JimRamse Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Kjøpte for noen dager siden ett A64 oppsett. Specs. Asus K8VSE Deluxe m/nyeste bios A64 3200+ Geil 2x512MB PC3200 WD 80GB P-ATA WD2x250GB S-ATA Har prøvd å kjøre den uklokket, å klokket (225FSB) men har samme problemet uansett. Får sinnsyk dårlig hastighet mellom diskene. Når jeg RAR'er fra den ene disken over til den andre, er det som om det lagger. Den jobber litt, pause jobber litt, pause osv. Hvis jeg spiller mp3 mens jeg holder på med dette, så hakker lyden også. Dette er jo helt tragisk. Bruker dobbel så lang tid på å RAR'e ut en fil på 700MB som jeg gjorde med P4 oppsettet mitt. Pluss at med P4 oppsettet hakket aldri lyden fordi om jeg RAR'et. Har prøvd med forskjellig RAM også, men det hjelper ikke. Samme gjelder når jeg kopierer fra en disk til en annen. Kjører jeg med TotalCopy, så ser jeg at den vandrer helt fra 25000kb/s til 0. Er veldig ofte nede på 0 å har pauser virker det som. Maskinen er stabil å fin utenom, men dette plager meg litt. Synes ikke ytelsen er det helt store heller. Når CPU går som 2250MHz, å 9800Pro er klokket til 440/720 får jeg ikke mer enn rett over 20 000 i 3DMark2001. Med P4 oppsettet ([email protected]) fikk jeg 22 500. Skulle liksom være en oppgradering dette, men det har det ikke blitt...... Noen som har noen ideer om hva som kan være galt?? Kjører alt av nyeste drivere. Føler jeg har relativt god peil på data, men dette skjønner jeg ingenting av. Er takknemlig for all hjelp jeg kan få...................... PS. Noen som har en link til en guide til å volt modde K8V kort. Kunne godt tenkt meg å kjøre 3.2v gjennom RAM for å få litt mer futt i den Endret 29. mars 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Skulle liksom være en oppgradering dette, men det har det ikke blitt...... Noen som har noen ideer om hva som kan være galt?? Kjører alt av nyeste drivere. Føler jeg har relativt god peil på data, men dette skjønner jeg ingenting av. Er takknemlig for all hjelp jeg kan få...................... Jeg har satt opp flere maskiner med det hovedkortet og har ikke opplevd noe lignende. Hvordan har du satt opp harddiskene, er alle koblet på samme kontroller og er det VIA eller Promise sin? Hvordan er CPU-bruken når du jobber med dette, kopierer filer, RAR'er og spiller mp3? Problemet kan kanskje skyldes en DMA-konflikt i en av driverene du bruker. Du har tilfeldigvis ikke et Creative lydkort eller andre PCI-kort i maskinen? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Kjører 80GB på den vanlige P-ATA utgangen. Kjører begge 250Gb på Promise kontrolleren. Ser ikke ut som VIA kontrolleren er noe glad i 250GB disker??? Skal teste videre, men akkurat nå ser det ut som om dette blir levert inn igjen. Regnet jo med at det ihvertfall skulle fungere bra. Mulig NForce er veien å gå istedet. Har aldri helt stolt på VIA chipset......... Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Har du prøvd å skru på 'OnChip SATA Boot ROM' i BIOS, og du har vel ikke skrudd på 'Turbo Settings' ? Alle maskinene jeg har vært med å sette opp bruker VIA-kontrolleren både for IDE og SATA uten problemer, og jeg pleier faktisk å skru av Promise-kontrolleren i BIOS. Sjekk for eventuelle DMA-konflikter, og sørg for at alt er oppdatert på Windows Update. Hvilken disk er WinXP installert på (80GB'en?) og er de to 250GB diskene satt opp i RAID? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Prøvde alt som var mulig å teste. Ga til slutt ******, å leverte det tilbake. Er akkurat ferdig med min nye maskin nå. N-Force HK å FX CPU. Det var andre boller ja Over 20 000 i 3dmark2001 uten å klokke 9800Pro kortet mitt. Kjører nå med en kjedelig CL.3 ram, men neste mnd blir det bestilling av ny RAM. Synd at det er så jævli dyrt med REG.ECC minne. Men men, dette er den råsete maskinen jeg har testet til nå, inkludert P4 min @ 3.8GHz. Har klokket CPU litt nå, så den surrer å går på "pinglete" 2.6GHz, men fy f*en for en hastighet Dette blir gøy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå