Gå til innhold

Gode gamle biljaktfilmer

Gromle

Anbefalte innlegg

Tror ingen har nevnt The French Connection med Gene Hackman fra '71.

Biljakten i denne filmen ble filmet uten at de bilene som "spilte" i mot viste at det var en film innspilling.

Bullit, Ronin, Gone In 60 Seconds, Matrix Reloaded, Dødelig Våpen 2 & 4 og da kom jeg ikke på flere. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"The big hit" har jo også litt kul biljakt da, men denne er jo så falsk og useriøs at det går nesten ikke an. Dersom dere er i stand til å se en film uten å måtte ta den seriøst, så er denne filmen helt konge :D Mega bra hjernedød underholdning! Det kan jo være greit å se noe slikt også en gang i blant ;)

Lenke til kommentar

Biljakten i denne filmen ble filmet uten at de bilene som "spilte" i mot viste at det var en film innspilling.

Og det har du hørt hvor? Sorry, men "alle" trodde Cannibal Holocaust var ekte og, for ikke å snakke om the Blair witch project. Jeg tror nok dette er mer snakk om rykter, for det ville aldri i livet vært tillatt å gjøre noe slikt uten videre. Med mindre hele film crewet røyka dop eller noe, man kan jo aldri vite.. :D

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Og det har du hørt hvor? Sorry, men "alle" trodde Cannibal Holocaust var ekte og, for ikke å snakke om the Blair witch project. Jeg tror nok dette er mer snakk om rykter, for det ville aldri i livet vært tillatt å gjøre noe slikt uten videre. Med mindre hele film crewet røyka dop eller noe, man kan jo aldri vite.. :D

Det var en amerikansk som ble filma sånn. Filme for som ****** for så å komme seg vekk for pilitiet kom.

Husker ikke hva filmen het, men skal rope ut hvis jeg kommer på det.

Lenke til kommentar

Så en making of... en eller annen gang, med Hackman og William Friedkin

Finally, I mentioned in the review of film I would discuss the car chase sequence. This is one sequence worth checking out with the commentary as they let you in on how this was done, the insane risks involved (including Gene Hackman driving the car through a busy New York street at 90 without professional stunt men alongside him) and how they cheated the audience of nothing. Perhaps the reason a car chase like this doesn't happen anymore is, this was not a car chase, this was film of an experiment. What with lawsuits being what they are today I would be amazed if a director came out of the ranks to attempt something so foolish today.

Hentet fra denne siden. Det jeg quotet står helt nederst.

Lenke til kommentar
Smokey & the bandit

Convoi

Cannon ball 1 2 3

Italian job ny og gammel

Taxi 1

Cannonball 3.. :blink: ..nei. Prøv Smokey & the bandit 3 så skal jeg si meg enig

edit : Det finnes en Cannonball 3 men den er uten Burt og "tjukken\cap. chaos" vel og merke!

beklager den eplekjekke holdningen

Endret av dub
Lenke til kommentar

Har sett (og har) nesten alle filmene her. Det som forundrer meg litt er mangelen på skikkelige bilfilmer. Vi er i 2004 nå, og vi må stort sett nøye oss med 10-15 forskjellige filmer. Burde det ikke være mange flere? Med tanke på at nettopp "bilfilm-sjangeren" har sørget for store kassasuksesser opp gjennom tidene, og faktisk fortsatt gjør det. Er det regissørene som frykter harrystempelet, eller er det andre grunner? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har sett (og har) nesten alle filmene her. Det som forundrer meg litt er mangelen på skikkelige bilfilmer. Vi er i 2004 nå, og vi må stort sett nøye oss med 10-15 forskjellige filmer. Burde det ikke være mange flere? Med tanke på at nettopp "bilfilm-sjangeren" har sørget for store kassasuksesser opp gjennom tidene, og faktisk fortsatt gjør det. Er det regissørene som frykter harrystempelet, eller er det andre grunner? :hmm:

Vet ikke om de er redde for harrystempelet, men det er vel heller det at det skal mye penger, tid og produksjon til for å få til en biljakt i våre dager. Vet ikke om dette er et godt eksempel men til Matrix Reloaded så byggde de sin egen motorvei. Og det kostet sikkert noen kroner. Men som sagt det er få ting som slår en god biljakt på film...

Tror ingen har skrevet Swordfish eller Bad Boys 2. Men er det noen som husker denne Flåklypa Grand Prix... er vel heller ingen som har skrevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...