Gå til innhold

Prosjekt Sølvblokk - Avsluttet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrue: Flott! PM'er deg, jeg. Tenk at det finnes slik en gavmildhet da, folkens! :w00t:

 

MrX_: Jeg lurer også på om Blokk2 ville blitt best, ja. Men skjebnen ville det annerledes! :p

I og med at den er i sølv, og at bunnen er knalltynn (<1mm), skal nok kjølinga bli grei fordet..

Endret av ArachnO
Lenke til kommentar
Dyse, ja... jeg får utfolde mine kreative sider med plexi'en!

 

Noe sånt blir vel best?

 

blokk3-dyseillustrasjon-liten.jpg

Pirk, men den dysen burde være litt bredere, burde dekke over alle kanalene og bittelitt til for sikkerhet skyld. Diameter på selve kanalen er jeg litt usikker på, men kommer veldig an på pumpen som er tenkte brukt. Small, pumpen må gi sikkelig trykk for å fungere. Bred, gir mer flow, med muligens dårligere ytelse. :)

 

Ellers ser den bra ut. Muligens ville du hatt bedre effekt om kanalene var litt tettete sammen og "dimplene" litt fler, men det får bli i versjon 4.

 

-P-

Lenke til kommentar

Enig i alt du sier! :p

Det får nok bli i neste versjon, ja..

 

Til alle: Hvordan skruer/bolter/whatever bør jeg bruke til festinga til hovedkortet? Sitter ikke ved aktuell pc her nemlig, så det blir litt vanskelig å måle...

Biltema-katalognummer skader ikke! ;)

Lenke til kommentar

Ser bra ut nå ja. Bare *endel* pussing igjen :-) burde jo egentlig ikke være så farlig å pusse den veldig oppi så lenge det ikke ligger mye oksider osv der. Litt ugjevnheter burde jo bare hjelpe til med å skape turbulens og skape større kontaktflate. Blir moro å se hvor bra den blir.

Lenke til kommentar

Nah, ikke enda ihvertfall. Tror jeg lar Arachno leke med sølvet. Han ser jo ut til å kunne få til noe seriøst bra her :yes:

 

At han også lot meg være den første til å bruke mitt designforslag setter jeg også pris på :p

 

Har noen kobberblokker som skal formes litt om ikke lenge, så for vi se om designet mitt kan brukes på dyrere metaller etterhvert ;)

 

Edit: trykkleif

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Denne blir jo sikkert svært bra!

 

Hva er måla på blokka? Tykkelse og lengde/bredde?

 

Jeg må vel egentlig få si at jeg synes det er litt synd at du ikke tok deg litt bedre tid til å bearbeide voksmodellen.. Den bærer jo et lite preg av å ha blitt laget raskt. I arbeidet med voksen kan man jo lett justere små skjevheter f.eks. Når man støper selv, er man jo fullstendig herre over hvordan resultatet skal se ut, og det er det nesten litt synd å kaste bort ved å ta seg for dårlig tid.

 

Når jeg våger å komme med en liten kritisk bemerkning til et så supert prosjekt, regner jeg med at mange er uenig med meg, men det er ment i beste mening, og med bakgrunn i at du nyter stor respekt.

 

Blokka di er et av de aller beste prosjekta jeg har sett på forumet!

 

 

(tenk å fått lånt slynga di en gang... :roll: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...