kigo Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Sliter med Netsky D, håper noen kan bidra?? Vi kjører NT4-domene, der samtlige servere kjører en oppdatert Norman AV daglig. Alle servere har blitt skannet, men ingen virus er funnet.. (Våre brukere får tilgang til mail og internett via Citrix Metaframe terminalserver miljø) Ser stadig at Netsky-D blir innkommende sperret i vår SMTP-mimesweeper, og at noen få blir sperret ut. Men som sagt, ingen spor etter viurset i nettverket. Takknemlig for alle svar! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Ser stadig at Netsky-D blir innkommende sperret i vår SMTP-mimesweeper, og at noen få blir sperret ut. hmm, fikk igår en 'netskyB' som oppdatert Norton bare kunne legge i karantene men ikke delete. Sletta den manuelt fra karantene. Prøvde ikke restarte og skanne i sikkermodus (vga-modus i nt4 ) som anbefales, men kjørte oppdatert Ad-aware 6.1 og fjerna 3 funn av registernøkler. Borte på den, men om variantene har "tids vedheng" og bare slumrer, vet jeg ikke. ...kanskje sende Norman kopi av viruset ( nye varianter ) - edit: høre om de stadig oppdaterer sin netskyFix2 Endret 29. mars 2004 av Zink Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Nå er en del av problemet at Norman AV holder meget lav kvalitet! Etter at vi gikk fra Norman til Trend har vi aldri hatt problemer med virus! Du kan gå på trendmicro.com og laste ned evalueringsversjoner og prøve med de på nettverket ditt. Kanskje det hjelper? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Nå er en del av problemet at Norman AV holder meget lav kvalitet! Norman har vel ikke noe dårlig rykte, de har mange 100%-priser ( btw. de er oppe med ny webside som ser lovende ut... ) - tipper det er konfigureringen det kommer an på. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Utsagnet mitt er basert på mine personlige erfaringer og ikke på et rykte. Firmaet hvor jeg jobber sa opp sin storkundeavtale med Norman og gikk over til Trend for et par år siden. Da Trend ble installert så dukket det opp masse virus som hadde vært på maskinene en god stund og Norman fant dem aldri. Jeg har selv testet Norman og Trend sine pprodukter og det var ingen tvil om at Norman fant ikke virus på en infisert maskin mens Trend gjorde det. Det var da en maskin som jeg hadde infisert med vilje i en lab. Det er utifra dette jeg sier det jeg sier om Norman. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå