Gå til innhold

Innstalasjon av Parhelia

Anbefalte innlegg

kjøpte meg Matrox Parhelia for en stund siden og har senere tatt ibruk Suse Linux 9.0.

problemet mitt er at jeg ikke har fått driveren (som forøvrig kun finnes i Beta-utgave for RH til Linux) ikke fungerer (rettere sagt er vel jeg for dum til å få innstalert den driveren).

er det noen som vet om noen bra tutorials eller lignende som gir en step-by-step-forklaring på hvordan driveren skal innstaleres? litt teit å sitte med et skjermkort til 4000 som jeg ikke får brukt skikkelig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du går inn på siden til matrox og laster ned driveren, så ligger det en readme_linux1_1.txt fil der. Jeg er ikke så godt kjent med matrox drivere i linux. Det er også et forum der som du kan få hjep i, av en persjon fra matrox som er ekspert på dette.

Lenke til kommentar

Du vil nok få mere hjelp i linux forumet som ligger under programvare ;)

eller hvis du bruker irc så er alltids #alinux.no på efnet et sted å ta kontakt på :)

*være snill gutt og be en moderator flytte den via den tøffe report knappen*

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Jeg har Parphelia selv og har brukt det en del i linux. Bare for å si det rett ut. Kortet har sinnsykt dårlig support i linux.

Om SuSe 9.0 har 2.6-kjernen så må du faktisk patche den og rekompilere. Ellers tror jeg det går greit, men er ikke helt sikker.

Tror det hadde vært best (for din egen del) å sjekke ut linux-forumet deres. Der går de stadig gjennom nye ting og utviklerne svarer på spørsmål selv.

... og om du har tenkt å spille 'moderne' dataspill (< Counter-strike) så kan du glemme det :p

Endret av Rafael
Lenke til kommentar
og om du har tenkt å spille 'moderne' dataspill (< Counter-strike) så kan du glemme det :p

har egentlig aldri gått under betegnelsen "gamer".. det jeg har stort sett har spilt av spill er spill i Unreal Tornment-serien og Delta Force-serien...

det jeg egentlig er mest ute etter i denne omgang er å ha flere skjermer oppkoblet til maskinen og kanskje driste meg til å ha feks en skjerm per desktop (får se om det går).....

Jeg kjøpte dette skjermkortet primært på grunn av at det hadde mye VRAM, Matrix er bra på 2-D i tilleg til at jeg kan ha opptil 3 skjermer koblet til maskinen samtidig....

har lest _endel_ tråder på forumet til Matrox... uten at det har hjulpet... det kan vel kanskje ha noe med at jeg er litt treg av meg til å skjønne hvordan ting gjøres i Linux...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...