Gå til innhold

"Nye" Komplett.no - hva synes dere ?

Hva synes du om det nye designet?  

477 stemmer

1. 1. Hva synes du om det nye designet?

• Veldig bra
      39
    • Bra
      58
    • Helt greit
      116
    • Dårlig
      170
    • Veldig dårlig
      94

Anbefalte innlegg

Så ikke at det var en ny tråd før nå, så jeg poster denne her også.

Det jeg savner/synes burde gjøres om på er:

• Når du trykker på f.eks "Skjermer", så synes jeg at alle undekategorier burde komme opp både i venstre marg (som det gjør) OG under "Anbefalte produkter i Skjermer"
  • Man burde har en knapp (slik som før) hvor man kan enkelt sortere etter pris, slik at man slipper å trykke på den i venstre marg
  • Lagerstatus burde ha hatt en egen kollonne rett ved siden av pris (slik det var før), evt gjerne med farget skrift: eks. hvis det ikke er på lager og det er ubekreftet; rød skrift; mange på lager; grønn skrift; få på lager; gul skrift, osv...
  • Gjerne ha den banneren (som på førstesiden) med "hjemme-pc, samsung syncmaster 172S" følge alle sidene, gjerne med noen andre tilbud da... Synes at alle under sidene ser ut som om de mangler noe uten den øverste banneren/linja. Best hadde vært å bytte ut den med en "ukens tilbud banner"

Noen som er enig?

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visning av alle produkter med bilde er ikke bra, det er mindre oversiktlig enn før. F.eks er jeg uinteressert i å se hvordan en cpu ser ut i forhold til en annen. Bilde på ram, cpu, harddisker osv burde være slått av default. I tillegg burde det gå an å skru av bilder på produkter helt og holdent.

Det burde gå an å velge kompakt produktvisning, tilsvarende den gamle dere hadde. Denne er mye hurtigere å lese.

Søket er dårligere enn før ettersom det ikke går an å sortere på valgfri kolonnene lenger. I tillegg så er det ikke lenger mulig å søke på f.eks: "pc3200 256" for å finne alle pc3200 rambrikker med 256 mb ram. Nå må man skrive "pc3200 % 256". Dette burde heller være som google, med + foran parametre som må være med og - foran parametre som ikke skal være med. f.eks:

søk på "+pc3200 +256" burde bli til:

SELECT * From foo WHERE varenavn LIKE '%pc3200%' AND varenavn LIKE '%256%'

Det var ihvertfall sånn dere hadde det før, det fungerte utmerket.

Det er svært irriterende å måtte velge at produktkategoriene skal være sortert på pris HVER GANG. En gang holder. F.eks hvis jeg har valgt å sortere på pris stigende så kan dere vise det i alle andre kategorier også. Søk skal også gjerne være sortert på det samme som jeg har valgt tidligere...

Lenke til kommentar

Det begynner etterhvert å bli mange forskjellige produkter i enkelte kategorier (f.eks IDE harddisker og minnebrikker).

Hadde vært fint med muligheter for å eliminere enkelte produkter hvis ønskelig (noe lignende prisguiden på hardware.no). Eksempel: Hvis jeg var på jakt etter 512mb PC3200 non-ecc ram, kunne jeg velge å vise bare de brikkene som var aktuell for meg. Kan bli uoversiktlig å bla igjennom 82 forskjellige produkter for å finne de ca. 10 jeg leter etter.

Utover det er "Ukens Tilbud"-lenken vrien å få øye på.

Lenke til kommentar

Først vil jeg si at det er meget positivt at dere spør kundene deres om hvordan de liker designet på butikken. En meget god holdning man ytterst sjelden ser hos store butikker!

Utseendemessig synes jeg det blir litt for "regnearkaktig". Det jeg har sett av funksjoner så langt, liker jeg godt at undermenyene kommer opp øverst og at man får opp søk. Kunne dog vært greit med et tilsvarende søkeopplegg fra forsiden også. Er ellers enig med at bilder på ting som disker, cpu og minne ikke er nødvendig, men andre gjenstander som man kan se av bildet hvordan funksjonalitet denne har, bør være med, f.eks. kabinetter (lett å sortere ut størrelse), skjermkort (antall utganger f.eks.) osv. kan godt ha dette bildet.

EDIT: Synes sida virker kjappere også, dette er meget bra!

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar

Synes det er litt sært at dere blander DIV/CSS basert layout og tables. Ellers synes jeg den ble litt grafikkfattig, og kunne godt vært lik i IE og Mozilla. (kantene på boksene ble helt svarte i Firefox, og lysgrå i IE)

Alt i alt synes jeg den var ett bittelite hakk opp i forhold til slik den var før, men det kunne vært så mye mer...

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar
Som for mange andre irriterer det meg at søkefunksjon kommer istedenfor submenyen når du trykker på en kategori på submenyen - slik at man da må trykke back for å få tilbake til submenyen. Sett søkefunksjonen et annet sted.

mag

Som mag og flere andre allerede har uttrykt er jeg enig i kritikken av søkefunksjonen. Virker helt malplassert og er en gjennomført plage å få opp et søkebilde _etter_ du har valgt å få listet opp en produktkategori på nederste nivå.

Kategorilisten bør bli stående etter at man har klikket for å få listet opp produktene slik at man enkelt kan switche mellom lignende produktkategorier.

Produktbilder i listene tilfører ingenting og bruker bare plass og båndbredde.

Det er for mye data om hvert produkt i listene noe som gjør at listene tar unødvendig mye plass vertikalt og blir uoversiktlige og tyngre å skaffe seg oversikt i. Produsentens varenr har definitivt ingen ting der å gjøre. Personlig føler jeg ikke noe behov for Vårt varenr heller, men hvis det skal beholdes foreslår jeg å flytte tilgjengelighet opp på samme linje. Dermed har man spart 2 linjer pr. podukt.

Til slutt synes jeg fonten som viser navnet på produktet er unødvendig stor noe som fører til mye linjedeling i tekstene. Her vil man for en stor del kunne spare en linje til.

Lenke til kommentar
Kan også opplyse om at vi fremdeles jobber for fullt for å få tilbake en del ønsket funksjonalitet (eks. PC-bygger og produsent-linker)

Skulle inn og bestille ny pc via pc-byggeren nå, og så finner jeg den ikke...

Kommer den på plass i løpet av (veldig) kort tid?

Lenke til kommentar

Jeg synes også at sidene ble litt mer "rotete" enn tidligere. Det kan selvfølgelig ha med at jeg som bruker er vandt til de gamle sidene.

Sorterings/filtrerings-boksen oppe i venstre hjørne er fin, men jeg klarte meg like bra med den gamle søkefunksjonen og justering etter navn/pris ved å klikke på toppen av kolonnene. Den boksen burde utvides slik at man kan sortere etter produktets funksjonalitet og støtte. Hvis jeg for eksempel vil se på barebone kabinett, hadde det vært fint om jeg kunne filtrere mellom ulike typer (f.eks. barebone med via eller Intel chipset, pluss annet dill).

Hvor ble det av PC-byggern?

Mulig fonten på produktnavnene er i største laget, navnet på en minnebrikke tar jo en hel skjermbredde!

Det hadde også vært kjekt om sortering etter pris/navn/økende/synkende hadde vært 'persistent', det vil si at jeg ikke er nødt til å sortere for hver produktside jeg ser på. (Sorteringen blir ikke husket når man skifter produktkategori).

:hmm:

Lenke til kommentar

Virker som de sliter!

Jeg forsøkte å slette en vare på en handel som ligger inne men det var umulig med slette funksjonen de har laget!. Jeg sendte en mail med forespørsel om de kunne ta det manuelt her er svaret:

Jag kan ikke slette den varen , skal du slette den så må du slette hele ordren å legge den på nytt desverre .

De tapper ansikt hvis de må gå tilbake til gammle løsninger! vi får se.

Lenke til kommentar

Hmm...

Jeg vil ha tilbake full oversikt over alle ordere jeg har plassert hos Komplett.no sånn som før. Da kan jeg lettere se om jeg fortsatt har garanti eller ikke.

Og hvor har det blitt av Retur oversikten? Nei huff. Den også vil jeg ha tilbake!

Ellers er sidene greie nok de, selv om jeg likte det gamle designet bedre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...