Gå til innhold

Anti-amerikanske holdninger i det norske samfunn


Anbefalte innlegg

Hvorfor er så mange unge, blitt røde? er de påvirket på noen måte? av hvem? Hvem går dette utover? Det er USA som taper på dette.

 

For hver eneste commie som lever i Norges land blir det mer og mer anti-amerikanske holdninger å se i Norge.

 

Hva er det disse commiene tror? At USA er et land hvor det bor cow-boys og man skyter hverandre på gaten? At man skyter indianere når man vil ha det moro?

 

Det virker slik. Stadig oftere kommer det utspill om at Bush er en rett og slett "dum" person. hvordan kan noen si det? Hvem fanget Saddam? Dette er omtrent like saklig som om jeg sier at du er dum. Hallo.

 

Hva skjer med Norge? HVORFOR "HATER" MANGE USA? HVORFOR BLIR DET BARE FLERE OG FLERE ANTI-AMERIKANERE OG COMMIER I DET NORSKE SAMFUNN?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør kanskje skille mellom folk med anti-amerikanske holdninger og kommunister?

 

Fanget Saddam, OK.

Men amerikanerne har kanskje ikke vært helt passive i prosessen om hvordan han kom til makta?

Tror ganske mange er dritt lei hvordan USA bedriver "brannslokking" og lar andre sloss for seg.

Lenke til kommentar
Hvorfor er så mange unge, blitt røde? er de påvirket på noen måte? av hvem? Hvem går dette utover? Det er USA som taper på dette.

Fordi unge kanskje begynner å bli litt opplyste, de ønkser at det skal være likestilling, og at alle skal ha det like godt her i verden. De kjemper mot urettferdighet.

 

De er påvirket av verdenssituasjonen som USA har deltatt aktivt i for å få den slik den er nå.

 

 

For hver eneste commie som lever i Norges land blir det mer og mer anti-amerikanske holdninger å se i Norge.

 

Det er ikke landet det er noe i veien med, det er styreformen, og deres ønske om å ha total kontroll over hele verden.

 

Hva er det disse commiene tror? At USA er et land hvor det bor cow-boys og man skyter hverandre på gaten? At man skyter indianere når man vil ha det moro?

 

er ikke USA det landet i verden som har høyest antall uprovoserte drap gjort med håndvåpen?

 

Det virker slik. Stadig oftere kommer det utspill om at Bush er en rett og slett "dum" person. hvordan kan noen si det? Hvem fanget Saddam? Dette er omtrent like saklig som om jeg sier at du er dum. Hallo.

 

Det var hvertfall ikke Bush som fanget Saddam, kanskje en av soldatene hannes, men militærskulkeren Bush hadde nok aldri turt å stille opp i kamuflasjefarget drakt med et våpen i hendene i noe som helst land i verden.

 

Hva skjer med Norge? HVORFOR "HATER" MANGE USA? HVORFOR BLIR DET BARE FLERE OG FLERE ANTI-AMERIKANERE OG COMMIER I DET NORSKE SAMFUNN?

 

Fordi vi forhåpentligvis skjønt at den høyrevridde politiskeretningen ikke er noe å stase på (se forresten punkt 1 en gang til.)

Lenke til kommentar
Hvorfor er så mange unge, blitt røde? er de påvirket på noen måte? av hvem? Hvem går dette utover?

Fordi de åpner øynene litt. Ser seg rundt, og skjønner hva slags verden vi lever i. En verden der penger betyr alt, og humaniteten når nye bunnivåer.

 

Ja, de blir påvirket, det gjelder alle som velger en politisk rettning, og gjør seg opp meninger. I dette tilfellet blir man påvirket av verdenssituasjonen, skulle man tro. USA angriper land etter land, og folk SER at det er galt. Er det rart de tar en slik rettning da? Folk innser at det ikke er riktig at det skal sitte en bitteliten overklasse å eie/kontrollere så og si alt her på jord.

 

Kan også nevne at jeg bare blir rødere og rødere for hvert innlegg jeg ser fra deg, Jokke.

 

Det går forøvrig utover de som allerede har mest, de som har "for mye". Det er snakk om et lite mindretall, mens majoriteten tjener på det. Så et rødere Norge er lønnsomt for folk flest, med andre ord. Flott, mener jeg. Rettferdighet, kaller jeg det også.

 

For hver eneste commie som lever i Norges land blir det mer og mer anti-amerikanske holdninger å se i Norge.

 

No shit.

 

Forøvrig vil jeg gjerne få sagt at man ikke nødvendigvis er "commie" (kommunist), selv om man er sosialist.

 

Hva er det disse commiene tror? At USA er et land hvor det bor cow-boys og man skyter hverandre på gaten? At man skyter indianere når man vil ha det moro?

 

Nope. De tror at USA er et land styr av et maktsykt regime som i store hovedtrekk kun er ute etter å fronte seg selv. Å ekspandere økonomisk og militært. Og at de ikke skyr noen midler for å få det de vil ha, uansett hva verdenssamfunnet mener om det. At USA som stat tror de er "verdenspoliti", og utnytter dette til det fulle for presse frem egne interesser.

 

Det virker slik. Stadig oftere kommer det utspill om at Bush er en rett og slett "dum" person. hvordan kan noen si det? Hvem fanget Saddam? Dette er omtrent like saklig som om jeg sier at du er dum.

 

Hallo.

 

Hallo.

 

Bush er ikke den skarpeste kniven i skuffen, det hersker det liten tvil om. Men joda, mannen er en god strateg, det vil si, ihvertfall folka BAK ham er gode strateger. Og nei, Bush fanget ikke Saddam, en gruppe marines fanget Saddam imens Bush satt på kontoret sitt og drakk colombiansk kaffe.

 

Hva skjer med Norge? HVORFOR "HATER" MANGE USA? HVORFOR BLIR DET BARE FLERE OG FLERE ANTI-AMERIKANERE OG COMMIER I DET NORSKE SAMFUNN?

 

Les det jeg skrev over du. (og drit i caps.)

 

Forøvrig hater jeg ikke USA som nasjon og folk, jeg hater amerikansk politikk og styre.

Lenke til kommentar

Min definisjon av ordet commie innbefatter også sosialister.

 

Jajajaja, så Bush har tenkt å ta over verden?!? Hvorfor har ikke jeg fått med meg det? Han og hans styre redder hauger av muslimer og andre i Irak, og skal arrangere valg der nede og det hele. Dette er mannen du kaller idiot.

 

Saddam ble fanget av en spesialgruppe tilknyttet US Marines. Riktig. Hvem er deres overordnete? BUSH. Er det ikke vanlig å også gi lederen som satte dem i gang ros for en vellykket operasjon?

 

Ja, du er rød som solen. Og det er dumt. Det dere commier ikke tenker på er at for å skape den magisk likheten deres, så taper alle... Så godt som. Kanskje en polsk vaskehjelp kan tjene på det. Men det er også det eneste. Jeg har lest SV's og RV's valgprogram. og Sosialistisk UNGDOM er jo faktisk for, ifølge deres prgram, FOR EN REVOLUSJON! OG DE ER ET LOVLIG PARTI... :x:

Lenke til kommentar
Hva skjer med Norge? HVORFOR "HATER" MANGE USA? HVORFOR BLIR DET BARE FLERE OG FLERE ANTI-AMERIKANERE OG COMMIER I DET NORSKE SAMFUNN?

det har ikke slått deg at det KAN ha noe med USAs politikk å gjøre?

USAS POLLTIKK SOM HAR FRIGJORT MIULLIONER AV IRAKERE UTEN BETYDELIGE TAP AV MENNESKELIV? DET DU TENKER PÅ?

ja, akkurat den. det er på grunn av den at så mange unge i dag hater USA (ser du den logiske bristen?)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
HVOR FÅR DU DET TALLET FRA KJÆRE HALTAN? 400 TENKER JEG. fIRE HUNDRE IRAKERE. DET ER FAKTISK GANSKE FÅ PROMILLE AV ALLE IRAKERE.

*mumle noe om GrammarPolice*

 

Roe ned Caps Lock-bruken litt?

Lenke til kommentar
Min definisjon av ordet commie innbefatter også sosialister.

"Du kaller meg kommunistjævel og jeg synes det er FINT sagt..."

Sitat Gatas Parlament - Nå Om da'n

 

Jajajaja, så Bush har tenkt å ta over verden?!? Hvorfor har ikke jeg fått med meg det? Han og hans styre redder hauger av muslimer og andre i Irak, og skal arrangere valg der nede og det hele. Dette er mannen du kaller idiot.

 

Jepps, dette er mannen jeg kaller idiot.

 

Saddam ble fanget av en spesialgruppe tilknyttet US Marines. Riktig. Hvem er deres overordnete? BUSH. Er det ikke vanlig å også gi lederen som satte dem i gang ros for en vellykket operasjon?

 

Jeg synes ikke operasjonen i Irak er så forbanna vellykka jeg, egentlig. Vi snakker om STORE tap i menenskeliv, både på amerikansk/britisk og irakisk side. Også MENGE sivile.

 

Ja, du er rød som solen. Og det er dumt. Det dere commier ikke tenker på er at for å skape den magisk likheten deres, så taper alle...

 

Feil, de som sitter på toppen taper på det. Jeg vil sannsyneligvis tape (rent økonomisk) litt på det, her jeg sitter i Norge. Men vet du hva, jeg vil heller ha en rettferdig verden, en fancy hårtørker. Så nei, flertallet vinner på det.

 

Kanskje en polsk vaskehjelp kan tjene på det. Men det er også det eneste.

 

Feil igjen, flertallet tjener på det.

 

Jeg har lest SV's og RV's valgprogram. og Sosialistisk UNGDOM er jo faktisk for, ifølge deres prgram, FOR EN REVOLUSJON! OG DE ER ET LOVLIG PARTI... :x:

 

Det er da lov å mene det man vil. Dessuten er ikke SU for en væpnet revolusjon. Så det er nok bare en fænnsi måte å formulere seg på. og igjen, kalrt det er lovlig.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen anti-amerikanist, det ville vært temmelig spesielt, her jeg sitter og taster på en datamaskin. Men jeg er så definitvt anti-ultrakonservatisme. Det burde alle være. Slike elementer fra fortiden er ikke noe å støtte opp om. Derfor er Bush en mann av fortiden, og fortjener alt nederlag han kan få. Han er en løgner, og en usedvanlig lettsindig cowboy. Ut.

 

Hvert land gjør til sitt eget beste, her finnes ingen unntak. USA gjør det i høy grad, Norge gjør det i høy grad - og tidlige kommunist-regimer gjorde det i høy grad. Norge støtter oppunder en holdning, skapt av USA, som gjør at de afrikanske land ikke får utvikle seg etter frigjørelsen i 1960-årene. De har tak på en hel verdensdel, som er knust av lån og utenlandsgjeld. Hvordan kan demokratiet spire i slike forhold? Det fører til borgerkrig og anarki. Her har USA som globaliseringsmakt et hovedansvar.

 

Vi som har en del kunnskap om Afrika, og som ser under hvilke forferdelige forhold hverdagen der utspiller seg, er svært kritiske til måten Bush velger å håndtere situasjonen på. I en tid hvor USA har et teknologisk monopol, er det umulig for disse landene å følge med. Utdanning er selve kilden til demokrati, og gjennom teknologi har man lettere tilgang på denne kilden. Jeg tror at utviklingen av åpen programvare, er en nøkkel her. Derfor må globaliseringsmotstanderne støtte opp om Linux! Nå! De har ikke vært klare nok på dette punktet.

 

Tilbake fra avsporingen. Anti-amerikanisme er rettet mot et helt folk. Det mener jeg er forkastelig. Uansett hvem man snakker om, er hat mot hele folk en trussel for vårt liv på jorda. Men JoachimR, man må kunne få være kritisk til denne utviklingen fra de ultra-konservative kretser, uten å bli kalt kommunist, eller "commie" som du velger å ordlegge deg. Republikanere flest anser "commies" for å være alt til venstre for seg selv, og det er ikke særlig representativt, spør du meg.

 

Konklusjonen er at mange kritiske røster mot Bush har reist seg i Norge. Det er imponerende, til tross for hvordan massemedia forsøker å få oss til å tro at jobben han gjør, er god. Lenge leve kritikken.

Lenke til kommentar
HVOR FÅR DU DET TALLET FRA KJÆRE HALTAN? 400 TENKER JEG. fIRE HUNDRE IRAKERE. DET ER FAKTISK GANSKE FÅ PROMILLE AV ALLE IRAKERE.

Jepps, 40.000 var et overdrevet tall. 10.000 passer bedre. http://www.guardian.co.uk/Iraq/Story/0,2763,976392,00.html

 

10.000 SIVILE, that is. I tillegg kommer store deler av den irakiske hær.

 

De 400 du prater om, er Amerikanske soldater.

 

Oh, slutt med capslock.

Lenke til kommentar
HVOR FÅR DU DET TALLET FRA KJÆRE HALTAN? 400 TENKER JEG. fIRE HUNDRE IRAKERE. DET ER FAKTISK GANSKE FÅ PROMILLE AV ALLE IRAKERE.

Jepps, 40.000 var et overdrevet tall. 10.000 passer bedre. http://www.guardian.co.uk/Iraq/Story/0,2763,976392,00.html

 

10.000 SIVILE, that is. I tillegg kommer store deler av den irakiske hær.

 

De 400 du prater om, er Amerikanske soldater.

 

Oh, slutt med capslock.

http://www.iraqbodycount.net/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...