Gå til innhold

NeverWinter Nights - hva syns dere om det?

Anbefalte innlegg

Har hatt NWN i litt over ett år nå, og har fortsatt ikke spilt mer enn ca 10% av hver av single player delene.

Multiplayer derimot... MMORPGs har vært en gedigen nedtur for meg. Som folk har sagt i andre topics så består de av 99% lvlup/utstyr sanking-powergamers, men med NWN slipper vi disse svære serverene med tusenvis av folk på.

Det finnes så mange multiplayer-moduler (som vanlige folk som deg og meg har laget), det er bare å finne den som passer deg. Alt tilpasses av de som lager modulene, det finnes PvP, rollespill, action og masse underkategorier av hver av disse. Og titter det inn folk som ødelegger for de andre, er det enkelt for dungeonmasterne å banne de.

Har spilt mye RP-servere, men i det siste halvåret går det mest i en spesiell PvP server , hvor vi har guilds. Vi kan også sende inn forslag til items, equipment, weapons osv som siden kan bli brukt i modulen. Det kule er å lage nye character-combos med de ulike klassene.

Så hvis du er ute etter et online multiplayer spill (ikke mmorpg) med folk som er like deg selv (ikke en salig blanding av gjøker som i mmorpg ;P ) så er NWN spillet for deg!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg brukte 80 timer ell. noe sånt på å runne det. Et av de aller beste rollespill. Man får kjøpt det ganske billig nå, 99kr eller noe sånt :yes:! Løp og kjøp

Jeg hadde egentlig veldig lyst til å spille gjennom NWN, men jeg fikk meg aldri til å gjøre det. Synes starten var så altfor kjedelig, så jeg har vel lagt det vekk to eller tre ganger, uten å komme ut engang :|

Lenke til kommentar
har hørt mye om forskjellige modules på nwn(coop o.l)...lurer på hvor man kan laste disse ned eller hvordan man kan lage slike!

Neverwinter Vault er stedet for å hente ned moduler.

For en mer direkte link, sjekk ut Hall of Fame for en liste over noe av det beste til nå.

NWN Community Site er den offisielle sida, med masse info både for spillere og utviklere. Der finner du også egne forum for modul utviklere.

Noen av mine favoritt moduler:

Shadowlords og Dreamcatcher. Serie med tilsammen 9-10 kvalitets moduler. Greit blanding av hack'n slash og rollespill. Shadowlords delen er litt gammel, men fortsatt morro :) Etterfølgeren, kalt 'Demon' er også under utvikling. Utvikleren av denne serien fikk jobbtilbud av BioWare (men avslo).

Arandie. Laget for de som liker alternativer til hack'n slash og som liker å spille Rogues. En god del detaljerte beskrivelser av seksuelle situasjoner, bare så du er advart. (Men tror du kan unngå alle/de fleste hvis du vil, da de ikke er viktig for selve spillet).

A Hunt through the Dark. Serie på 5 moduler hvor du spiller en mørk/svart alv (Dark Elf, Drow). En del muligheter til å være litt slem ;)

Midnight og Twilight. Triologi (den 3. modulen er under utvikling) hvor du spiller en Paladin. Her har du absolutt ingen muligheter for å være (direkte) slem ;)

elegia eternum og excrucio eternum. Elegia Eternum er en genial modul med en del interessante elementer og overraskelser. Historien er i høysetet her :) Finnes i to versjoner. En av dem har ny musikk og stemmer (voice overs) for alle NPCer - elegia eternum er oppfølgeren or er minst like genial. Full versjonen har ny musikk.

Skulle gjerne ha skrevet flere, men tror jeg begrenser meg litt. :green:

Merk at med unntak av Shadowlords og Dreamcatcher er de modulene jeg har nevnt laget mest for singeplayer. Det finnes mange multiplayer moduler, men har ikke testet så mange av de.

Andre ting verdt å nevne er DragonLance Adventures og City of Doors Initiative. De er to grupper som holde på med to gigiantiske prosjekter. CODI holder på å konvertere Planescape (:dribble:) settinga til NWN, og kommer om en stund ut med deres første modul. DLA gjør noe av de samme for Dragonlance, og holder på å lage (multiplayer) moduler basert på Dragonlancer bøker.

DLA er spesielt verdt å nevne da de reklamerte for prosjektet sitt på forskjellige skoler rundt i USA, for å tiltrekke seg litt hjelp fra kunst folk som kanskje ville ha litt erfaring. Mange av de som jobbe i de to gruppene er proffer. :)

<Keyboard Emergency Brakes Activated>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...