Empty Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Kommet noe videre ArachnO ? *Venter i spenning* [Litt off-topic] Har en hjemmelaget vannblokk med spiral mønster, men er litt lysten på ny blokk. Vil det bli noe bedre hvis jeg lager en blokk, med samme mønster som den til ArachnO, men lar vannet komme inn den ene siden og ut den andre, ikke ned i midten og ut på sidene ? Og eventuelt, hvor mange L/T må pumpa pumpe for at det skal funke med en slik dyse i midten av blokka ? [/Litt off-topic] Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Angående gjenbruk av voks: Jeg vil tro det er en del fett i voks, og når fett brener, omdannes det til CO2 og H2O. Derfor skal det godt gjøres å "destillere" voksen til en ny klump ! Tror nok det ikke er bryet verdt Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Her finner du noen forklaringer på hva "woot" betyr. Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Her finner du noen forklaringer på hva "woot" betyr. woot "A shout of exciment from a geek, nerd, and/or dork within the internet." hahahaha Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Angående gjenbruk av voks: Jeg vil tro det er en del fett i voks, og når fett brener, omdannes det til CO2 og H2O. Derfor skal det godt gjøres å "destillere" voksen til en ny klump ! Tror nok det ikke er bryet verdt Er det ikke parafin i voks (eller var det stearin ? ) Det er vel det som damper ut... Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Her finner du noen forklaringer på hva "woot" betyr. http://www.urbandictionary.com hahaha flate for ei genial side... Endelig kan jeg skjønne hva folk sier Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Update: Beklager lite oppdateringer i det siste (nei, data er ikke alltid alt ), men ting har da gått fremover endog.. Jeg var så heldig å få god hjelp av Skrue og dreiebenken hans her forleden, og da ble det fart i sakene! Blokka ble dreid plan, plexitopp ble laget og skruer festet. I tillegg fikk jeg overta både en festemekanisme, y-rør og Skrues gamle selvmekka radiator! Snakk om gavmildhet! Her er bilder av blokka festa i plexitoppen: Så var det festing av nipler - dette skjedde med epoxilim: Fikk også en kjekk liten pumpe i posten i dag, en MaxiJet MJ1000, for å være eksakt - og den måtte testes sammen med blokka! Jeg bruker epoxi-herder som tetningsmiddel mellom plexi og blokk. ...Og slik står blokka og pumpa fortsatt, og tester for lekkasje.. Kommer tilbake med oppdatering snart, Lian Li PC7BUSB kabinettet mitt må modifiseres litt for å få plass til raddisen! En ting til: Glem nå dette med å 'resirkulere' voksen! Som jeg nevnte tidligere, _brennes_ voksen ut - Investmentformen kommer opp i flere hundre grader; voksen blir til røyk også, ikke bare damp! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Hm, legg nå ikke for mye arbeid i radiatortilpasninga da! Synes nok at du bør teste den også, før du skjærer hull i kabinettet. Som jeg sa, så er det ikke helt sikkert at den er 100% tett. Ellers var det jo gøy å se at ting går fremover! Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Den blokka så jo lekker ut, selvgjort er velgjort er det ikke noe som går i den durer? Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) Siden det er kobberet som oksiderer, kan du vel bruke et middel som fjerner oksidering fra kobber... Har brukt noe sånt til å rense kobberbanene på kretskort på skolen... kanskje dette hadde funka her også? Edit: Okey, så at du hadde fått rensa blokka di Endret 6. april 2004 av ok2k Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Aiai, Skrue, der sa du et sant ord! Testa radiatoren nå, og den lekker dessverre som en sil, selv med vann i vanlig romtemperatur! Får se om jeg får tak i noe annet rundtom.. Lenke til kommentar
razer Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Den blokka ble nice Får nesten lyst til å begynne å lage egen vannkjøling jeg også som alle andre her, er så mange bra resultater... hmm Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Aiai, Skrue, der sa du et sant ord! Testa radiatoren nå, og den lekker dessverre som en sil, selv med vann i vanlig romtemperatur! Får se om jeg får tak i noe annet rundtom.. er det umulig og tette også? Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 (endret) Det ser nok sånn ut, ja.. Radiatoren er såpass tett med lameller at det ikke nytter å finne sprekken/hullet.. Kan selvfølgelig peise på med masse silikon og håpe på det beste, men da kommer jo heller ikke den fine luften forbi der.. Edit: Er ikke noe videre fan av å tigge, men dersom noen av dere har en raddis dere ikke trenger, bor i Oslo og føler dere gavmilde, sier jeg selvsagt ikke nei takk.. Endret 6. april 2004 av ArachnO Lenke til kommentar
Flames Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Åh.. Blokken ser jo helt vidunderlig ut Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) Den er blitt så sikkelaktig nå Du har tilfeldigvis ikke et bilde av "dysen"? Endret 7. april 2004 av Arctic Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Aiai, Skrue, der sa du et sant ord! Testa radiatoren nå, og den lekker dessverre som en sil, selv med vann i vanlig romtemperatur! Får se om jeg får tak i noe annet rundtom.. Æsj, jeg var bittelitt redd for at det skulle skje. Lei for at den ikke funka. Den lekker i så fall ikke i selve rørene, men derimot i de plastovergangene i endene. Om du vil, så kan vi jo gjøre et forsøk på å reparere den? Dumt at vi ikke sjekka det når du var her. Du får gi meg en pling om du vil, så skal vi se hva vi kan få til..... Lenke til kommentar
cc Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Nydelig arbeid med blokka, den ser jo helproff ut! Lykke til med raddisjakt/reparering Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Nydelig blokk må jeg si Jeg har en Waterchill Rev 1 radiator du kan låne om det skulle bli krise. Yter ikke blokken din rettferdighet da men men Lenke til kommentar
scoot Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Fytti katta, folk har skills nå ass.. Nydelig blokk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå