SSSMonkey Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Har nettopp formater og installert Win XP på en 80 GB IBM harddisk. Etter at jeg kom inn i Windows, installerte jeg SP1 og slo av maskina. Deretter satte jeg i IDE-kabel og strøm-kabel i min WD 200 GB harddisk, der jeg har alt "stuffet". Når jeg så kom inn i Windows og skulle åpne f.eks. mappen Tenacious D på 200 GB HDDen, så kom det bare opp "H:/Tenacious D er ikke tilgjengelig. Ingen tilgang". Dette skjer med alle filene og mappene som har blitt lagt inn på den harddisken de siste 2 ukene. Eldre filer og mapper kommer jeg inn på. Noe som vet hva feilen er og en løsning? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Nå som du har formatert må du "ta eierskap" på harddisken. Jeg håper det er Win XP Pro du sitter med? Gå inn i en hvilken som helst mappe, velg verktøy - mappealternativer - vis - ta bort hake ved "bruk enkel fildeling". Når dette er gjort kan du høyreklikke på de aktuelle mappene, velge egenskaper - deling og sikkerhet. Så setter du brukeren din som eier av mappene (dette må nok gjøres med administrator-konto eller bruker med administrative rettigheter) Har ikke WinXP Pro på den maskina jeg sitter på nå, så det blir vanskelig å forklare videre, men når du er inne i Deling og sikkerhet, finner du sikkert ut resten selv. Lykke til! Lenke til kommentar
SSSMonkey Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Det er XP Pro jeg har ja. Skal prøve det du sa. Lenke til kommentar
SSSMonkey Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Det fungerte. Tusen takk for hjelpen!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå