Gå til innhold

Maskinen hakker

Anbefalte innlegg

Oppstarten tar mye lengre tid enn før, kommer til Windows-bildet hvor den blir stående. Skjermen blir etter det svart i 10+ sekunder, etter hvert kommer musepekeren opp og like etter må jeg velge bruker.

Etter det fungerer det ganske normalt, bortsett fra at maskinen hakker da.

Men så får jeg noe jeg aldri har fått før, jevn hakking. Maskinen hakker jevnt, når den krever noe minimalt av ressurser.

Kan opplyse at etter jeg minimerer CS, for så å maksimere det igjen, hakker CS. Har prøvd alt for å bli kvitt det mens spillet er i gang, men det løser seg ikke.

Men hvis jeg da går ut av CS og Steam, åpner Steam på nytt, så stopper hakkingen når Steam er ferdig å laste. Altså det er ikke nok å bare avslutte CS, eller både CS og Steam, må laste det igjen før det slutter.

Har formatert mye i det siste, men hakkingen kommer igjen, det er umulig å si om det etter et spesielt tidspunkt (altså installasjon av noe).

Det hakker nå også, og mer hvis jeg starter en prosess.

Prosesser (fra Task Manager):

- wmplayer.exe (7 808 K)

- wssdtu.exe (4 220 K) - Ukjent prosess

- taskmgr.exe (4 468 K)

- SYMPROXYSVC.EXE (8 456 K)

- NISSERV.EXE (4 668 K)

- nvsvc32.exe (2 572 K)

- NISUM.EXE (3 024 K)

- explorer.exe (24 344 K)

- devldr32.exe (2 968 K)

- msnmsgr.exe (9 216 K)

- rundll32.exe (2 400 K)

- spoolsv.exe (3 592 K)

- svchost.exe (3 552 K)

- svchost.exe (2 028 K)

- ctfmon.exe (3 552 K)

- svchost.exe (16 736 K)

- wsys.exe (9 088 K) - Ukjent prosess

- svchost (3 200 K)

- wssdtu.exe (4 232 K)

- iexplore (8 812 K)

- pstrip (6 040 K)

- lsass.exe (5 836 K)

- services.exe (3 080 K)

- winlogon.exe (680 K)

- csrss.exe (4 220 K)

- winampa.exe (2 172 K)

- iTouch.exe (5 648 K)

- DAP.exe (6 516 K)

- IAMAPP.EXE (6 296 K)

- point32.exe (3 800 K)

- smss.exe (464 K)

- sstry (2 772 K) - Forholdsvis ukjent

- System (220 K)

- System Idle Process (20 K)

Satt oppe i natt og formaterte og la inn diverse.

Har ikke lagt inn Steam (så det er nok ikke problemet).

Kjører Norton IS 2002 og Spybot (S&D), så virus eller spywares/adwares: tviler.

Noen som har en løsning?

Regner med at oppstart og ellers hakking skyldes samme problem.

Mener også at jeg har hatt samme programmer tidligere, men det har ikke vært noe problem da. Så forstår ikke hva det kommer av, men vet en ting, det er utrolig irriterende. Normalt sett jobber maskinen når den skal åpne/minimere/elns, men den har aldri hakket før.

Spes.

- Microsoft Windows XP Professional

- Abit NF7-S V2.0

- AMD's XP2500+

- TwinMOS 1024 MB DDR-DIMM (2x512MB)

- GeForce 4 Ti4200

Prøvd.

- Restart

- Formatering

- Eldre skjermdrivere

- Virus-, spyware-, adwaresøk

- Skrive lang post på hw.no. :green:

En takk til de som leste.

To takk til de som hjalp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne susset deg sussebass. :green:

Det er akkurat det jeg har glemt de her siste gangene, nemlig installert driverne fra cd-en som fulgte med hovedkortet.

Oppstarten gikk mye raskere, CS hakker ikke, og har ikke merket noe hakking ellers på maskinen. Så digg, så funker pc-en heeeeelt feilfritt igjen. ;)

EDIT <> Leif

EDIT2 <> La oss vente litt med det susset... Mer info kommer snart... ;)

EDIT3 <> Ok, du kan uansett få et suss hvis du vil ha det, hadde det ikke vært for deg hadde jeg tvilsomt funnet ut problemet. Jeg brukte XP-driverne til DVD-en med "PIO Only" (elns), når jeg stilte til "DMA if available" funka det.

Så cd-en inneholdt nye drivere til DVD-en, vel... Shit happens, er det ikke det man sier? Damn, "PIO Only" var det eneste som fungerte 100% problemfritt på alle (?) DVD-filmene. Får se om jeg finner en annen løsning da.

Tok tiden på oppstarten ved hver av disse innstillingene:

Med "PIO Only": 81 sekunder

Uten "PIO Only": 29 sekunder

Tiden er tatt helt fra starten av til der jeg velger bruker. Er tiden nice eller er den fortsatt litt treg? ;)

Endret av zalo
Lenke til kommentar
Jeg kunne susset deg sussebass. :green:

Det er akkurat det jeg har glemt de her siste gangene, nemlig installert driverne fra cd-en som fulgte med hovedkortet.

Oppstarten gikk mye raskere, CS hakker ikke, og har ikke merket noe hakking ellers på maskinen. Så digg, så funker pc-en heeeeelt feilfritt igjen. ;)

EDIT <> Leif

EDIT2 <> La oss vente litt med det susset... Mer info kommer snart... ;)

EDIT3 <> Ok, du kan uansett få et suss hvis du vil ha det, hadde det ikke vært for deg hadde jeg tvilsomt funnet ut problemet. Jeg brukte XP-driverne til DVD-en med "PIO Only" (elns), når jeg stilte til "DMA if available" funka det.

Så cd-en inneholdt nye drivere til DVD-en, vel... Shit happens, er det ikke det man sier? Damn, "PIO Only" var det eneste som fungerte 100% problemfritt på alle (?) DVD-filmene. Får se om jeg finner en annen løsning da.

Tok tiden på oppstarten ved hver av disse innstillingene:

Med "PIO Only": 81 sekunder

Uten "PIO Only": 29 sekunder

Tiden er tatt helt fra starten av til der jeg velger bruker. Er tiden nice eller er den fortsatt litt treg? ;)

:laugh:

Oppstartstiden virker grei den ;)

Men har du problemer med å sette DMA på cd/dvd-ene?

Lenke til kommentar

Tror du misforsto litt.

Problemet:

Enkelte filmer hakker, stopper opp, osv. En film klarte til og med å starte maskinen på nytt 3 ganger mens jeg så på den, men jeg så den ferdig uansett (The Ring). Problemet oppstår på 1/10 filmer gjennomsnittlig ville jeg si.

Løsningen (noen anbefalte):

Sette om noe IDE ATA/ATAPI kontroller til DMA, men det funket ikke, dessuten sto det på det som standard. Ellers hadde jeg et valg (med WinXP driverne), nemlig "PIO Only", som funket. Men det var jo derfor jeg fikk disse problemene jeg beskriver i tråden her.

Det litt tragisk at jeg fikk To Tårn (Extended) i julegave, men fikk uheldigvis ingen glede av den, fordi den hakket her. Men har kommet meg igjennom filmen uansett om jeg ikke fikk så mye glede av det.

Lenke til kommentar

Tror du misforsto litt.

Problemet:

Enkelte filmer hakker, stopper opp, osv. En film klarte til og med å starte maskinen på nytt 3 ganger mens jeg så på den, men jeg så den ferdig uansett (The Ring). Problemet oppstår på 1/10 filmer gjennomsnittlig ville jeg si.

Løsningen (noen anbefalte):

Sette om noe IDE ATA/ATAPI kontroller til DMA, men det funket ikke, dessuten sto det på det som standard. Ellers hadde jeg et valg (med WinXP driverne), nemlig "PIO Only", som funket. Men det var jo derfor jeg fikk disse problemene jeg beskriver i tråden her.

Det litt tragisk at jeg fikk To Tårn (Extended) i julegave, men fikk uheldigvis ingen glede av den, fordi den hakket her. Men har kommet meg igjennom filmen uansett om jeg ikke fikk så mye glede av det.

Prøv med å avinstallere IDE ATA/ATAPI kontrollene, altså den primary og secondary IDE Channel...

Og start maskinen på nytt. Da vil Windows reinstallere de ved oppstart, kanskje da med de nye hovedkortdriverene(?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...