Arctic Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Av egen erfaring vet jeg at blokker som bærer preg av og (og er) blitt laget raskt, ofte yter litt bedre en de super smoothe Nettopp grunnet turbulensen, og en større overflate som allerede er nevnt. Endret 2. april 2004 av Arctic Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Hoax: Hvorfor ville du brukt saltsyre? Tror du den løser opp oksydert kobber like bra som svovelsyre? Hvis du er interessert i å teste det ut, står jeg først i kø for å få vite resultatet! karamba: Visst bærer blokka tegn på å ha blitt laget raskt, den ble jo laget 'raskt'. Voksmodellen altså. Som jeg nevnte tidligere, er grunnen til at jeg faktisk bruker denne likevel at jeg ikke har mer voks til å lage modeller av. Vil heller bruke de få pengene jeg har på slanger, nipler osv.. Og hvis du virkelig mente at du ville låne slynga, skal du nok se det kan bli en ordning på det også.. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Så hvorfor spørre... Fordi jeg vil lære noe din nisse ArachnO - Jeg vet ikke, ville bare vite om det var en spesiell grunn til at du valgte det...Så liksom ikke ut som om det var likt resultat i kanalene som på slatene, men det kan jo være lyset som gjør at det ser så hvitt ut på bildet Lenke til kommentar
karamba Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Det kunne vært moro å gjøre et lignende prosjekt som ditt en gang, så hvis tilbudet fortsatt står ved lag om et par måneder...? Jeg har nevnt det i en eller annen tråd før, men man burde ha gått sammen en 4 - 10 stk og hatt en modde-workshop en gang. Det finnes jo så mye god kunnskap her på forumet at det helt sikkert hadde vært topp å kunne delt erfaringer og løsninger med likesinna. Koster det mye for den voksen? Jeg har sett gjennom sidene til Nogustra, men så ikke prisene der (men mye annet!). Det hadde jo vært greit å kjøpe inn litt voks som man kunne bearbeidet for å lage flere forskjellige design. Jeg fikk en Whitewater i posten i dag, men mangler blokk på gpu og chipset... Hvordan har du tenkt å legge pakningen? (jeg har ikke sett målene på blokka di heller...) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Karamba: Om delene bearbeides riktig / nøyaktig nok, så holder det lenge med en eller annen masse som tåler vann over tid. Sjøl benytter jeg meg ofte av AS-3 som "pakning", alternativt kan man bruke silikon eller herderen (en seig "gugge"!) i et Araldit-sett. Betingelsen er kun at flatene som skal sammenføyes er plane nok. En "O"-ring løsning (som brukt f.eks i WhiteWater-blokka) er selvsagt en enda bedre forsikring, men gjør man jobben grundig nok og har tilstrekkelige flater for tetning, så er en "O"-ring slett ikke nødvendig. Blokka til ArachnO skal garantert bli tett nok / plan nok til å benytte en slik "silikonløsning", om han går for tilbudet mitt om plandreiing av sølvblokka. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Ett godt eksempel på dette er Magnum GPU blokken som slett ikke har en pakning imellom topp og bunn (fant jeg ut ). Men ett tynt lag med en eller annen sealer eller lim ordner det (trykk tester min nå ). Endret 2. april 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 (endret) karamba: Jeg husker ærlig talt ikke hvor mye den voksen kosta, det er som sagt ca 2 år siden jeg kjøpte den, men innbiller meg at det var rundt 80 kroner for en blokk på ca 20x6x4 cm eller noe sånt.. Det er forresten bare å ringe Nogusra og spørre om pris på de forskjellige tingene de selger - det var det jeg gjorde. Tror kundene deres nesten utelukkende er gullsmedbutikker og -kjeder, men de selger til privatpersoner også. Når vi først snakker om støping, tror jeg ikke det skulle være så vanskelig å støpe kobber heller.. Har jo en stor fordel med at det er _mye_ billigere enn sølv. Smeltepunktet til kobber ligger vel bare en 100 grader over sølvet eller noe sånt, så det skulle la seg gjøre. Skal ta Skrue på ordet og ta meg en tur til han, så får vi se hvordan pakningstype som blir aktuelt! Hoax: Grunnen til at det er forskjellig farge i kanalene og på toppen, er at jeg har pussa på toppen. Tenk på at alt sølv du har sett (antagelig) har vært pussa, og dermed har den fine glinsende fargen. Mye rart kan glinse hvis du pusser og polerer det, vettu! Endret 2. april 2004 av ArachnO Lenke til kommentar
karamba Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Hvor blir voksen av etter du har smeltet den ut av gipsen? Går det ikke an å smelte den om i en form slik at du kan bruke den igjen? Jeg ser den har ganske høy smeltetemperatur (90 - 105 grader), men det skulle jo ikke være noe problem. Fordamper mye av voksen? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Slik jeg forstod det, så fordamper all voksen. Så er nok ikke mulig å lage en klump av det igjen. Med mindre man skaffer slanger og greier som man leder gassen gjennom, og får det til å kondensere da. Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Bra det der assa!! Ska du klokke nå? Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Voksen smelter, fordamper og brennes vekk. Har aldri hørt om å ta vare på den.. Var på Biltema i dag, og fikk tak i det meste jeg skulle ha, bortsett fra 1 stk 1/4"-12mm nippel (de hadde ikke flere). Jeg kjøpte en 3/8"-12mm i stedet, men det spørs om det blir plass på blokken til denne... Skulle også gjerne hatt tak i et y-rør, men på Biltema hadde de bare dette i en svær eske med massevis av dem.. Noen som veit hvor jeg kan få tak i en sånn en i 1-pakninger? Var innom en Comfort-butikk, men no such luck.. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Kan jo prøve på clas hvis du bor i oslo. Der har de mye rart, så ikke umulig at de har Y-ledd. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Har vel et par slike "Y"-rør liggende og slenge, så det "årner" seg nok! Lenke til kommentar
karamba Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Stikk innom Digital Impuls. De har det meste som Microplex har. Det du leter etter er vel en slik ? Du kan evt sende dem en mail med hva du ønsker, evt m/artikkelnr til saken på Microplex, så skaffer de deg en. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Voksen smelter, fordamper og brennes vekk. Har aldri hørt om å ta vare på den.. Var på Biltema i dag, og fikk tak i det meste jeg skulle ha, bortsett fra 1 stk 1/4"-12mm nippel (de hadde ikke flere). Jeg kjøpte en 3/8"-12mm i stedet, men det spørs om det blir plass på blokken til denne... Skulle også gjerne hatt tak i et y-rør, men på Biltema hadde de bare dette i en svær eske med massevis av dem.. Noen som veit hvor jeg kan få tak i en sånn en i 1-pakninger? Var innom en Comfort-butikk, men no such luck.. Jeg har 2stk 1/4" 1/2" BSP nipler (messing) samt en haug med Y ledd. Bor i Oslo Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Voksen smelter, fordamper og brennes vekk. Har aldri hørt om å ta vare på den.. Var på Biltema i dag, og fikk tak i det meste jeg skulle ha, bortsett fra 1 stk 1/4"-12mm nippel (de hadde ikke flere). Jeg kjøpte en 3/8"-12mm i stedet, men det spørs om det blir plass på blokken til denne... Skulle også gjerne hatt tak i et y-rør, men på Biltema hadde de bare dette i en svær eske med massevis av dem.. Noen som veit hvor jeg kan få tak i en sånn en i 1-pakninger? Var innom en Comfort-butikk, men no such luck.. Hvis du noengang sliter med å finne det du skal ha så stikker du til TESS. Koster litt penger, men de har alt du kommer til å trenge, og myemye mer. Fikk bla. kjøpt 1 1/4" til 1/2" overgang der (ikke akuratt noen standardsak tror jeg) Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 (endret) Tusen takk alle sammen! For en støtte og entusiasme det er her på forumet! Vil anbefale alle som sitter og lurer på om det bor en vannkjølings-snekrer i seg om å kaste seg på bølgen! Med en sånn backing som man får her, er det meste mulig! w00t! Edit: karamba: Info om w00t Endret 4. april 2004 av ArachnO Lenke til kommentar
karamba Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 (off topic: Jeg er jo en gammel mann, så det er en liten ting jeg lurer på... Betyr Woot "want one of those" eller noe helt annet?) Når det kommer prosjekt som er litt nyskapende og som gir folk inspirasjon og ny giv fortjener jo positiv respons!. Jeg er sikker på at du har fått svært mange til å fundere på egne prosjekt. Hvordan går det videre med prosjektet ditt? Hvordan har du tenkt å feste blokken f.eks? Har du ferdig design på topp-lokket? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (off topic: Jeg er jo en gammel mann, så det er en liten ting jeg lurer på... Betyr Woot "want one of those" eller noe helt annet?) Når det kommer prosjekt som er litt nyskapende og som gir folk inspirasjon og ny giv fortjener jo positiv respons!. Jeg er sikker på at du har fått svært mange til å fundere på egne prosjekt. Hvordan går det videre med prosjektet ditt? Hvordan har du tenkt å feste blokken f.eks? Har du ferdig design på topp-lokket? Hm, du er vel neppe en gammel mann, i forhold til meg! Din definisjon på Woot er vel slett ikke så gæær´n, men jeg for min del tror at du bommer litt. Men i verste fall kan det jo vise seg at det er jeg som bommer! Min egen "wild guess" er at "woot" rett og slett er et uttrykk på linje med "jøss", "oi" "hurra", eller tilsvarende. Men som sagt; Jeg kan jo ta grundig feil. Btw; Merkelig at ingen andre har reagert på spørsmålet) :-/ Ellers kan jeg tilføye at jeg har hjulpet ArachnO litt med prosjektet hans, og han kommer ganske sikkert til å legge ut flere "news", ganske snart.... Haha, overså i farten at ArachnO allerede har lagt ut en link til en definisjon av uttrykket "Woot" Og ettersom jeg kan se, så er jeg vel ikke så langt unna, i min oppfatning av uttrykket...... Fortsatt God Påske! Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Har tenkt på det der før, men ser det som logisk at det betyr som i "what".... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå