Gå til innhold

ikke 160 gb - klarer ikke starte maskin med ny hd

Anbefalte innlegg

:hmm: Hei... har to spørsmål som jeg håper å få et savr på. jeg bestilte for noen dager siden en seagate barracuda 160gb fra komplett. når jeg satte dn i og formaterte dn så visstes dn kun som 130 gb. 30 gb er borte. noen som kan hjelpe meg??

Maskinen klarer heller ikke starte med harddsiken i, den låser seg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fleire hardisker en den nye?vist de så har du satt den nye hd til slave?(d bruker å vere en fordel ;) )Men dei 30Gb'a du leiter etter er der enda..hehe..du må barre instalere xp servicepack 1.. Det funket i alle fall med meg og mine kompiser :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er det noen som vet hvor jeg finenr xp servicepack 1... fann d på microsoft sin hjemmeside, men det var 120mb stort. Har 56k modem, så det kommer jo til å ta evigheter

du kan få service pack 1 på cd fra microsoft norge GRATIS, hvis du søker på forumet så skal du finne en link til det...

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Det vil alltid gå tap av data ved partisjonering av harddisker. Du vil aldri kunne få alle de 160GB-ene av disken.

Eh, hva? Ingenting går tapt. En viss mengde reserveres til filsystemet, men det forsvinner ingenting fra disken når man partisjonerer.

Lenke til kommentar
Det vil alltid gå tap av data ved partisjonering av harddisker. Du vil aldri kunne få alle de 160GB-ene av disken.

Eh, hva? Ingenting går tapt. En viss mengde reserveres til filsystemet, men det forsvinner ingenting fra disken når man partisjonerer.

"Forsvinner" da. ;)

Lenke til kommentar

Hva slags hovedkort har du?

Ser at du har en P3 så du må nok laste ned bios fra HK produsenten og lage en boot disk og legge filene på den. Deretter starter du opp maskina med disken i(Floppy må stå først i boot rekkefølgen)

Nyere hovedkort har gjerne live update som du kan kjøre fra windows.

NB! Vær sikker på at det er riktig bios du bruker, ellers kan det bli problemer(Les: Nytt hovedkort)

Edit: Liten advarsel.

Endret av andefaen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...