Gå til innhold

"Nye" Komplett.no - hva synes dere ?

Hva synes du om det nye designet?  

477 stemmer

1. 1. Hva synes du om det nye designet?

• Veldig bra
      39
    • Bra
      58
    • Helt greit
      116
    • Dårlig
      170
    • Veldig dårlig
      94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bugbear skrev 29/03/2004 : 17:53 

Helt, fantastisk syntes nå jeg. Siden deres loader på null komma nix jo, tilogmed på dritt linja på skolen. Likte det nye designet, mye bedre enn det forige, og det var lett å bli vant til.

Bildene på siden var også kjempe bra, det er noe jeg har savnet lenge, Stå på med optimaliseringen komplett.no. bra jobb! 

Takker :blush:

Lenke til kommentar
Myrsve skrev 29/03/2004 : 15:12 

Syns set er dumt at de har fjernet link til produsentene sine sider 

Linker til produsenter og tester er bare midlertidig borte, håper og tror at de straks er oppe igjen :)

Til de som venter på pc-bygger, så er denne også rundt hjørnet.

Lenke til kommentar
MaxCPU skrev 29/03/2004 : 19:59 

Ser ut til at dere klarer å luke vekk noe av dritten, men hva med all understrekingen, mouseovers osv?

Og det faktum at siden er feil vektlagt med hensyn til topp/midt/bunn?! 

Vi jobber, vi jobber :)

Forsøker å ta hastetingene først og så resten. Noen ting er det rørende enighet om og da kommer de raskt opp på prioriteringslisten, andre ting er mer usikkert og enkelte forslag mener vi har mer med vane å gjøre. Ser også her at folk er noe uenige om en del ting og da klarer vi garantert ikke å gjøre alle til lags...

Lenke til kommentar
Det jeg savner/synes burde gjøres om på er:

•  
  • Når du trykker på f.eks "Skjermer", så synes jeg at alle undekategorier burde komme opp både i venstre marg (som det gjør) OG under "Anbefalte produkter i Skjermer"

• Man burde har en knapp (slik som før) hvor man kan enkelt sortere etter pris, slik at man slipper å trykke på den i venstre marg

• Lagerstatus burde ha hatt en egen kollonne rett ved siden av pris (slik det var før), evt gjerne med farget skrift: eks. hvis det ikke er på lager og det er ubekreftet; rød skrift; mange på lager; grønn skrift; få på lager; gul skrift, osv...

• Gjerne ha den banneren (som på førstesiden) med "hjemme-pc, samsung syncmaster 172S" følge alle sidene, gjerne med noen andre tilbud da... Synes at alle under sidene ser ut som om de mangler noe uten den øverste banneren/linja. Best hadde vært å bytte ut den med en "ukens tilbud banner"

Noen som er enig?

Selv med sterk redsel for represalier for spam, så tar jeg sjansen og quoter mine synspunkter da jeg tror at de druknet i alle andre sine gode idéer! Og jeg synes at det er gode idéer, men det kan jo være jeg som er rar da!

EDIT: det med pris sorteringen var visst besvart...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
schmelck skrevet 29/03/2004 : 20:18 

Det jeg savner/synes burde gjøres om på er:

Når du trykker på f.eks "Skjermer", så synes jeg at alle undekategorier burde komme opp både i venstre marg (som det gjør) OG under "Anbefalte produkter i Skjermer"

Tja, er litt usikker på om vi ønsker det dobbelt-opp, kan være litt forvirrende. Grubler litt videre på den.

Man burde har en knapp (slik som før) hvor man kan enkelt sortere etter pris, slik at man slipper å trykke på den i venstre marg

Kommer en løsning på dette :)

Lagerstatus burde ha hatt en egen kollonne rett ved siden av pris (slik det var før), evt gjerne med farget skrift: eks. hvis det ikke er på lager og det er ubekreftet; rød skrift; mange på lager; grønn skrift; få på lager; gul skrift, osv...
Denne blir forandret noe i løpet av kort tid. Stay tuned...

Gjerne ha den banneren (som på førstesiden) med "hjemme-pc, samsung syncmaster 172S" følge alle sidene, gjerne med noen andre tilbud da... Synes at alle under sidene ser ut som om de mangler noe uten den øverste banneren/linja. Best hadde vært å bytte ut den med en "ukens tilbud banner"

Interessant, skal absolutt ta denne videre.

Lenke til kommentar

Takk igjen for alle tilbakemeldinger, er ikke sikker på at dere tror på det, men vi hører faktisk svært mye på hva deres sier/skriver :)

Bare så ingen sender ut en søkepatrulje fra Røde Kors: Må prioritere å få gjort unna noen av de nye løsningene nå, så blir borte fra forumet inntil i morgen. Håper å komme tilbake med en oppdatering da.

Scenen er deres!

Lenke til kommentar

Blås opp font i produktmenyen litt, samt få litt mindre padding mellom kvert menyvalg.

Forresten var mouseoveren over heile sida ganske stygg, holder med å forandre farge og/eller legge til en underline.

En ting, det går ikkje an å trykke på "listeoverskrifter" for å sortere etter pris, navn osv... Eg leita ganske lenge før eg fant ut at eg måtte gjøre slikt i boksen til venstre.

Ellers ganske fin! :D

Lenke til kommentar

Hmm.. bare få tilbake oversikt over tidligere ordre, og samme system med retur som før, så blir jeg fornøyd.

Jeg kan nemlig ikke gå inn og se hvordan det går med returen på hovedkortet mitt, som jeg savner sårt, og som jeg håper dukker opp før tg.. :cry:

Resten av forandringene venner jeg meg nok til. Og bilder er fint :)

Lenke til kommentar

Ser at det ikke ble svart på.. Men hvor ble ordrene våre av?

Har jo bestillt en del og bruker min konto på siden deres til å ha oversikt over hva jeg har handlet av pc deler..

Er noe av den tingen jeg savner mest nå

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Ang. visning av produktbilder:

Kommer mulighet for å skru av og på, slik at alle får sitt :) Årsaken til at det ble innført var at mange kunder ønsket. Smaken er som kjent som baken...

Det jeg mente her var å gjøre visning av bilder a) forskjellige for hver kategori basert på komplett sitt default valg (feks vise thumb i skjerm kategorien, men ikke i RAM kategorien) eller b) la brukeren enkelt få bytte mellom å vise og ikke vise thumbs i katalogen som blir browset.

.. eller a) OG b) selvfølgelig.

Har selv vært med å utvikle en nettbutikk, så jeg er fullstending klar over hvor mye jobb det kan være i en overgans periode. Jeg lærte i alle fall at neste gang skal vi ha et mer fullstending produkt før vi går online med en ny version. (*Mimre tilbake om alle da 09:00 til 04:00-arbeids dagene* :)

Gleder meg å se at dere hører etter i alle fall!

Lenke til kommentar
Vel natt til mandag la jeg inn en bestilling på 5 stk samsung hdder til 795 kr pr stk, i dag når jeg sjekket ordrebestilling min står det ikke at jeg har bestilt noe som helst, går inn til komplett og skal bestille meg harddiskene på nytt, oi her har prisene steget 100 kr i løpet av nattet. Tar kontakt med salg hos komplett og der får jeg beskjed at de la om systemet i løpet av natten og derfor vart antakelig ikke ordren min riktig registret i systemet. Ok greit nok, men hva med varene jeg bestilte da, de blir no 500 kr dyrere, men det fikk jeg svar at : "beklageligvis så skjer det innimellom. Prisene kan bli justert når som helst på

døgnet. Du hadde jo da ekstra uflaks i og med at vi gikk over til nytt system

akurat når du la ordren."

Det betyr at vi som kunder blir skadelidene pga overgang til nytt system :(

komplet.no salg 29/03/2004 : 20:43

Årsaken til endringene er to ting:

1. Vi har i helgen byttet datasystem og det medførte naturlig nok noe endringer på webbutikken også.

tdipower 29/03/2004 : 17:19:

...... & hvorfor skal prisene gå opp med den nye siden? var den så dyr i innkjøp? varer til 250,- hadde steget med 50,- over natten 

Ble utrolig provosert når jeg leste de postene som står ovenfor!

Her sitter mange trofase kunder å hjelper komplett.no gratis med sidene deres - til å lage en brukervennlig side slik at de kan selge mer og tjene mer. Samtidig ser det ut som om komplett.no har benyttet anledningen med "innføring av nytt datasystem" til å øke prisene på en del varer. For meg er layout ikke like viktig som pris, og synes det er rart at prisøkningene har fått gå "udiskutert" forbi!

Hadde vært interessant å få en oversikt fra komplett.no over alle varene som økte i pris samtidig som sidene ble oppdatert og man innførte ett nytt (og dyrere) datasystem. Hvor mange prosent prisøkning snakker vi om hvis vi ser over hele sortimentet - eller er det deler av vareutvalget som har økt mye i pris?

Forventer også at rscue og alle andre som hadde vare på ordre får sine varer til den pris de bestilte dem til! Har handlet mye på komplett, men hvis ikke komplett viser bedre service vil jeg se meg om etter en annen butikk.

Rscue: hadde vært fint med oppdateringer om harddisk-saken.

mvh

magnus

Lenke til kommentar
Hmm.. bare få tilbake oversikt over tidligere ordre, og samme system med retur som før, så blir jeg fornøyd.

Jeg kan nemlig ikke gå inn og se hvordan det går med returen på hovedkortet mitt, som jeg savner sårt, og som jeg håper dukker opp før tg.. :cry:

Resten av forandringene venner jeg meg nok til. Og bilder er fint :)

Begge disse kommer tilbake, det har jeg fått bekreftet :cool:

Lenke til kommentar

Har desverre ikke fått noe svar tilbake, viser seg at jeg handlet hdd som fremdeles var priset med samme pris som forrige ukens tilbud, men surt å miste bestilling pga overgang til nytt sytem, men iflg komplett er det bare slik... Har vært meget trofast kunde så jeg vart litt skuffet over komplett....Men slik er det bare...

Regnet med at når jeg trykket på fullført ordre på siden så fikk jeg ordren godkjent da det også poppet opp et ordrenummer, bare dumt at jeg ikke sjekket ut mailen min rett etter at jeg fikk ordrenummeret slik at jeg viste at jeg hadde fått den bestillingen som jeg gjennomført, men jeg stolte selvsagt på systemet og trett som jeg var la jeg meg (handelen skjedde mellom kl 2350 og kl 00.30 natt til mandag). Har aldri hatt noen problemer med verken komplett eller andre nettbutikker før.

Men jeg orker ikke å irritere meg over slikt lenger, fører bare til magesår.. :)

RScue

Lenke til kommentar

Likte ikke det nye designet noe spesielt. Øyene mine fester ikke på noen ting der. Føles ikke som om sida har noen struktur. Får en litt JMData-følelse av den. Og det var min konstruktive kritikk.

Min tolkning: Dere har gått bort i fra klassiske normer om design og sideoppbygning, til fordel for noe "hipt og nytt".

Lenke til kommentar

Jeg synest det er helt topp med bilder på alt, og jeg har ikke tall på alle gangene jeg har sittet og bladd i kataloger og webshops for å finne ut om den beskrivelsen som står faktisk er det jeg skal ha eller ikke. Men det aller viktigste med bildene (som hver vare nå skal ha) er at dere faktisk legger inn bilder som korresponderer med varen. Noe av det mest meningsløse jeg ser er "generic" bilder/digre ikoner som legges inn alle steder der bilde mangler. Alt de gjør er å spise plass (og båndbredde) uten å bety noe som helst.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...