Gå til innhold

Ny CPU, +Mer minne

Anbefalte innlegg

Sitter med et MSI KT3V, XP 2200 og 512mb minne. Nå har det seg slik at jeg vil at dagens spill skal gå glattere og tenkte på en liten oppgradering. Min nåværende XP 2200 kjører på 1,8ghz med 266fsb.

Dette har jeg tenkt til å kjøpe:

XP 2500ghz, 333fsb-->klokker den til XP 2800. Er den låst? (hk klarer ikke mer)

512mb Geil

CPU silentbreeze vifte

Hitachi 120gb

Dette har jeg tenkt til å oppgradere med. vil jeg merke noen forskjell på CPU? vil dette lønne seg i det hele tatt? Eller burde jeg vente til prisene har sunket litt?

HD trenger jeg. Minne trenger jeg ikke, men det ble med som et forslag. Spec finner du i profilen min

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, og du sitter fortsatt med et ufattelig dårlig skjermkort.

Kanskje det vil være en ide å oppgradere skjermkortet istedenfor. Et GF4 MX420 er problemet ditt. Ikke prosessoren.

HVA? Trodde jeg hadde oppdatert profilen min jeg. Har Gainward GF FX 5700Ultra

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg driti i Harddisken og heller kjøpt et nytt Hovedkort, for å få best utnyttelse av ny CPU liksom... ;)

Ville også valgt en annen CPU-kjøler.. Silent Breeze blir for pinglete hvis du skal overklokke....

Hovedkort - Abit NF7-S V2.0

CPU - AMD Athlon XP2500+

CPU-kjøler - Thermaltake Extreme Volcano 12

koster 400 kroner da... blir den litt i dyreste laget, så kan du gå for Volcano 11 som koster 250 kr. nå ;) .. Begge har viftestyring...

Du har nok gjort et godt valg når det gjelder RAM... :thumbup:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg driti i Harddisken og heller kjøpt et nytt Hovedkort, for å få best utnyttelse av ny CPU liksom...  ;)

Ville også valgt en annen CPU-kjøler.. Silent Breeze blir for pinglete hvis du skal overklokke....

Hovedkort - Abit NF7-S V2.0

CPU - AMD Athlon XP2500+

CPU-kjøler - Thermaltake Extreme Volcano 12

koster 400 kroner da... blir den litt i dyreste laget, så kan du gå for Volcano 11 som koster 250 kr. nå  ;) .. Begge har viftestyring...

Du har nok gjort et godt valg når det gjelder RAM...  :thumbup:

Jeg skal ikke ha nyt HK. Som jeg sa så skal jeg bare overklokke den til XP 2800, pga HK ikke klarer mer.. Og vil ha en stillegående kjøler.. derfor tenkte jeg at Silent Breeze er mer enn godt nok. Koster ikke allverdens heller.

NY HD er jeg nødt til å ha fordi den andre tar snart kvelden.

Har 512mb Apacer minne fra før, vil det passe sammen med minnet fra geil?

Hvordan liggger tempen på Silent Breeze ved Full load og Idle? (med XP 2500 - XP 3200)

Lenke til kommentar

Du kan clocke den et stykke med Fsb, fremfor MP!

Jeg synes (kanskje et nytt hk kan hjelpe deg bedre, sjekk demovarer rundt omkring) Også sjekk om det kommer noen cpuer på tilbud denne uka!

Men som tidligere nevnt, du kan kjøre opp fsb en del med 3200 ram! :ermm:

Lenke til kommentar
Du kan clocke den et stykke med Fsb, fremfor MP!

Jeg synes (kanskje et nytt hk kan hjelpe deg bedre, sjekk demovarer rundt omkring) Også sjekk om det kommer noen cpuer på tilbud denne uka!

Men som tidligere nevnt, du kan kjøre opp fsb en del med 3200 ram! :ermm:

En liten oppdatering folkens:

Har garranti på HD så når den tar kveden, og får spørsmål om samme i retur, ber jeg om ett annet merke.

Den CPu blir det ikke noe av enda heller ikke den kjøleren. Har nå en XP 2200 som jeg tenkte jeg kunne klokke.. Noen som vet hvor mye?

Trenger jeg minne? venter heller litt til og kjøper når prisen har sunket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...