Gå til innhold

Aluminiumsfolie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IKKE HA ALUMINIUMSFOLIE INNI PC'N!!

 

her snakker jeg av erfaring, skulle bruke alu, folie som et "speil" for katodene mine, så datt aluminiumsfolien ned på skjermkortet og det gnistet litt, så tok jeg det vekk med en gang, og nå ca hver 2-3 gang jeg booter opp ferer teksten "sidelengs"

 

dette forsvinner heldigvis med en gang jeg kommer inn i windows, så jeg ahr vert heldig!

Lenke til kommentar

aluminiumsfolie leder strøm..... FY FY :p

Tror ikke hovedkortet ditt blir så imponert over å få en klomp med det på seg, mens det står på.... For å si det sånn.. Jeg hadde en liten garfield bamse i pc`en, som viste seg å lede strøm................ OPS!

Men, en liten løyn, og vips... garanti :D

Lenke til kommentar

JA jeg kan jo bruke noe jeg lagde på ungdomsskolen.. De har fint mønster :roll:

Ja planen var å krølle aluminiumsfolie rundt ledningene, men jeg forstår at det ikke var noen god idé..

 

Men hva med et speil ja...! I plast, som ikke knuser så lett og ikke veier så mye.. Kunne dekt hele bunnen i kabinettet. :p

Endret av Trigger-Happy
Lenke til kommentar

Hva er galt med aluminiumsfolie i pc? Du skal være veldig god om du klarer og gjøre som magE. Du må da feste folien. Jeg holder på med et trekabinett, og siden tre ikke skjermer mot radiostøy o.l. har jeg nødt til og dekke innsiden med aluminiumsfolie. Det er mange andre som har gjort det. Uansett, hele det vanlige kabinettet mitt (ikke trekabinettet) er jo laget av aluminium ;) , og her prøver folk og si at en ikke skal putte aluminium i pc'en? :p

Lenke til kommentar
Dessuten, blank alu folie reflekterer varme -> drivhus! Altså litt dumt hvis du ikke har lyst til å varme pizza i pc'en ;)

Varmeøkning som følge av alle former for isolering eller reflektering er overspekulert, og kanskje litt misforstått. Det er luftstrømmen i gjennom et vanlig kabinett, mest fra vifter, som står for 95% av kjølingen. Isolerer man f-eks kabinettet med 20 cm glava rundt om - uten å tette igjen lufthullene vil temperaturen kanskje øke med 2-3 grader maks. Litt alufolie vil sannsynligvis ikke kunne registreres med et vanlig termometer.

Lenke til kommentar

altså kabel strømper er ok men er noe dritt å få på. jeg kjøpte feks noen kabel strømper på digitalimpuls og de var det noe møkk med. det fulgte med krympe rør men de var for små til å komme over 4 pins kontakter og for små til å krympe over tynne ledninger , så jeg gikk til inkjøp av noen kabel rør på elfa. de er litt stive men det er bare å ta i litt. :)

Lenke til kommentar

Jeg har limt lyd-isoleringsplater rundt inni pc'en min )som jeg kan se på gjennom vinduet.) :p (nesten som speil)

Jeg mener: ca 1 cm tynne lyd isolerende plater med "aluminiumsfolie" på.

jeg lar ikke disse platene berøre noen komponenter : S

Syns det ser *ok* ut -> med en katode.

Stikk på biltema/chlas olson hvor du kan få platene ca 30 kroner. 1 plate er nok ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...