Gå til innhold

"Nye" Komplett.no - hva synes dere ?

Hva synes du om det nye designet?  

477 stemmer

1. 1. Hva synes du om det nye designet?

• Veldig bra
      39
    • Bra
      58
    • Helt greit
      116
    • Dårlig
      170
    • Veldig dårlig
      94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må tilføye meg med flertallet. Den "gamele" så bedre ut.

Får de til dette at vi kan slå av bildene og den ekstra infoen blir det mye mer oversiktelig. Når jeg skroller under skjermkort blir jeg svimmel.

Konto sidene var ikke bra.

En artig ting på slutten(når man er logget inn):

Hei, Fornavn Etternavn . (Hvis du ikke er Fornavn Etternavn, klikk her.)

Lenke til kommentar

Vel har handlet flere ganger i nettbutikker som komplett osv, har alltid likt komplett og kun fnyst av folk som skriver negativt om komplett.no.

Vel natt til mandag la jeg inn en bestilling på 5 stk samsung hdder til 795 kr pr stk, i dag når jeg sjekket ordrebestilling min står det ikke at jeg har bestilt noe som helst, går inn til komplett og skal bestille meg harddiskene på nytt, oi her har prisene steget 100 kr i løpet av nattet. Tar kontakt med salg hos komplett og der får jeg beskjed at de la om systemet i løpet av natten og derfor vart antakelig ikke ordren min riktig registret i systemet. Ok greit nok, men hva med varene jeg bestilte da, de blir no 500 kr dyrere, men det fikk jeg svar at : "beklageligvis så skjer det innimellom. Prisene kan bli justert når som helst på

døgnet. Du hadde jo da ekstra uflaks i og med at vi gikk over til nytt system

akurat når du la ordren."

Det betyr at vi som kunder blir skadelidene pga overgang til nytt system :(

Ellers likte jeg godt gamle designet til Komplett jeg, mer oversiktlig, men det kan ha noe med hva en er vant med...

RScue

Lenke til kommentar

Sidene er ikke langt fra å være supre...

MEN: Det er alt for mye understrekninger.

Dette fører til at alt fra meny til produktoverskrifter ser både gammeldags og uoversiktlig ut.

Om dette kunne bli fikset, tror jeg dere hadde stått igjen med en rent og oversiktlig design.

Lenke til kommentar

Jeg får vondt i øyene av å se på alle bildene og den store teksten når man skal scrolle nedover siden for å se på varene. Likte det gamle fordi det var oversiktlig og pent (små fonts og bold blå tekst på varer). Og det er også litt irriterende at min- og maxprismenyen dukker opp der det pleide å være varetyper innenfor f.eks Casemods. :mad:

Jeg likte det gamle bedre, men synes at dere kan bruke det nye hvis dere gjør forbedringer :thumbup:

Lenke til kommentar
Kanskje de skulle ha sjekket hvordan sidene så ut i andre nettlesere enn IE? Ser helt grusomt ut i Mozilla.....

Jeg har prøvd den både i Firefox og IE, og den eneste forskjellen er at borders blir svarte istedenfor lys grå.

...eller du har kansje bare sett den i Mozilla, og den ser generelt sett dårlig ut? :p

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar
Jeg får vondt i øyene av å se på alle bildene og den store teksten når man skal scrolle nedover siden for å se på varene. Likte det gamle fordi det var oversiktlig og pent (små fonts og bold blå tekst på varer).

Må si meg helt enig med dette. Jeg slutter meg til de som foretrakk det gamle designet.

Lenke til kommentar

Gikk igjennom butikken i dag og fant det forferdelig rotete i forhold til før. Listevisning av produkter er uoversiktelig, for ikke snakke om kjedelig (Seriøst, hvem bruker <hr> i 2004?!)

En kunde av oss skal ha nytt datasystem til hele familien, og etter jeg var ferdig med å ligge produkter til totalt 91.900kr i handlekurven følte jeg at handle opplevelsen var meget redusert ifra det jeg husker den var. (Jeg handlet ikke dette i dag, men måtte bare få et overblikk over hva totalprisen skulle bli)

Et par ting.

- Savner listevisning med og uten bilder (ingen trenger å se bilder av RAM og HD'er -- men det er en kjekk funksjon for feks skjermer og kabinett kategoriene)

Et eksempel på hvordan jeg ville gjort listevisning med bilder her: http://images.tinytimm.com/komplett.gif

Sortering etter pris/produktnavn er også et must!!!

- Handlekurven er alt for rotete! Med ~30+ produkter i handlekurven er det meget vanskelig å få overblikk. Enkel listevisning ala det dere hadde før hadde vært en STOR forbedring på dette området.

En funksjon for å eksportere alle produkter ut i "hurtigkasse" format hadde vært ønskelig også.

- Toppen ser tom og naken ut, pluss at formateringen på linkene er lite pen.

- Greit at dere liker rette tabeller, men litt mer form (ala det gamle designet) hadde hjulpet på.

- At underkategori listen forsvinner når man klikker på et valg (feks. CPU -> Socket 754) er irriterende.

- Profilerte produkter (http://komplett.no/k/kc.asp?bn=10082) .. med table border='1'? Uff :( Her er det heller ikke nødvendig å ha overskriften i så stor fontstørrelse -- se mitt listevisnings eksempel på hvordan det kan gjøres litt penere.

Kort sagt, sitt en designer og en GUI mann på saken. Det virker som det er programmererene (?) som har fått ta design valg når det nye systemet ble implementert :(

Endret av timmstokke
Lenke til kommentar

*sukk* Jeg likte den gamle siden utrolig mye bedre! :cry:

Hva har dere gjort komplett.no?? Det ser jo ut som at denne "nye" siden er 5 år eldre enn den gamle... :ermm:

Siden er rotete, uoversiktig og kompakt. Ser ut som om dere har prøvd å presse inn mest mulig innhold på minst mulig plass :thumbdown:

Lenke til kommentar

Helt, fantastisk syntes nå jeg. Siden deres loader på null komma nix jo, tilogmed på dritt linja på skolen. Likte det nye designet, mye bedre enn det forige, og det var lett å bli vant til.

Bildene på siden var også kjempe bra, det er noe jeg har savnet lenge, Stå på med optimaliseringen komplett.no. bra jobb!

Lenke til kommentar
Kasp Skrev 29/03/2004 : 17:21 

... forresten, hva var vitsen med å legge ut ny design anyway?

Årsaken til endringene er to ting:

1. Vi har i helgen byttet datasystem og det medførte naturlig nok noe endringer på webbutikken også.

2. Enkelte ting fungerte godt på den gamle web'en, mens andre ting var vi ikke like fornøyde med. Vi har nå forsøkt å beholde det som var bra og forbedret andre ting.

mvh

Komplett.no

Lenke til kommentar
jorgenindahouse skrev 29/03/2004 : 16:27 

*vente på respons fra Komplett.no Salg, som startet tråden og deretter forlot den* 

Heisan, måtte forsøke oss på litt søvn, vært en stund siden sist :)

Hva ønsker du respons på ?

mvh

Komplett.no

Lenke til kommentar
timmstokke skrev 29/03/2004 : 17:31  masse forskjellig, men bl.a.

- Savner listevisning med og uten bilder (ingen trenger å se bilder av RAM og HD'er -- men det er en kjekk funksjon for feks skjermer og kabinett kategoriene)

Kommer mulighet for å skru av og på, slik at alle får sitt :) Årsaken til at det ble innført var at mange kunder ønsket. Smaken er som kjent som baken...

Sortering etter pris/produktnavn er også et must!!!

Finnes allerede, men dere får tilbake en-klikk-sorteringen i løpet av kort tid. Vi hører nemlig på dere...

- Handlekurven er alt for rotete! Med ~30+ produkter i handlekurven er det meget vanskelig å få overblikk. Enkel listevisning ala det dere hadde før hadde vært en STOR forbedring på dette området.

Skal se videre på det.

- At underkategori listen forsvinner når man klikker på et valg (feks. CPU -> Socket 754) er irriterende.

Jobber med en litt artig ny løsning på dette, time will show som de sier i Flåklypa.

Takk for gode innspill

mvh

Komplett.no

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...