Gå til innhold

Samsung TV 22" LCD LW22A13WX Noen meninger ?

loggon

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt denne Samsung TV 22" LCD LW22A13WX

http://www.forbrukershop.no/script/forbruk...referrer=kelkoo

og lurte på om noen har erfaring eller kunskap å dele ? .

Jeg vet den har vært på markedet en stund(intro 2002 relansert i 2003), derfor klarte jeg og grabbe den til 11k men er ikke sikke om det er et godt kjøp ?. Størst usikkerhet er på hvordan tv signalet gjennom rca vil ta seg ut da signalet der ikke er som fra dekoder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skal brukes mest til tv men den vil stå kobblet pc og brukes som pc skjerm.

Kommer dere til å teste denne ? den er jo ikke helt ny men det finnes knapt en test å oppdrive( søkt i 2 døgn) av denne. også er den jo så mystisk priset at tvilen melder seg.

Lenke til kommentar

jeg holder på med en artikkel om det optimale bilde og hva som skal til.

Når det gjelder film og tv kjører disse mye mindre oppløsning enn folk flest tror. Og det som er synd er at det pr dags dato ikke er noen oppløsning innen dvd og film som er optimalisert for LCD :(

Men det finnes en rekke hardware og software som skal gjøre bilde meget bra for deg.

Sannsynligvis sitter det en rekke brukere rundt om kring med en 17" lcd som de ser dvd film på ved bruk at PowerDVD. 99,999% av disse er fornøyde og mektig imponert over hva de ser, men sannheten er at det finnes mange andre software som gjør filmen enda klarere og bedre :)

Jeg for min del skal også bygge meg en HTPC i sommer (venter bare litt pga cash og ny teknologi som kommer)

Men som sakt jobber jeg med en artikkel på dette du nå søker svar, og dessverre har jeg ikke fått samlet inn all informasjon ennå heller. I neste uke får jeg 3 lcd tv til test. Alle disse har innebygde tv tunere. Men dette skal testes opp mot en PC med Tv kort.

Det kan bli spennende å se hvordan disse yter kontra vanlig lcd monitorer.

Så dessverre har jeg ingen gode råd for øyeblikket. Du kan velge å ta sjansen på den der, se om du er fornøyd eventuellt bruke angreretten.

Mine råd må du dessverre vente med til jeg er hundre prosent sikker i min sak.

Men sparer du de penga kan du jo bygge det optimale annlegg for en begrenset lommebok slik jeg gjør det i sommer :p ( blir egen artikkel) Men da må du spare opp noen kroner til, da jeg skal ha projetor på min HTPC, støttet av en liten 17" LCD skjerm ;) Skal se om jeg ikke får dette til for under 25 K :) Men da snakker vi om anlegg kun til bruk for film og musikk :)

Og det frister regner jeg med :p

Lenke til kommentar

Hei!

Oivind_Dahle ! er lcd skjermer best egnet som pc skjerm da altså? og med tv tuner pr. dags dato mer som artig tilbehør ?. Leste noe om Pc/Xbox/Pls2 vil lcd være trygger valg en plasma med tanke på fare for å brenne inn ..... i bilde ved still stand ... hva menes med det ? vil plasmaèn da få på en måte få døde pixel?.

bdw. plasma er ikke å oppdrive i størrelse 22 " pris rundt 11k og jeg har ca. 1 m til rådighet, da heller det mot å teste Samsung TV 22" LCD LW22A13WX så får den heller gå i retur om den ikke holder mål!. (blir jo kult å se om den har døde pixel! 22" uten "en" død pixel hmm.)

Lenke til kommentar

LCD og Plasma har sine fordeler og bakdeler.

Men i din størrelse er nok LCD å foretrekke.

Burn in vil si at bilde fester seg fast i skjermen, men da må det være statiske bilder (bilder som ikke rørerer seg). Har du plasma og spiller doom i 5 uker i strekk er det stor sjanse for at "ammo" brenner seg fast.

Så når du da ser titanic, vil det stå ammo nede i høyre hjørne :p

Burn in kan også forekomme på enkelte LCD panel. Men da er du ytterst uheldig om du får det til.

LCD er best egnet til pc skjem ja.

Lykke til med samsungen da, jeg tror du blir fornøyd jeg da ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Oppløsning på 1280x720 til 11046,78 kr ... Nei takk !!!

Her er drømme skjermen min :

http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP....uctSKU=GDMFW900

Konge over alle konger !!!

Jeg har den skjermen der.

Det er den jeg sitter og skriver dette på akkurat nå. Ville ikke bytta for alt i verden. Eller, for å si det på en annen måte. Av grunner jeg ikke gidder å komme inn på, ble min FW900 bytta ut for noen uker siden. Og hva jeg valgte som erstatning? Jo, en ny FW900. Den er stor og dyr (veier ca. 50kg), men makan til bilde finner du ikke, det er jeg temmelig sikker på. Standard (anbefalt) oppløsning er 1920 x 1200 som jeg selv bruker. Max er 2304 x 1440.

Rune.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...