Gulliksen Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Hei, Jeg har en bluecom 720/128 linje. Det er ikke alverdens, ihvertfall ikke når vi har tre pcer og to av de står på nettet og blir brukt hele tiden. Og jeg irriterer meg grønn over at brodern bruker hele linja når har kazaa oppe hele tiden.. Så dette vil jeg få gjort noe med! Det eg lurte på hvar om det gikk ann å dele opp linja mellom de forskjellige ip adressen, sånn at alle ipene fikk tildelt en viss mengde av nettet, hvis dere skjønner ? Jeg bruker en d-link di-614+ router Noen som vet om dette går ann ? På forhånd takk! Lenke til kommentar
jocke Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Går ikke an med den routeren der. Men du kan sette opp en linux-boks mellom routeren og switchen din. Da kan du kontrollere hastigheten hver enkelt ip skal få. Bruk ClarckConnect hvis du ikke har så mye erfaring med linux, eller Slackware dersom du er litt mer erfaren linux-bruker. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Ja, jøss, dette går! Men problemet, eller rettere sagt løsningen er at du må ha en router/switch eller noe annet utstyr mellom internett-tilkoblingen og brukerne som fordeler båndbredden før noen annen "får kloa i linja". En gammel maskin med 2 nettverkskort og en passende distro (linux-distribusjon) er en mulighet. Dette er forklart utallige ganger før, prøv å søk litt etter det, gjerne med ord som traffic-shaping og båndbreddefordeling. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå