Gå til innhold

Er sex en menneskerettighet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mennesker skal ha rett til et seksual liv...

...men det burde de klare selv... dvs. en person alene ;)

ellers så ser eg på denne tråden som en smule useriøst, ihvertfall dårlig formulert...(flere faktorer som spiller inn...)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Whatever. Jeg har ikke noe sexliv, så da burde jeg vel klage til geneve-konvensjonen :p

For det andre skal ikke mine skattepenger gå til folk som ikke gidder å ta til takke med høyrehånda.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

1: Et helt klart nei. Staten skal ikke betale for at folk ikke klarer å dra damer/typer. Om kjøp av seksuelle tjenester burde legaliseres er som sagt en annen sak.

2: Nei.

3: Nei.

Endret av farke
Lenke til kommentar
Bør de som av ulike årsaker ikke kan skaffe seg sex få dette av staten i form av subsidierte horer?

Når du skriver "ulike årsaker" regner jeg med at du sikter til funksjonshemmede eller eldre. Min subjektive mening er at dette temaet er et altfor lite diskutert tema i samfunnsdebatten, men at kroppen ikke er en vare, uansett hvor lovlig staten eventuelt skulle gjøre det. Konklusjonen min blir vel egentlig at uansett form og hensikt, så er det galt å kjøpe sex.

Kunne du ha tenkt deg å kjøpe sex hvis det var lov og stuerent?

Mitt personlige synspunkt skiller seg ikke fra mitt forrige svar, da jeg mener at kroppen ikke er en vare eller tjeneste enkeltpersoner eller grupper skulle kunne benytte.

Derfor er jeg også for kriminalisering av horekunder. Jeg mener også at parallelt med tiltaket som går på å kriminalisere horekunder, skal det opprettes et bredt støtteapparat som prostituerte kan benytte seg av for å komme seg ut av sexindustrien, slik at man slipper mye av det som har skjedd i Sverige etter at de kriminaliserte horekunder. Det som skjedde der var at prostitusjonen forsvant under bakken og at de prostituerte ofte blir mishandlet.

Utfallet, over tid, og hvis støtteapparatet fungerer, blir da at prostitusjonen vil bli redusert, noe som er ideelt for samfunnet.

Alternativet, altså ingen kriminalisering, blir da at prostitusjon vil skje i en mye bredere skala, og at det vil bli flere kjøpere, samt at prostitusjon over tid vil øke

Endret av Ext-Seeno
Lenke til kommentar

Sex er ingen menneskerett. Folk overlever fint uten, og kan leve et lykkelig liv uten å ha tilgang på sex med andre parter enn seg selv.

Jeg synes uansett ikke at det skal være ulovlig å kjøpe sex. Slik ting er i dag ville ikke det føre til noe positivt for de stakkars kvinnene som må trekke på gaten. Hallikvirksomhet bør derimot fremdeles være ulovlig. Ingen andre enn du selv har rett til å bestemme over din egen kropp.

Jeg ville personlig aldri betalt for å få sex uansett hvordan ståa var.

Lenke til kommentar
Jeg synes uansett ikke at det skal være ulovlig å kjøpe sex. Slik ting er i dag ville ikke det føre til noe positivt for de stakkars kvinnene som må trekke på gaten. Hallikvirksomhet bør derimot fremdeles være ulovlig. Ingen andre enn du selv har rett til å bestemme over din egen kropp.

Prinsipielt eller praktisk? Jeg er imot all salg av sex, men jeg skjønner at det er håpløst å forby kjøp av sex per dags dato, da det bare vil føre til at prostitusjonen trekker under jorda og vold mot prostituerte blir enda mer brutal. Da tror jeg det er bedre med forebyggende arbeid som har til mål å trekke kvinner ut av prostitusjonen og inn i vanlige jobber.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om FiskePinna egentlig ønsket å diskutere prostitusjon her. Spørsmålsstillingen tyder ikke nødvendigvis på det. Sex som menneskerett - vi i helsevesenet diskuterer emnet litt, men det er veldig tabubefengt og mye vanskeligere å ta opp i Norge enn f.eks i Danmark.

Å utdanne/kurse pleiepersonale i å lære opp mennesker med funksjonshemninger i å onanere - er det prostitusjon? Saken falt i Norge da den kom opp tidlig på 90-tallet, men ble som sagt kjørt igjennom i land som Nederland og Danmark etter mye debatt.

Lenke til kommentar
Ikke bare Nederland.... I Danmark praktiseres kjøp av seksuelle tjenester til endel eldre og funksjonshemmede, etter omfattende debatt tidlig på 90-tallet.

:sick: ..seriøst? Går det lenger enn onani? og er det i såfall noen som faktisk gjør dette frivillig? (dvs får jo betalt..men likevel)

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...