hamiso Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Ja, det så ut til å gå bra. Har ordnet bilde fra pc til tv-en via s-video/scart kabel. Kan se dvd-film i pc-en på tv nå, web kamera, programmer fra nrk. Men ikke divx-filmer som er lastet ned. Er dette formatet ikke egnet for tv, eller kan det justeres? Bruker xp og Radeon 9800 pro. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 prøv å oppdatere drivere til skjermkortet. får du sett divX på pc-skjermen? hvis ikke, så mangler du nok divx codec Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Du må installere korrekt DivX-codec, og sleng på en AC3-codec for lyd samtidig, så får du nok både lyd og bilde Lenke til kommentar
hamiso Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Bildet fra divx på pc-skjermen er ok. Lyd likeså. Det er bare bildet fra divx-avspilleren og til tv-en som mangler. Ellers takk for svar. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 det du må gjøre er å sette TV'en som hoved display, og ikke monitoren. Da vil du få film på TV'en. Lenke til kommentar
hamiso Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Yess! Da gikk det bra. Skvatt litt av det bildet som dukket som alternativ på pc-skjermen. Men stor glede i heimen nå. Bortsett fra litt uskarphet, er det ganske god kvalitet på filmen på tv-en. Nå lurer jeg litt på hvordan jeg kan ha samme bilde på pc og tv (ikke nødvendigvis divx) som jeg hadde i begynnelsen. Men det finner jeg vel ut av. Takk. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Du burde kanskje ta en titt her: http://forum.hardware.no/index.php?s=&act=...=0#entry1965274 Lenke til kommentar
hamiso Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Det er hermed gjort. Og nå er alt i orden. En trenger altså ikke å sette tv-en som hoveddisplay. Fjernet først den funksjonen. Klikket på "overlegg" og så på "kinoformat". Og vips så hadde jeg bilde fra pc-skjerm og tv samtidig. Senere også divx film på begge skjermer samtidig. På tv-en ble filmen automatisk vist i full skjerm. Perfekt. Bildet på tv-en har greie farger, men er altså litt uskarpt. Regner med at det ikke er så mye å gjøre med det. Må kanskje vurdere å bytte scart-kontakten i tv-en med en s-video kontakt, hvis det kan gjøre bildet skarpere. Ser etterhvert at det er mange som spør om dette, så takk til alle tolmodige hjelpere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå