lundez Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Heisann Har en maskin med windows xp home edition. Den har hele tiden fungert meget bra,helt til idag da windows ikke kommer frem. Den kommer bare til velkomst bilde(der dei forskjellige brukerene er listet opp..Brukerene er ikke listet opp nå, står kun windows xp.) Noen som har noe råd? har kun system gjenopprettings cd,vil helst ikke miste alt som er innpå HD. Noen mulighet for meg å opprette en ny partisjon i dos? å så overføre ting fra c:\ til f.eks d:\ (da mister jeg ikke det som ligger på d, ved kjøring av systemgjenooppretting.) På forhånd takk Endret 28. mars 2004 av lundez Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 tingene er ikke mistet tipper jeg. Bare en windows feil. Ta ut harddisken, sett den på slave, og putt den i en annen maskin. Flytt over det du skal ha, så formaterer du! tror det vil funke.. Lenke til kommentar
lundez Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Takk for svar. men jeg glemte å tilføye at dette er en bærbar pc.. litt skitt å bare bytte over Hdèn da.. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 argh.. da blei det værre! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Har opplevd akkurat maken symptom, men det skjedde ikke av seg selv, så jeg tør ikke gjette grunnen til at det har skjedd hos deg. Vet heller ikke noen enkel måte å fikse det på. Du kan ikke bare opprette en ny partisjon, for det er ingen ledig plass til det. Det er jo forskjell på gjenopprettings CD'er, har opplevd noen som fungerer akkurat som en standard Windows CD, dvs når du booter så kommer du inn i Windows sitt installasjonsprogram. I så fall kan du forsøke Repair Install, da mister du ingenting. Men hvis det er den typen som skal kjøre gjenoppretting fra image fil med Ghost eller Drive Image så forsvinner jo alt. Dårlig metode. Et annet alternativ er å kjøpe et adapter til vanlig IDE kabel (ca 130 kr) og sette den inn i en vanlig PC for å hente ut filene. Endret 28. mars 2004 av hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå