Kick1 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg har satt opp phpnuke på en linuxserver jeg kjører hjemme. Det virker bra, men det eneste problemet er at phpnuke ikke vil sende mail. SMTP server er satt opp, virker fint... Det som irriterer meg mest er at phpnuke ikke kommer med noen feilmelding, mailen BLIR BARE ikke sendt...! Kan det være noe feil i konfigurasjonen, og i tilfelle hva? Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Du kan kanskje begynne med å teste om SMTP serveren er riktig konfigurert med PHP ved å lage et enkelt script som sender en mail. Sannsynligvis er det noe tull i PHP ini-filene dine. Lenke til kommentar
Kick1 Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Skrev dette scriptet: <?php include("Mail.php"); $recipients = "<mottaker av mailen>"; $headers["From"] = "<sender av mailen>"; $headers["To"] = "<mottaker av mailen>"; $headers["Subject"] = "test"; $body = "Denne mailen er bare en test."; $params["host"] = "<host>"; $params["port"] = "25"; $params["auth"] = true; $params["username"] = "<brukernavn>"; $params["password"] = "<passord>"; $mail_object =& Mail::factory("smtp", $params); $mail_object->send($recipients, $headers, $body); ?> Dette virket helt fint, så hvorfor vil ikke phpnuke sende mail? Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Du kan jo lete etter mail( i php-nuke koden og sjekke om det står en @ forann mail(. Dersom det står det og du fjerner den bør du få opp en feilmelding hvis det skjer noe galt under utførelsen av mail-kommandoen. Hvis ikke så kan du sjekke om innstillingene (port, host etc.) du satt i eksempelkoden din også blir satt i phpnuke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå