plex- Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg har flere maskiner stående på i nettverk - Har pr. idag fordelt disker ut over maskinene, men ulempen er at en blir avhengig av at maskinene står på til alle tider og en må tenke litt over hvor en har hva. For å gjøre det litt lettere tenkte jeg å kjøpe meg en ny maskin jeg skal bruke som filserver. Dette blir en sammensetning av litt gammelt utstyr og litt nytt. Trenger jo ikke den råeste maskinen til noe som dette, men kunne tenkt meg at den ikke bråket for mye. Det første jeg må finne ut er hvilket kabinett som er best egnet til slikt bruk. Må være ett hvor jeg kan sette inn en god del disker, at det ikke er verst på støy er en stor fordel. Noen som har noe estimat på hvor mye strøm en harddisk drar forresten? Må vell tenkte litt på hva PSU jeg må ha til kabinettet også. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Hvor mange diskplasser trenger du? Det er mange muligheter, du kan f.eks få plass til 18 disker med kjøling til alle sammen i et Chieftec fulltower med ekstra hardiskplasser. Edit: IDE-disk bruker vel som regel i underkant av 10 watt? Endret 29. mars 2004 av Rikky Lenke til kommentar
plex- Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 18 Disker burde holde i massevis :-) - Har du erfaring med kabinettet? Lett å jobbe med og fungerer fint? Bråker som ett uvær? Disker blir jo fort varme, men bra gjennomtrekk uten å bruke for mange vifter hadde vært ideelt. Hvordan fikk du 18 disker forresten? Kom til 14 når jeg talte selv. (men så er det litt tidlig enda) Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 prøv dette. det ser kanskje litt billig ut, men har god ventilasjon og plass til å være så lite. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Jeg har et Chieftec fulltower selv, og er veldig fornøyd. Det er ganske tungt, men det betyr ikke så mye for meg. Støynivået er lavt nok for meg, men jeg har den gamle versjonen med 340W. Tror ikke 360W-versjonen bråker særlig mer. Kabinettet er veldig lett å jobbe med. 18 disker: 6 i holderne som er der fra før 3x3 i disse holderne 3 i denne (jeg regner med den passer) Edit: Microplex selger alle kabinettene uten strømforsyning, så står du fritt til å velge en støysvak modell. Endret 29. mars 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå