hmmm2901 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Ser at Vanson batterier vant test på TV2 Hjelper Deg, men har ikke klart å finne ut hvor de selges. Noen som kan hjelpe meg? Både internettbutikker og butikkjeder ønskes... Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Ser at Vanson batterier vant test på TV2 Hjelper Deg, men har ikke klart å finne ut hvor de selges. Noen som kan hjelpe meg? Både internettbutikker og butikkjeder ønskes... www.mobilsentrum.no Batterier: http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=2...6&pn=1087908129 Lader: http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=2...46&pn=421975812 Lenke til kommentar
hmmm2901 Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Takk takk! Clas Ohlson var topp. 8 batterier og lader for 398kr. tror jeg det var. Lenke til kommentar
tikka Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) de selger ikke vanson batterier/lader på clas ohlson. skjekka på sidene deres, og ringte inn til de i kristiansand. de hadde ikke. hvor kjøpte dere. Endret 2. april 2004 av tikka Lenke til kommentar
fro3fro3 Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Jeg kjøpte i Oslo sist i går. Ligger også på nettsidene deres. http://www.clasohlson.no/, klikk på El og elektronikk i menyen, batterier og eleminatorer, batterilader. Lenke til kommentar
tikka Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 der var de ja. søkte på vanson, men fant ingen ting. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hvilklen Vanson lader bør en velge da? Jo flere typer batterier den kan lade jo bedre er det jo. Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Hvorfor er det bare oppladbare batterier på 1,2V? Jeg kom over noen oppladbare batterier på 1,5V engang, og angrer på at jeg ikke kjøpte de for det finnes ikke i det hele tatt. Er det slik at batteri produsentene har en avtale mellom seg, slik at det ikke skal produseres 1,5V oppladbare battrier i butikkene? Endret 13. april 2004 av Mister t Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 ingen som vet? Oppladbare batterier kan kanskje bare produseres som 1,2V? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jo, jeg har sett oppladbare AA- batterier på 1,5 volt. Husker ikke hvor, eller merke, beklager. Lenke til kommentar
Gråskjegg Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hvorfor er det bare oppladbare batterier på 1,2V? Spenningen har i utgangspunktet ingenting med avtaler eller oppladbarhet å gjøre, men hvilke metaller som brukes i batteriet. Mellom to metaller vil det oppstå spenning (sølvpapir på kvikksølvfylling...) som man ikke kan endre. Man kan legge mange slike metallkombinasjoner i lag for å få 4.5 volt (3 ganger 1,5) eller 9 volt (6 gangern). Et vanlig batteri er faktisk på 2 ganger 0,76volt. Sjekk HowStuffWorks for kul info. Blant annet på hvorfor noen batterier er oppladbare mens andre ikke er det. - grå - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå