Langtind Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Hei, Har en server hvor jeg verken har skjerm eller tastatur til (har kun en bærbar i huset for tiden, derfor ingen skjerm / tastatur). Har tenkt å installere Windows 2003 (har hentet ned en prøveversjon på nettet). Lurer derfor på om det er mulig å boot'e cd'en på serveren, for deretter å koble seg til fra en annen pc og gjennomføre instalasjonen derifra? For de som har kjennskap til linux, tenker jeg på noe lignende som SSH (som gjør det mulig å koble seg til etter at man har bootet på serveren...) På forhånd takk for hjelpen! Arild Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Det lar seg nok ikke gjøre. Lån deg skjerm / tastatur, installer på maskinen, og bruk remote desktop til å styre maskinen. EDIT: Du KAN selvfølgelig installere over nettverk, MEN maskinen vil gi deg feilmelding under oppstarten om du ikke har tastatur tilkoplet. Endret 28. mars 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Det var det jeg fryktet ja... Uansett, takk for bekreftelsen... Om noen ser en fyr vandre rundt med en skjerm i Oslos gater en av de neste dagene, så kan det være meg.... Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg har hørt/lest en plass at Windos server 2003 har bedre støtte for tastatur/skjerm/mus-fri løsninger, men om det gjelder under installajon eller ikke er jeg ikke sikker på, men et søk på microsoft.com/technet er kanskje ikke så dumt? Ang. feilmeldingen om at tastaturet mangler så er det en egen setting i bios om maskinen skal stoppe eller ikke. (Da trenger man selvfølgelig skjerm og tastatur.) Du kan også lage en helautomatisk installasjon over nettverk som burde gi deg det du trenger. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Her kan du se om unattended installasjoner MERK : UANSETT må maskinen til en viss grad konfigureres (ihvertfall w2k), så jeg anbefaler å låne skjerm / tastatur til installlasjonen. Installasjon vha cd-rom (unattended) er mye enklere enn vha nettverk, man lager bare en liten svarfil (se link). EDIT: Skriveleif Endret 29. mars 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå