RostamX Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Har gått til inskaffelse av 2 stk 193t skjermer som jeg har satt opp ved siden av hverandre. den ene går rett på vga porten på gfx kortet mens den andre går på dvi (med vga connector) Men på den ene så er grå fargen litt blå/turkis aktig Jeg har sett etter og alle innstillingene er helt like (mener jeg å tro) Har også byttet om kontaktene til ingen nytte Er det noen som har en formening på hva som kan være galt? hva mener selve LCD guruen? <---- Øivind that is? Lenke til kommentar
Marik Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Når jeg stiller inn mine Eizo skjermer, så tar jeg å stiller inn en skjerm av gangen. Får den ene bra og begyner på den andre skjermen. Når begger en sånn passe bra, installerer jeg softwaren (egen software fra Matrox) for å ta den sist finpussen på skjermene. Håper dette hjelper noe! Endret 28. mars 2004 av Marik Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Det er jo klart en løsning men likevel det burde ikke være sånn? Det kan jo ikke være så store forskjeller på fargegjenngivelse? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 er det skjermen du bruker på dvi med en vga konverter som er den store stygge ulven her? Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) er det skjermen du bruker på dvi med en vga konverter som er den store stygge ulven her? Det virker som at det er skjermen som er sånn, Har prøvd å bytte om kabler men problemet "følger" bare med den bestemte skjermen Så enten er det en windows ting eller så er det skjermen. Noen idè Øyvind? Endret 28. mars 2004 av Hooligan Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 jeg må si at jeg er helt tom her:( Det kan faktsik forkomme forskjell på en skjerm til en annen selv om disse er samme modell. Men dette skulle ikke være noe probelm da du sikkertbestilte de samtidig. Aner ikke da det kan være mye som spiller inn. Skjermkortet kan ha litt og si også. Dessverre er det flere ting som spiller inn. Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt en pm til Polecat som skrev kalibreringsdelen i del 2 av den store LCD testen. Han kjører Dual selv og har mer erfaring enn meg der. Jeg tror du nesten må kaliberer hver av dem. Men det er enkelt og gjort på 20 min For øyeblikket sitter jeg kun på en skjerm, og gjør det frem til jeg får den nye kontorpulten min. Begrensningen hos meg er ikke skjermer, men pulten Lenke til kommentar
HKS Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Det er jo klart en løsning men likevel det burde ikke være sånn?Det kan jo ikke være så store forskjeller på fargegjenngivelse? Hvilket grafikkort har du? Bruker du DVI på begge skjermene?? Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Raptor' date='28/03/2004 : 21:58'] Det er jo klart en løsning men likevel det burde ikke være sånn?Det kan jo ikke være så store forskjeller på fargegjenngivelse? Hvilket grafikkort har du? Bruker du DVI på begge skjermene?? Asus ATI Radeon 9800xt har bare 1 dvi utgang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå