Dr3as Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Lurer på hvilken fil som er selve menyen i kde 3, prøvde å endre på menyen og så søke etter filer endret på under en time men det gikk dårlig, null resultat.. Skal prøve å få satt opp en startmeny og et skrivebord standard for domene brukerene, og bruker da /etc/skel som blir kopiert over i hjemmeområdet deres, men problemmet med startmenyen er at jeg ikke vet hvilken fil dette er.. anyone? Endret 29. mars 2004 av Dr3as Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 i hjemmekatalogen er det sikkert ".kde-et-eller-annet". I fedora tror jeg både for Gnome og KDE ligger "system-wide" i /usr/share/applications Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 jojo, veit om .kde mappen, men ville gjerne bare hatt den ene fila Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 lsof + kde sitt menyredigreringsverktøy? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 hmm, meningen at jeg skal se veldig dum ut nå skal jeg kjøre det der i console eller noe slikt? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 lsof lister åpne filer. i konsoll ja (skrev det i full fart - tentamen om 15 minutter - løpe og finne seg plass) åpne kde sitt menyverktøy, og dra en lsof. så ser du hvilke filer etc. det har åpnet. Mulig du vil pipe gjennom grep... Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 testa litt med lsof og grep men det var vist enklere enn som så,m var en mappe som i gnome, bare at i kde ligger tingene du IKKE vil ha i menyen i denne mappen.. jaja Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Det er ikke snakk om én fil, men alle filene i /usr/share/applications. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 vel, tingen var det å kunne lage forskjellige startmenyer for forskjellige brukere, men har løst problemmet nå, skal ha et standard for domene brukerene våres osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå