Gå til innhold

Opplåsning nødvendig?


GTS

Anbefalte innlegg

Etter påske får jeg ett Abit KG-7, AMD Athlon XP 1800+ og noe annent stash...

 

Det jeg lurte på da var; Er det strengt tatt nødvendig å låse opp CPU får å oppnå en klokkefrekvens på 1,66 MHz som jeg hadde tenkt??

HVor mye dere du jeg kan oppnå uten multiplier klokking?

 

Tør ikke å låse opp CPU ennå...den er for ny for meg...kanskje om en måneds tid :wink:?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-28 12:46, GTS skrev:

Etter påske får jeg ett Abit KG-7, AMD Athlon XP 1800+ og noe annent stash...


Det jeg lurte på da var; Er det strengt tatt nødvendig å låse opp CPU får å oppnå en klokkefrekvens på 1,66 MHz som jeg hadde tenkt??

HVor mye dere du jeg kan oppnå uten multiplier klokking?


Tør ikke å låse opp CPU ennå...den er for ny for meg...kanskje om en måneds tid :wink:?



 

Det avhenher av resten av systemet ditt. Leste her at folk hadde fått en urmaker til og lodde punktene for 200-300 kr. Da gjør du også om xp cpuen til mp i samme slengen :lol:

Lenke til kommentar

Hei,

Har du komponenter som kan tåle en FSB på 145 mhz, kan du klare den ønskede hastigheten. Dette vil si at du orginalt vil ha oppsettet: 11,5 multiplikator(fast) og 133 mhz FSB. På det overklokkede systemet, vil du få den samme multiplikatoren, altså 11,5, men nå har du endret frekvensen på bussen til 145. Dette er kun teoretisk, så prøv deg frem med 1 mhz mellom hvert frekvensbytte og finn den stabile frekvensen. Og husk, for å oppnå disse hastighetene at du må ha tilstrekkelig kjøling av de involverte komponenter. Håper du når den ønskede hastigheten !

Lenke til kommentar

Ha minst mulig stygge kort i. Jeg kom med Abit KG7, Thunderbird 1,4GHz, TwinMos Ecc/Reg 256Mb, TwinMos 256MB, Soundblaster Value 1024!, Abit T400, Billion ISDN og et SMC 10/100 kort til 167MHz! Det tilsvarer 1753,5 på en låst CPU. Har låst den opp. Men på grunn av høye temperaturer tørr jeg ikke å overklokke mer enda(vannkjøling kommer) tips, dette er viktig:

1. Last ned MBM 5.

2. Installer.

3. Restart.

4. Sjekk alle voltagene. Test stabilitet og varme.

 

Slik skal det være:

Core 0 skal må på default være på 1,75v nøyaktig!

Core 1 skal være på 2,65 v.

 

Det er viktig, fordi KG7 har en innebygd feil i BIOS, som gjør at BIOSen gir mer volt en den viser. Gjerne bare 0,1 v.

 

Hvis den ikke viser 1,75 v på core0 og 2,65 på core 1 kan du:

Flashe BIOS med siste oppdatering med Abit voltage trick(www.ocshoot.com)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...