seigmann Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Heisann.. Trenger en lett beskrivelse om hvordan jeg får kobla en access fil (database) med frontpage med ASP. Jeg vil gjøre sånn at man kan registere på nett, og at databasen automatisk blir oppdatert hvis man gjør en endring på nett.. Skjønner? Jeg får det sånn halvveis til med HTML koding, men da får jeg ikke registert ting på nettet, slik at det også kommer i databasen. Må være asp med andre ord.. Men det får jeg ikke til hos meg. Er det en enkel utvei? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 dropp frontpage.... besøk http://www.webwizguide.info/asp og les nåken av tutorialane hans.. ganske bra stuff for nybegynnerar.. men ellers kan du jo bruke frontpage server extensions og nåke frontpage veivisera, men det er ikkje anbefalt.. egentli berre drit beste måten å lage asp (og php, perl etc) program er å skrive manuelt i en teksteditor som ms notisblokk Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 enig med Semilkolon: skal du ha noe særig databaseprogrammering er det anbefalt at du bytter ut Frontpage med feks en teksteditor... frontpage er ikke sne særlig å bruke hvis du skal drive med databaseprogrammering Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Her finnes noen gode tutorials. Lenke til kommentar
chma Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Evnt om du MÅ HA editor så bruk Dreamweaver om du først skal investere i noe, skriver god html. Asp kodingen er en smule rotete, men det funker som faen... Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 for all del, IKKJE bruk Dreamweaver til ASP kodegenerering!! har sett ein del slike sider.. halvparten av koden kunne gjort samme effekten viss dei hadde skreve den sjøl, og så er det et helvete å feilsøke i.. generert kode generelt er nåke drit.. (med unntak) Lenke til kommentar
chma Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 for all del, IKKJE bruk Dreamweaver til ASP kodegenerering!! har sett ein del slike sider.. halvparten av koden kunne gjort samme effekten viss dei hadde skreve den sjøl, og så er det et helvete å feilsøke i.. generert kode generelt er nåke drit.. (med unntak) Sant nok, slet med et par merkelige feilmeldinger. For min del har jeg lært meg litt av oppbygningen av asp, satt litt fart på logikken oppi topplokket på meg som er vanvittig utolmodig... Men det beste vil alltid være håndkoding, har ikke prøvd Ms (om den finnes enda..) interdev som og er mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå