Gå til innhold

Beste Anime-film!


Anbefalte innlegg

Det kommer jaggu meg ENDA en alternativ slutt til Neon Genesis Evangelion. Føler meg lite smart nå.. med 4 avslutninger er det åpenbart at selskapet bare melker anime markedet som et hvilket som helst amerikansk tegnefilm serie selskap (-host- POKEMON -host-). Har ikke giddet å kjøpe de siste 2-3 DVDene ennå, for jeg har mistet lysten til å se serien ferdig på grunn av dette. Kastet selvfølgelig bort penger på Death and rebirt, og var nær å kaste DVDen i søpla etter maks 5 minutter :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Akira

2. Vampire Hunter D - Bloodlust (2000)

3. Princess Mononoke

4. Chihiro og heksene (husker ikke engelsk tittel)

5. Ghost in the Shell

6. Ninja Scroll

7. Fist of the North Star

8. noen av de 10000 Dragon Ball Z-filmene

9. Perfect Blue

10. Urotsukidoji - Legend of the Overfiend

11. Heavy Metal 1981

12. Heavy Metal 2000

13. Transformers

Tonari no Totoro (My neighbor Totoro) er jo klart en å ha top5 på lista der.'

Det er faktisk min favoritt anime film i hele historiens glede :yes:

 

 

http://imdb.com/title/tt0096283/

 

Trenger ikke si mere :no:

Lenke til kommentar

Spirited Away aka Sen to Chihiro no kamikakushi.

Grave of the Fireflies aka Hotaru no haka.

Nausicaä of the Valley of the Winds aka Kaze no tani no Naushika.

My Neighbor Totoro aka Tonari no Totoro.

Laputa: Castle in the Sky aka Tenkû no shiro Rapyuta.

Princess Mononoke aka Mononoke-hime.

Ghost in the Shell aka Kôkaku kidôtai.

Porco Rosso aka Crimson Pig aka Kurenai no buta.

Blood: The Last Vampire.

 

Kommer ikke på flere for øyeblikket. Har sikkert glemt et par-tre. :)

Lenke til kommentar

Etter å ha lest gjennom denne tråden, fikk jeg lyst til å prøve meg på Evangelion. Men skjønte ikke helt akkurat hva man skal kjøpe. På Play.com har de "Collection 01" og 02 og sånt. Er det tre episoder på hver dvd eller, siden dere snakker om 24 episoder?

 

Og hvor skal man stoppe? Hvilken er den siste man bør se?

 

Forøvrig har jeg problemer med å bestemme meg om hvilken av Spirited Away (Chihiro og heksene) og Princess Mononoke som er den beste filmen jeg noen gang har sett... ;)

Lenke til kommentar
Etter å ha lest gjennom denne tråden, fikk jeg lyst til å prøve meg på Evangelion. Men skjønte ikke helt akkurat hva man skal kjøpe. På Play.com har de "Collection 01" og 02 og sånt. Er det tre episoder på hver dvd eller, siden dere snakker om 24 episoder?

 

Og hvor skal man stoppe? Hvilken er den siste man bør se?

 

Collection 01-08 er alle episodene , og du må se dem alle. Forøvrig anbefaler jeg deg å se filmen "End of Evangelion" som er en "alternativ" slutt som ble laget fordi den første var litt tam og psykologisk. (Vel, End of Evangelion er ikke tam, men man må fortsatt vrenge hjernen sin etter å ha sett den. :p)

Lenke til kommentar
Collection 01-08 er alle episodene , og du må se dem alle. Forøvrig anbefaler jeg deg å se filmen "End of Evangelion" som er en "alternativ" slutt som ble laget fordi den første var litt tam og psykologisk. (Vel, End of Evangelion er ikke tam, men man må fortsatt vrenge hjernen sin etter å ha sett den. :p)

Takker. Så det er egentlig nok å se Collection 01-08? Men er det sånn at End of Evangelion og Death and Rebirth og de der motsier noe av det som har sjedd i Collection (siden du sier alternativ), eller er det bare mer utfyllende?

Lenke til kommentar

Death and Rebirth er bare en slags oppsummering av det som skjer i selve serien, pluss en del av det som skjer i End of Evangelion , men ikke alt. (såvidt jeg husker, jeg har ikke sett D&R på et par år nå).

 

Uansett, du kan trygt droppe D&R helt, og bare se End of Evangelion. Alternativt -bare- se selve serien, men slutten er som sagt litt skuffende mht. til eventuelle forventinger til en rå slutt.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Spirited Away aka Sen to Chihiro no kamikakushi.

Grave of the Fireflies aka Hotaru no haka.

Nausicaä of the Valley of the Winds aka Kaze no tani no Naushika.

My Neighbor Totoro aka Tonari no Totoro.

Laputa: Castle in the Sky aka Tenkû no shiro Rapyuta.

Princess Mononoke aka Mononoke-hime.

Ghost in the Shell aka Kôkaku kidôtai.

Porco Rosso aka Crimson Pig aka Kurenai no buta.

Blood: The Last Vampire.

 

Kommer ikke på flere for øyeblikket. Har sikkert glemt et par-tre. :)

~~ I LOVE ZYBIX ~~

skal se dem alle..3-4 jeg ikke har sett enda.

 

fin båttur btw ;)

Lenke til kommentar

End of Evangelion, som er slutten på Neon Genesis Evangelion er den mest fengede og frustererende jeg har sett av anime. Den ga meg et helt nytt aspekt på serien...ble helt satt ut.

 

andre bra filmer :

 

Akira. Gammel, men detaljerte tegninger og solide animasjoner sammen med en spennende historie gjør denne til en av de beste.

 

Ghost in the shell. Jeg elsker slike fremtidsvisjoner, og denne filmen har en fengede historie, knallbra tegninger, syk musikk, bra roller og filosofi. Alle burde sette pris på denne.

 

Spirited Away. Et kunstverk med en søt historie og fantasi-atmosfære. Passer til alle aldre.

 

Mononoke-hime. Samme stil som sprited away (samme produsent, tror jeg) , men denne er supervoldelig og mer action-preget. Handler om en "ninja" som drar til et ukjent land for å bli kvitt en forbannelse

Lenke til kommentar
Mononoke-hime. Samme stil som sprited away (samme produsent, tror jeg) , men denne er supervoldelig og mer action-preget. Handler om en "ninja" som drar til et ukjent land for å bli kvitt en forbannelse

Ninja ville jeg nok ikke kalt ham. Han er vel heller en prins i landsbyen han reiser fra. :)

Lenke til kommentar
[iC' date=18/04/2004 : 03:39] Hallo!!!

Jeg ser det er ingen som har føyet til Hellsing-serien!!!!

Og dere kaller dere anime og manga fans? SVIKERE!

Jeg hører at det skal ha kommet en Hellsing-mod til Max Payne 2! Drit bra!

Er det ingen som har sett Hellsing her???

Hvis du likte matrix, men vil ha det i en mer vampy-lignende utgave, er dette noe for deg!!!

Du får ikke kjøpt dem på DVD i Norge enda, og hvis du skal kjøpe dem fra utlandet, feks. Play.com eller Amzon.co.uk, er de veldig dyre!

Men det er jo bare å laste ned episodene på DC++!!! raskt og gratis!

Jeg tror det er 14 episoder som går over 4 DVD`er!

Hellsing er veldig voldelig!

Som jeg nevnte tidligere handler serien om Vampyrer, Gud og Satan.

Bare søk på google.com etter "hellsing" bilder og du får opp masse FETE wallpapers! :w00t:

Hellsing var fantastisk bra. Litt forstyrrende, men noe av det bedre jeg har sett!

 

Av serier er vel Rourin Kenshin og Juuni Kouku (spelling?) 2 av de beste!

 

Filmer er det Ghost in a shell, Vampire D, Ninja Scroll noe av det bedre....syntes nå jeg ihvertfall da:)

 

Er vel ingen som tilfeldigvis har en ftp med masse digg anime på da vel.... pm meg gjerne for det ass:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...