Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg må si meg skuffet... Godt under halvparten av de påmeldte leverer - en del av de uten å komme med noen begrunnelse heller.

Alle innleveringer etter denne posten diskvalifiseres da fristen nå er ute

 

Smidt og Marvil er trukket ut som dommere (dama trakk fra en rekke lapper i hånden min :) ) i tillegg til meg.

Dere mottar en PM hver med noen kriterier.

Dommerne bedømmer og gir poeng uavhengig av hverandre og jeg poster resultatet med begrunnelse når alle er ferdig

Endret av enden
Lenke til kommentar
Jeg er skikkelig, ordentlig skuffa over de som meldte seg på uten å levere.

Skulle så gjerne ha levert noke, men som eg tidligare har sagt så var LOTR fanside far beyond me' fantasi :w00t:

Ser det ut som LOTR er det morsomte jeg vet..? Og ble min innlevering bra ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(nei)

Lenke til kommentar
Skulle så gjerne ha levert noke, men som eg tidligare har sagt så var LOTR fanside far beyond me' fantasi :w00t:

LOTR er ikke helt min greie, men jeg skrapte noe sammen for å bidra til at compoen skal fortsette.

synes alle som melder seg på bør gjøre det fra nå av.. :yes:

Lenke til kommentar
Skulle så gjerne ha levert noke, men som eg tidligare har sagt så var LOTR fanside far beyond me' fantasi :w00t:

LOTR er ikke helt min greie, men jeg skrapte noe sammen for å bidra til at compoen skal fortsette.

synes alle som melder seg på bør gjøre det fra nå av.. :yes:

Det gjorde jeg også..

Lenke til kommentar

RESULTAT COMPO #1

Marvil

PoleCat: 4 poeng

Polert har i stedet for å levere et utsnitt i form av bilde av sitt design levert et HTML-dokument. Det er selvsagt fort gjort å bli opphisset av dette og gi ham ufortjente credits fordi han gikk lenger enn oppgaven tilsa. Dette skal jeg prøve å ikke gjøre her, slik at han stiller likt med de 3 andre.

Polert har laget et design der brunt, #1A1303, er hovedfargen. Denne fargen passer elegant både til Ringenes Herre og til det designet Polert har laget. Fargene glir lett sammen og man får ingen store overraskelser når man kjører heis.

 

Han har valgt en morsom vri på utformingen av designet. I stedet for den vanlige horisontale heisen, får vi her være med på en vertisk heistur, noe som er ganske morro og uvanlig.

 

Siden er logisk inndelt og ser ut til å ha et godt brukergrensesnitt til folk i alle aldersklasser. Et spørsmål er jo hvor lang siden blir når det blir fylt opp med artikler på siden.. Ville også kanskje ha laget en meny som man fikk lettere øye på.

Bildet i oppgaven er også benyttet i innleveringen.

 

Siden siden er kodet kan man ta med at den validerer HTML og CSS, og at den ser fin ut i 1280*1024 og 1680*1050 (Widescreen).

 

HalTal: 2 poeng

Har i motsetning til Polert valgt en plain nedoverløsning på sitt design. Liker header, footer og meny ganske godt. Siden har et godt brukergrensesnitt og det skal mye til å rote seg bort. Fargene passer godt sammen, og liker det at bakgrunnen på innholdet ”smelter” sammen med footeren helt nederst.

Han har også tatt med at han selv ikke eier alle kopirettene på bilder o.l, noe som er positivt. En ganske god side, men med rom for forbedringer.

 

Smidt: 1 poeng

Det første som slår meg her er at fargene skurer litt. Syns ikke dem passet helt sammen, men det går bedre og bedre etter å ha sett på siden en stund, men førsteinntrykket teller en del. Det finnes en del pirkefeil som f.x AA på ”hovedramma” og noen greier i header. Headeren er ikke helt 100%, og teksten der er litt uklar. Mulig det har med bildegrafikken å gjøre. Menyen er enkel og grei, lett å finne fram. Han har inkludert en ”Siste fra Forum”-funksjon noe som er litt fint. Mange som surfer på slike sider er ofte innom forumet og det er da lett å holde styr på, om man venter på et svar fra noen f.x.

Siden er bra, men også her er det rom for forbedringer

 

 

Grunngivelse:

Det ble close race mellom Polert og Hæltis. Det skal være sagt. Det ble mye oppveiing mellom dem, men Polert vant altså knapt. Smidt hadde ikke helt samma kvalitet på designet som de to overstående, men hadde nå svart på oppgaven, i motsetning til Marvil. Teletubbies råxx, men alt til sin tid.

 

 

 

Smidt:

PoleCat: 4 poeng

Bildet er brukt på en original måte. Designet i seg selv er veldig pent, med flotte linjer. Ringen i midten lyser opp en ellers ganske ensfarget side, men dette er farger jeg forbinder med en lotr fanside. Selv om layouten er noe utradisjonell og ikke vil egne seg til et forum vi vil jeg si at det er kreativt. Om ikke det beste oppsettet, si å alle fall det peneste.

Alt i alt, nytenkende design, kanskje litt upraktisk, men flott..

 

HalTan: 2 poeng

HalTan skaper hos meg et litt maritimt(det horisontale tauet) preg på siden. Fargevalget var kanskje litt krasjende og jeg ser ikke helt hva bildet i headeren har med ltor å gjøre, men ok.

Bakgrunnen er fin, og skaper en fin lotr stil sammen med footeren som jeg liker best med denne siden. Bildet er der inkludert på en fin og lett gjenkjennelig måte og etter min mening burde footeren vært header.

Grei meny, though litt få knapper.. HalTan kaprer sikkert andreplassen.

 

Marvil: 1 poeng

På sin spesielle måte med sitt litt særegne design klarer Marvil å trekke inn flere ting en det som var kravet. Teletubbiene passet gjerne ikke helt inn, men det er vel gjerne ironisk ment.

Bakgrunnen bak teksten var også noe forstyrrende om man skal kunne lese godt. Greie knapper.

 

 

 

enden:

HalTan: 4 poeng

Ser ikke helt sammenhengen mellom headeren og tittelen på siden.

Det er og noe som skurrer med selve teksten i headeren - tenker wordart

Pen fontbruke og mouseover i menyen.

Veldig fin overgang til footeren, og bildet er godt implementert i designet.

Jeg får absolutt LOTR stemning av farge- og tekstur-valget

 

PoleCat: 2 poeng

Stilig header (med en kul mouseover, som ikke gir hverken + eller - ;) )

Spennende fargevalg, men ikke helt det jeg forbinder med en LOTR side, men det gjør seg allikevel

Uhendig format - det er pent nå, men blir ubrukelig ved mye informasjon og med et forum / bildegalleri

Det er gjort litt lite ut av bildet når man tenker at dette er en LOTR side

Bakgrunnen til de ulike nyhetssakene er elegant implementert, men jeg savner fortsatt litt i

implementeringen av bildet.

 

Smidt: 1 poeng

Den eneste som implementerer bildet som header på en skikkelig måte (sorry mavva). Igjen er det gjort litt lite ut av bildet -

savner litt shire-følelse. Stort sett bare logoen som vitner om at dette er en LOTR side.

Fargevalget var ekkelt ved første øyekast, men jeg må si at det faller mer og mer i smak.

Formatet er greit, selv om jeg foretrekker litt mindre headere

 

 

Begunnelse:

Slet litt med å velge mellom PoleCat og HalTan sine bidrag. Jeg har en del ting å si på HalTan sin side, men valgte allikevel den da jeg rett og slett ikke falt for skalerbarheten og den horisontale heisen. Når det gjelder de to siste så var det og vanskelig, men teletubbiene og bakgrunnsbildet til Marvil ødela mye av inntrykket der.

 

 

 

 

 

 

Vinner: PoleCat med 10 poeng

 

Andreplass: Haltan med 8 poeng

 

Tredjeplass: Smidt med 2 poeng

 

Fjerdeplass: Marvil med 1 poeng

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...