Gå til innhold

svart skjerm

B.H.H

Anbefalte innlegg

har et problem med maskina mi....annen hver gang jeg starter den blir det svart skjerm :mad: hvist jeg slår den av og starter den på nytt virker den...

tror ikke det er skjermkortet for jeg har prøvd det innebygde og det ble svart skjerm.

håper noen kan hjelpe meg :D haster....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svart skjerm får en hvis cpu ikke har kontakt - det er neppe tilfelle på din maskin (?), ellers ville den ikke kommet opp etter restart ( må du ta kaldstart for å komme inn i windows ?)

klokk ned evt. resett Cmos og oppdater Bios.

Endret av Zink
Lenke til kommentar

det er gammel maskina mi som jeg solgte til moren min. den er ikke klokket så vidt jeg vet. har tatt ut cpuen på den en gang men tror det er god kontakt siden det virker bra når skjermen først kommer....mulig det er biosen??

Lenke til kommentar
det er gammel maskina mi som jeg solgte til moren min.

Vel,

da blir det feil å skrive 'maskina mi' i første post og bruke overklokka specs. i signaturen - i tillegg ser jeg ingen specs på den maskina problemet gjelder, mulig andre har lignende erfaring med hovedkortet f.eks..

- ville først sjekka at alt sitter godt fast. Virker som det er en komponent-feil eller dårlig kontakt. Dog, det er lite å tape på å oppdatere alt tenkelig av drivere/ Bios.

Se etter kondensatorfeil, d.v.s. gul saft i bunnen eller buler ut i toppen, eller psu er iferd med å ta kvelden m.m.

Lenke til kommentar

jeg gjorde som du sa med å sjekke at alt satt godt fast, så bytta jeg ram brikke med en 333mhz så tok jeg ut skjermkortet og aktiverte det innebygde i hovedkortet så funket maskina, vet ikke hva det av jeg som fikset det men den funker isåfall nå :D takk for hjelpen :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...