B.H.H Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 har et problem med maskina mi....annen hver gang jeg starter den blir det svart skjerm hvist jeg slår den av og starter den på nytt virker den... tror ikke det er skjermkortet for jeg har prøvd det innebygde og det ble svart skjerm. håper noen kan hjelpe meg haster.... Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 ingen som vet hva det kan være som er feil med maskina??? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Svart skjerm får en hvis cpu ikke har kontakt - det er neppe tilfelle på din maskin (?), ellers ville den ikke kommet opp etter restart ( må du ta kaldstart for å komme inn i windows ?) klokk ned evt. resett Cmos og oppdater Bios. Endret 29. mars 2004 av Zink Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 det er gammel maskina mi som jeg solgte til moren min. den er ikke klokket så vidt jeg vet. har tatt ut cpuen på den en gang men tror det er god kontakt siden det virker bra når skjermen først kommer....mulig det er biosen?? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 det er gammel maskina mi som jeg solgte til moren min. Vel, da blir det feil å skrive 'maskina mi' i første post og bruke overklokka specs. i signaturen - i tillegg ser jeg ingen specs på den maskina problemet gjelder, mulig andre har lignende erfaring med hovedkortet f.eks.. - ville først sjekka at alt sitter godt fast. Virker som det er en komponent-feil eller dårlig kontakt. Dog, det er lite å tape på å oppdatere alt tenkelig av drivere/ Bios. Se etter kondensatorfeil, d.v.s. gul saft i bunnen eller buler ut i toppen, eller psu er iferd med å ta kvelden m.m. Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 her er specs på maskina: Intel P4 2,53ghz,256mb ddr400,nvidia geforce 4 mx440 64mb,Intel sis650 chipset. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Du har bilde i biosprogrammet ? Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 jeg gjorde som du sa med å sjekke at alt satt godt fast, så bytta jeg ram brikke med en 333mhz så tok jeg ut skjermkortet og aktiverte det innebygde i hovedkortet så funket maskina, vet ikke hva det av jeg som fikset det men den funker isåfall nå takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå