Jonas Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Hallo Hele greia starta da jeg skulle restarte og plutselig fikk jeg feilmelding. Fikk redda mye av disken, men ikke noe som lå i "mine dokumenter". Den hadde jeg jo seff ikke tilgang til.. Noen som har en guide e.l. så jeg får tilgang til det? År med programmer jeg har lagd som jeg har veldig lite lyst til å miste Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Hmm har faktisk hatt samme problemet. Vi satte harddisken inn i en annen maskin som hadde linux, og vips der hadde vi full tilgang! Så mitt tips til deg er å få tak i en person med linux å ordne slikt. Og når det kommer til mine dokumenter i windows så er det ikke anbefalt å bruke denne mappen. lag en egen mappe som du kan putte ting i, og skaff et krypteringsprogramm hvis det er noe du vil holde skjult. Endret 28. mars 2004 av Rasch Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Hmm.. Har tenkt på det med å sette den i et annet os, men kjenner ingen som har annet en windows! Kunne tenkt med å prøve linux Er det annerledes en windows, eller er det bare litt annen gui? Kan jeg laste ned og kjøre, og vips linux på maskina? Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Ja. Linux er fopensource. Altså du kan gjøre hva du vil med kildekodene i os. OG det er gratis! Og nei det er egentlig ikke helt som windows. Ligner litt med en slags startmeny osv, men du kan ha flere skrivebord osv. Avansert er det hvis du skal være avansert! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Vet du hvor jeg kan laste den ned? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Når du får opp disken i det nye operativsystemet (Windows 2000/XP) så kan du som administrator ta eierskap (take ownership) over mapper og filer. Husk å slå av enkel fildeling i WinXP, hvis du bruker Professional. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Anbefaler heller å ta eierskap ove kataloger, men husk at HVIS filene er krypterte så kan du ikke lese de med mindre du har krypterings-sertifikatene som ble brukt. Søk på forumet så finner du noen tråder om dette og hvordan det fikses. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 sorry. aner faktisk ikke hvor man får tak i linux! Lenke til kommentar
Timur Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 sorry. aner faktisk ikke hvor man får tak i linux! Linuxiso.org Bestem deg for hvilken linux du vil ha å last ned isoene til den, og brenn dem Men hvilket filsystem hadde du på den gamle Windows? Ntfs? i såfall kan det bli litt mer vrient. Hadde du fat 16/32 skal det gå fint tror jeg. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Det er NTFS ja.. Men altså, dette vil funke hvis jeg "tar eierskap" over mappa når jeg er innlogget som admin? Edit: jeg går inn på den siden, og trykker på en av versjonene. Så er det et par rammer med downloads. Klarer ikke helt å se hva som er til hva.. AMD64 skjønner jeg jo, men hva er PPC og Sparc? Hvilken må jeg velge? p4 hvis det har noe å si. Edit2: hva er forskjellen på RedHat, FreeBSD, Mandrake og alle de andre?? Endret 29. mars 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Hvis det er på det nivået så ville jeg glemt Linux og heller prøvd å få tak i en kompis med windows 2000/xp. Han/hun kan bruke sin administrator til å få tilgang til filene dine og hente de ut til deg. Så slipper du alle potensielle utfordringer/problemer med Linux, som tross alt dessverre er mindre intuitivt og brukervennlig enn windows. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Ta en titt her angående distro valg. Den store distro tråden Du får spørre en av Linux-guruene om det med ntfs på linux forumet som ligger her-> Linux / Unix PPC = PowerPC altså det Mac bruker (tror jeg) Sparc har jeg ikke peiling på hva er. Jeg tror du skal velge de som har 86 i slutten som f.eks i386, i586 ..o.s.v., Men jeg er veldig usikker på dette her så hør med noen på Linux forumet. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Men hvordan skal jeg da ta over mappen? Jeg har tatt av "enkel fildelig" i Documents and Settings. Jeg høyreklikker, går på sikkerhet, avansert, owner Curent owner of this item is:Administrators (JONAS\Administrators) Fortsatt access denied.. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Men hvordan skal jeg da ta over mappen? Jeg har tatt av "enkel fildelig" i Documents and Settings. Jeg høyreklikker, går på sikkerhet, avansert, ownerCurent owner of this item is:Administrators (JONAS\Administrators) Fortsatt access denied.. Prøv å gi alle typer tilgang, system, administratorer o.s.v Endret 29. mars 2004 av Timur Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 jeg vil bare gjenta en gang til at mtp brukernivået ditt, no offence, så tror jeg at det koster mer enn det smaker hvis du skal prøve å bruke Linux til dette. Det vil holde lenge å ta eierskap over mappene så lenge de ikke er krypterte. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) jeg vil bare gjenta en gang til at mtp brukernivået ditt, no offence, så tror jeg at det koster mer enn det smaker hvis du skal prøve å bruke Linux til dette. Det vil holde lenge å ta eierskap over mappene så lenge de ikke er krypterte. Nei jeg ville heller ikke brukt Linux til dette, men siden han først spurte så ga jeg han svara i tilfelle han fikk lyst til å prøve linux. Endret 29. mars 2004 av Timur Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Prøvde nå å hake av den hake-greia under listboksen, og nå fikk jeg tilgang!! Tusen takk alle sammen!!! dere redda meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå