Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Prosjekt Sølvblokk - Avsluttet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, kanskje det? Nå synes ikke jeg den ser fullt så strøken ut som dere skal ha det til, da.. men potensialet er jo der, det er sikkert - som jeg sa var modellen til akkurat denne blokka laget kjapt og gæli..

Jeg har også til gode å se hvor bra den kjøler, må som sagt få tak i en radiator først.. Tror jeg venter med å gi blokka et fancy kaldt navn før jeg ser den i aksjon.. :yes:

La meg forresten omgjøre litt på forespørslen etter radiatorer i tidligere post; dersom det er noen som vurderer å oppgradere/bytte raddis, men synes det blir litt for drøyt å gi bort den gamle, er jeg også åpen for å kjøpe en, bare det ikke er snakk om blodpris.. ;)

*ivrig etter å få testa systemet*

Endret av ArachnO
Lenke til kommentar

Hoax har jo unektelig et poeng!

En bøtte med kaldt vann vil jo holde ganske lenge, som "radiator"!

Har du i tillegg et termometer å slenge i bøtta, så kan du jo følge med på det. Når vanntempen har steget til mellom 20 og 30grader, kan du jo sjekke CPU-temp på full last. Ligger den mellom 30 og 40grader, så fungerer blokka godt!

Men det blir jo bare en indikasjon, uansett. Klem til med en bøtte vann, så får du et raskt svar!

Lenke til kommentar

Update:

Nå har jeg testa blokka på PCn!! Heldigvis er ingenting kortslutta ennå! (Hvem var det som først tenkte "hmm... kanskje jeg burde innføre litt vann i PCen min"?)

Bruker foreløpig bøtte med vann som erstatning for radiator, og det funker bra så langt - kjører cpuburn for å teste litt.. 2400 MHz på 1.8v ser ut til å være stabilt (Barton 2500+). Skal selvsagt presse den lenger!

Her er bilder:

testing-av-system-01-liten.jpg testing-av-system-02-liten.jpg

Dessverre har jeg ikke noe termometer her jeg sitter nå, ellers skulle jeg sjekka vanntemperaturen og sammenligna med cpu-tempen. Tror kanskje jeg må gå til anskaffelse av en sånn kjekk 2-termometere-i-bay'en sak fra microplex; jeg har temmelig liten tiltro til den innebyggede målingen.

Hva mener MBM5 med å vise 1.73v når jeg stiller inn 1.8v i BIOS? Hvilken av disse er riktig?

Jaja, mer info kommer de neste dagene.. Stay tuned! :thumbup:

Lenke til kommentar

Haha, kransaft? Den var god! :-)

Morsomt å se at blokka fungerer ArachnO, og gøy å se at du fikk brukt festene også!

Attpåtil er du "frekk" nok til å tyne 2500Mhz ut av XP´n din også!! Det er unektelig bra, jeg tror du skal være godt fornøyd med det resultatet, ikke minst på 1,9volt!

Prøv å lese av CPU-temp også ved en passende anledning, det kan jo være interessant å høre hva den ligger på, v/ 1,9volt.

Stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar
Bare en liten tanke: Hvor mange watt må du tilføre et så lite område (core, mao) før sølv smelter...?

for å si det slik: jeg tror ikke at den smelter av noen som helst cpu :p

Nåja, si ikke det. Har du noensinne EGENTLIG tenkt over hvor mye varme en CPUkjerne genererer?

Hvis du har en kokeplate med en diameter på 30 cm og en effekt på 2000 watt. det skulle være temmelig normalt, eller hva? Vel, det blir noe sånt som 8,9 watt per kvadratcentimeter. Til sammenligning kan en CPUkjerne på ca 1 kvadratcentimeter potensielt gi en effekt på over 100 watt! Okay, kanskje ikke nok til å smelte sølv (smeltepunkt rett under 962 grader C), men temmelig varmt åkkesom!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...