Gå til innhold

Windows finner ikke harddisken min...


Anbefalte innlegg

Har en 120 GB Maxtor Diamond Plus 9 P-ATA 133-disk (1 NTFS partisjon) som jeg skal sette inn i en ny PC. Den har til nå vært brukt i en gammel Compaq-PC som kjører Windows XP...

 

Den er satt som primary slave (C: disken er primary master).

 

Vel, saken er at den dukker ikke opp i Windows Utforsker (Explorer), men jeg kan f.eks. se at den er der i Enhetsbehandling i Windows. Der står det "Denne enheten fungerer som den skal" eller noe i den dur.

 

Det er ikke noe i veien med Jumper-settings ettersom jeg prøvde en eldre 40 GB harddisk jeg har med 2 partisjoner (en NTFS og en FAT32-partisjon) og den dukket opp i Windows uten problemer. Denne var også satt som primary slave.

 

Det er heller ingenting feil med harddisken da den står i den Compaq-PC'en jeg bruker nå og fungerer utmerket.

 

Vil helst slippe å måtte formatere disken da jeg har veldig mye viktig innpå der. Blant annet min dyrebare 60 GB MP3-mappe :)

 

Den nye PC'en kjører norsk Windows XP Pro og har et MSI K7T Pro2 hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan hende windows ikke kan bruke disken pga at aprtisjonen er laget som en såkalt dynamisk disk. uansett skal du kunne se disken og partisjonsinformasjon hvis du går inn i Administrative tools -> Computer management -> disk management.

 

Hvis disken er en slik dynamic volume, må du aktivere den i windows, du gjør dette ved å høyreklikke partisjonen i disk management og velge ett eller annet som jeg ike husker i farten, me nett av valgene krever at du sletter alt innholdet, du vil få advarsel om dette hvis du velger det, så les dialogboksene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...