kjto45 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Hallo Er det noen som vet hvordan en kan søke - og få fram alle maskiner som er tilknyttet er trådløst nettverk. - selv om de er i forskjellige arbeidsgrupper. Og hvordan kan en hindre andre i å komme inn på nettet. Bruker D-link.. Takk -- Lenke til kommentar
egu Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Kommer helt ann på routeren din! Hvilken modell har du? Jeg vet at mange routere kan sperre på MAC adresse, noe som (jeg syns) er en forutsetning for WLan hjemme.. Ikke søren om naboen skal surfe på min regning! Lenke til kommentar
jocke Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Beste er å bruke kryptering med 128bits WEP. Med dette aktivert, må alle som kopler seg opp mot aksesspunktet, ha en krypteringsnøkkel (som du angir på routerens konfigursjonsside). Men det er ikke sikkert at aksesspunktet ditt har støtte for kryptering i det hele tatt. Hvilken modell har du? Lenke til kommentar
kjto45 Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Takker så masse for svar... Det er en D link DI - 614+ Vet dere om den kan krypteres - og hvordan .. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Du bør aktivere kryptering. Det skal også være en meny på web-grensesnittet som viser hvilke MAC-addresser (nettverkskort) som er tilkoblet det trådløse nettet. Husker ikke hvor den ligger. Kikk under Wireless på advanced. Når det gjelder hvordan du aktiverer kryptering, bør du nok se litt på bruksanvisninga. Enkelt forklart aktiverer du 64 eller 128 bit WEP og skriver inn en nøkkel. Så må du velge samme krypteringsmetode på nettverkskortene som skal tilkobles, og skrive inn riktig nøkkel. Endret 28. mars 2004 av maedox Lenke til kommentar
palh Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Takker så masse for svar... Det er en D link DI - 614+ Vet dere om den kan krypteres - og hvordan .. Har samme d-link selv. denne kan sikres med: WEP (64/128/256) SSID (broadcast av) og mac adresse. Hvordan du gjør dette.. vel som sagt over. les manualen. er for vanskelig å forklare dette. Bra du tar opp dette med sikkerhet. Har vært på kjøretur i byen jeg bor i. Jeg har funnet 55 nett hvorav 43 av de er åpne. og kan surfes på. Endret 28. mars 2004 av palh Lenke til kommentar
jocke Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Manual for aktivering av kryptering (svensk) http://192.168.0.1/ er adressen til konfig-siden, så vet du det. -------- ekstra manualer hvis du vil ha. Åpning av porter (NAT) (svensk) Lenke til kommentar
bengh Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Bruk MAC identifisering - skulle være sikkert nok til hjemmebruk. WEP har jeg bare hatt problemer med - krever at program fra kortleverandør er aktivert da XP stadig bryter forbindelsen til stadighet. Har nå innstaller SP2 for XP som har bedre støtte for trådløst (RC1). Har ikke fått testet WEP på denne platformen og vet ikke om jeg gidder da alt fungere så bra nå. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Mac filter er lett og sette opp og funker tilfredsstillende. Enklere å ha med å gjøre en kryptering (synes jeg). Det går an å komme seg rundt en slik filtrering, men da må de som prøver klare å få tak i din macadresse.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Känn dig inte trygg bara för att du har filtrering på MAC-adress. Denna kan 'spoofas' eller fejkas ganska lätt. Slå på kryptering också. AM Lenke til kommentar
palh Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Känn dig inte trygg bara för att du har filtrering på MAC-adress. Denna kan 'spoofas' eller fejkas ganska lätt. Slå på kryptering också. AM Helt enig. det finnes faktisk program som kjører mot gateway/router som tester div. mac adresser og når den finner en "gyldig" (en som får lov til å bruke nett) så spoofer programmet denne kjempe nice! derfor holder det ikke med kun mac. Skulle holde å slå på 64bits kryptering, SSID broadcast av, og mac filtrering. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Har vært på kjøretur i byen jeg bor i. Jeg har funnet 55 nett hvorav 43 av de er åpne. og kan surfes på. Kjekt hvis man skulle miste linja si for en kortere periode.. Lenke til kommentar
palh Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Har vært på kjøretur i byen jeg bor i. Jeg har funnet 55 nett hvorav 43 av de er åpne. og kan surfes på. Kjekt hvis man skulle miste linja si for en kortere periode.. tok en liten svipp tur til med et annet kort cisco kort denne gangen. nå er jeg oppe i 112 nett hvorav 68 er åpne! Har til og med utført en wake on lan kommando mot 2 pc'er! self bare for å prøve ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå