var vist at det gamle systemet ikke er oppgradert til det nye, burde ikke dette være i orden før man går ut med ett nytt system...?

Lenke til kommentar
Synes det virker ganske så useriøst å gå ut med en ny nettbutikk på denne måten uten at elementære ting er på plass.

man så f.eks. www.gimp.org som opererte med to sider inntil lanseringen av gimp2, en offisiell (gammel versjon) og en test-versjon med nytt design.

Endret av heraldo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...