Gå til innhold

Validering - er det noen som bryr seg?

Anbefalte innlegg

btw: noen som vet om en php validator?

Håh, neppe :D

Det er slik med PHP at enten fungerer det, eller så fungerer det ikke.. Det er selvsagt bedre måter å gjøre noe på, men det blir nok litt for avansert for en automatisk validator.

Anyway.... Har sjekket en 5-6 større sider, og det er utrolig mange som ikke har definert doctype :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

phpnuke kommer uvalidert fra pakka selvom det følger med masse fine bilder man kan ha på forsiden for å skryte av valid html og css...

det samme nucleus, men det er til gjengjeld veldig enkelt å skrive om koden der så det blir valid...

jeg har ett intrykk av at man på en måte kan dele folk som driver med webside mekking inni to kategorier(selvfølgelig med unntak):

1. de som driver med design og ikke kan koder

2. de som driver med koder og ikke kan design

jeg hører til i gruppe 2., men kan vel en ting eller to om design også...

uheldigvis (vil jeg faktisk si) virker det oftest som større kommersielle firmaer leier inn folk fra gruppe 1. til å mekke websider...

Lenke til kommentar

Noe av poenget med å lage sider som validerer er at du da (i en perfekt verden) kan være sikker på at siden din blir tolket som den skal, uansett "hvem" som leser den.

Det som jo er litt synd er at Microsoft har gjort det til et forretningsprinsipp å ikke følge anbefalingene til W3C, og dermed blir den jobben langt vanskeligere.

W3C har det som et overordnet mål at WWW skal være tilgjengelig for alle, enten de er norske, amerikanske, gambiske, blinde, døve, sitter ved en mac, windows eller linux-maskin, eller mobiltelefon for den saks skyld. Standarder og anbefalinger muligjør dette.

Korrupsjon av standarder derimot....

Endret av Mandible
Lenke til kommentar
jeg har ett intrykk av at man på en måte kan dele folk som driver med webside mekking inni to kategorier(selvfølgelig med unntak):

1. de som driver med design og ikke kan koder

2. de som driver med koder og ikke kan design

kall unntakene kategori 3 da.. ;)

for det er flere av dem enn du kanskje tror, selv om de kanskje ikke gjør seg spesielt bemerka i norge...

Lenke til kommentar
Ikke www.google.com har doctype engang..

Så fordi mange andre er idioter så må du være det og..?

Noen må innføre gode holdninger, og det skjer ikke ved at alle bare følger strømmen.

Var sikkert ikke ment som at "Hvorfor skal jeg ha doctype, når ikke google har det"?, men som en "Google har heller ikke doctype :nei:"...

Lenke til kommentar
Ikke www.google.com har doctype engang..

Så fordi mange andre er idioter så må du være det og..?

Noen må innføre gode holdninger, og det skjer ikke ved at alle bare følger strømmen.

Var sikkert ikke ment som at "Hvorfor skal jeg ha doctype, når ikke google har det"?, men som en "Google har heller ikke doctype :nei:"...

Var ment som jorgenindahouse sa ja :yes:

Sidenen mine validerer som oftest :)

Men litt rart at en såpass stor side ikke bryr seg..

Lenke til kommentar
Mitt innlegg var heller ikke så bryskt ment som det framstår. Beklager det.

Vel, om man bare titter litt på avataren din etterpå så går alle følelser bort.. :)

Spart meg for mange advarsler tipper jeg :p

Men on topic:

Regner med at mange tenker at hvis det virker så er det ikke vits å kaste bort tid/penger på å fixe det. I blame Internet Explorerer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...