Gå til innhold

Store stygge ATA/100 problemer! eller bios.


Anbefalte innlegg

Når eg var på LAN, sist veke...kunne eg ikkje laste ned noke stort(over ca 100mB) til mine ATA/100 disker. Maskinen berre låste seg :/ Funket fint å laste ned til dei som står på vanlige IDE kabel. Nå har eg formatert og skiftet alle HD'ene mine til ATA/100 kabelene, og maskinen låser seg....erm...uten at eg gjer noke. Men i stad satt eg berre å surfa og "boom" freeeeeeeeeezzzz...*trykke på restart knapp*. Dette er ikkje gøy...men eg lurer på om det kan vere at eg har oppgradert bios'en igår til 1010A(Asus A7V). Men noen som veit kor eg kan laste ned drivere til UDMA controller eller kva det heiter? Fordi eg hadde dette freeeeeeze problemet på lan og då hadde eg 1005c bios. Noen som har forslag? noen som har samme problem? eller er einaste løysning å køyre alle mine 4 HD'er på vanlig IDE og så flytte dvd-rom og brenner over på eigen kabel på ATA/100 tingen? *huff*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvet ikke hvilket chipset d er på d kortet men hvist d er via så pass på og ha siste via driverene inst.

Du kan oxo finne ut hvilken dma kontroller du har og stikke inn på hjemmesiden til produsenten og finne siste driverene.

 

_________________

MSI K7T 266 PRO2-RU

AMD XP 1800

MSI Geforce 2 TI 200 64 DDR

2*256 MB DDR 2100

2*40 GB WD raid 0

Win 2000 Pro

 

3dmark 2000 : 9063

3dmark 2001 : 4335

 

[ Denne Melding var redigert av: Espen_^ på 2002-03-28 12:35 ]

Lenke til kommentar

Prøv de siste AGP-driverne til VIA (4.10b). Skal vere inkludert i siste 4.38. Jeg hadde problemer med DMA mot en ASUS-brenner og det virker som 4.10 og 4.10b-AGP-driverne løste den saken. Jeg kan nå koopiere store filer fra brenneren til HD uten heng og restarter med DMA aktivert.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-28 12:53, abjork skrev:

Prøv de siste AGP-driverne til VIA (4.10b). Skal vere inkludert i siste 4.38. Jeg hadde problemer med DMA mot en ASUS-brenner og det virker som 4.10 og 4.10b-AGP-driverne løste den saken. Jeg kan nå koopiere store filer fra brenneren til HD uten heng og restarter med DMA aktivert.


Eg har nyaste VIA drivere ;(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...