Tooby Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg har laget et slags Paint Programm som ikke er særlig komplisert, og som er lett å bruke, men dette programme mangler noe viktig: Når jeg skal f.eks. tegne en strek, trenger jeg en kode som kan lage denne streken. Jeg bruker "PaintPicture", og jeg har prøvd å bruke både... [b]1. [color=blue]Private Sub[/color] PicBox_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single):[/b] Det som skjer her er at isteden for å lage en strek, lager jeg bare en prikk for hvert trykk. [b]2. [color=blue]Private Sub[/color] PicBox_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single):[/b] Det som skjer her er at streken kommer frem, men jeg holder ikke inne museknappen for at streken skal komme . Den kommer når jeg beveger musen over "PicBox"(Vinduet der en tegner og maler). Har noen en kode som kan lage streken når en holder inne museknappen? Vær så snill å svar hvis du har. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Bruk variabler for å lagre forrige posisjon og en IF-statement for å teste om knappen er holdt inne: Dim LastPosX&, LastPosY& Private Sub PicBox_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) LastPosX = X LastPosY = Y End Sub Private Sub PicBox_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) If Button = 1 Then PicBox.Line (X, Y)-(LastPosX, LastPosY) LastPosX = X LastPosY = Y End If End Sub Lenke til kommentar
Tooby Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Thanx! Denne koden virket perfekt. Akkuratt hva jeg trenkte . Nå kan 2B Paint fortsette . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå