Gå til innhold

Spesifikasjon på Skjermkortminne

Anbefalte innlegg

Heisann...

Om jeg går inn på samsung sine nettsider og leter frem spesifikasjonene deres på disse rambrikkene: Samsung k4d26323ra 6c2a (link), så står der at de kan kjøres på MAX 350Mhz, men om jeg stiller de noe høyere enn 340Mhz så får jeg artifacts over alt.!

Noen som har en ide om hvorfor det? kan det ha noe med core-hstigheten å gjøre? å evt, kunne det hjelpe å sette kjølere på rammen?

-Stian

P.S:

Har et originalt ATI Radeon 9700PRO, (BBA)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så på test av ati 9700 pro:

Kortet kjører som standard på 324 MHz for kjernen og 310 MHz DDR (620 MHz effektivt) for minnet. Ved hjelp av programmet Powerstrip klarte vi å overklokke kortet til 370/350 MHz (kjerne/minne), uten bruk av noen form for ekstra kjøling.

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/c...pro/index5.html

men vet ikke,høres mye ut 350mhz x2 700mhz

jeg har ati 9800non pro 580 mhz ram,men kommer ikke over 660-670..

men er jo annen ram som sitter i 9700 kortene...

sikkert mye og si hvor varmt du har det i kabinettet(kabinett-vifter)

og kjøleribbe til rambrikkene hjelper sikkert mye..

Lenke til kommentar

Jeg tipper at temperatur kan være av betydning her, 9700 pro kortet utvikler en god del varme og kjøleløsningen på det kortet er vel ikke akkurat det jeg vil kalle for suveren...

BTW: Jeg er i akkurat samme situasjon

Lenke til kommentar

har samme problem med mitt gigabyte 9700 pro kort.

atitool gir rammen maks 336 MHz og core 348 MHz.

gigabyte bruker en litt støtte vifte en orginal ati kortene har.

men om den er bedre vet jeg ikke.

mener å ha lest at en biosopdatering til 9800 pro hjelper på farten og klokke egenskapene.

er det noen som vet at det stemmer eller ikke?

gjerne med en link.

Lenke til kommentar

Har ingen temperaturmåler i kabinettet, men skal jeg tippe på luften som kommer ut i bakkant så er den ca 25grader, romtemperatur er ca 20-22grader.

Har 2 vifter som blåser inn i kabinettet, den ene blåser inn i fremkant og over harddiskene, den andre står i døren og blåser direkte inn på skjermkortet, og kortet blir ikke noe varmt, klarer å holde på kjøleribben uten å brenne meg!

har og da 2 vifter som blåser ut, hel bake og så langt opp i kabinettet som mulig, det blir da over skjermkortet og bak prosessoren.

Så tror ikke akkurat der skal mangle på kjølingen på selve kortet, men kanskje på rambrikkene! for å quote meg selv:

Om jeg går inn på samsung sine nettsider og leter frem spesifikasjonene deres på disse rambrikkene: Samsung k4d26323ra 6c2a (link), så står der at de kan kjøres på MAX 350Mhz, men om jeg stiller de noe høyere enn 340Mhz så får jeg artifacts over alt.!

Så hva gjør at de ikke klarer å kjøre på spesifisert hastighet? Noen som har peiling?

-Stian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...