Gå til innhold

toppjobb.com <-- seriøst eller søppel?

lillo

Anbefalte innlegg

Jeg kom over toppjobb.com. Har sett det på "Aetat"-sider og lokalavisene. De tilbyr en jobb hvor man kan tjene penger hjemmefra uten finansiering bare i 1-2 timer dagen og ha en god ekstrainntekt. Jeg syns det virker mistenkelig lettvint og designet på web-siden er ikke direkte tillitsvekkende. Er det noen som kan gå god for dette konseptet eller bevitne at det er noe lureri?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten det eller en kjip selgerjobb du gjør over telefon. Krever også bare 1-2 timer arbeid hver dag, og du får provisjon for alle salgene du gjør. Dermed kan du tjene "gode penger" hvis du selger mye, men tjene ingenting hvis du selger..ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg fikk informasjon igår og så gjennom en film-presentasjon som så ganske proff og ryddig ut, men så begynte de å forklare produktet og arbeidsformen og da syns jeg det luktet litt pyramidespill..

* Man må kontakte personen som tok kontakt med deg for å si sin interesse, altså IKKE en ledelse..

* Man må betale en 'lisens' på 1900 kroner

* Det var noe helseprodukter, men man skal ikke være dør- eller telefon-selger

så jeg syns det virker litt for lett og har ugler i mosen. Sikkert noe å tjene på det, men de som tar imot denne jobben bør ihvertfall tenke på konsekvensene andre kan få av det :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ah..kjenner igjen den modellen der. Man må arrangere "party" for å få solgt produktene i startpakken, og samtidig prøve å overbevise de andre om hvor FANTASTISK denne muligheten er, sånn at du kan selge startpakker til dem igjen.

Evt gå og mase vettet av alle vennene og mødrene til vennene dine, til de blir så lei at de nesten ikke tør å ta telefonen. Vi hadde en sånn kar i bygda vår som skulle selge hudprodukter via ***kin. Det var et slags webshop-konsept, der alle salgene som ble registrert gjennom hans ID, ville han få en viss provisjon for.

Han måtte da be de som handla disse produktene om å bruke sin ID når de logga inn, ellers tjente han ingenting. Han prøvde å prakke sånne startpakker på alle og enhver (1500,- med produktprøver), fikk selvsagt provisjon for det også hvis han skapte nye selgere i nærmiljøet. Han prata om hvor utrolig enkelt det ville være å tjene masse penger bare ved å verve nye folk (i ei bygd på 300 stk :p), og hadde tydelig vært på seminar der en ildsjel holdt tale.

Karen "vår" tok det hele litt FOR seriøst, han hadde halvveis huka inn mamma og ei venninne, og dreiv og ringte dem hele tida.

De fikk han helt i vranghalsen når de skulle i begravelse, og ikke hadde tid å komme på **skin-seminar i et annet tettsted. Da presterte han å si "synes dere det er VIKTIGERE å gå i begravelse enn å tjene masse penger?" :thumbdown:

Enkelt sagt, glem hele greia. **skin eksisterer ikke mer, det ble en sånn .com boble som sprakk ganske kjapt, og du må jobbe som et h*lvete med å mase på folk. Man får ikke bare penger uten å jobbe noenting for det.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Herbalife er overhodet ikke noe pyramidespill men et seriøst mlm selskap der all inntekt er basert på produktomsetning..

MLM er et pent ord for pyramide.

Tullprat. Det finnes MLM-selskaper som faktisk skaper verdier. Pyramide innebærer bare flytting av penger oppover i pyramiden.

Lenke til kommentar

Herbalife funker på samme måten som Nuskin (skrekkeksempelet jeg brukte i en tidligere post her). Du bruker det kanskje selv som kosttilskudd, og må hele tida være på hugget og få solgt det inn hos slekt, kompiser og arbeidskamerater osv, ellers tjener du jo ingenting når de ikke kjøper produktene gjennom deg. Dra på seminarer for selgere osv. Meh..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...