Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en liten ting på tankene...

Her oppfordrer man til en kompo med ringenes herre fanside som utgangspunkt, en kompo hvor sikkert mange av resultatene på en eller annen måte kommer til å bestå av bilder fra filmene (ok.. kanskje ikke alle, men kanskje flere enn mitt..)

 

Hva tenker folk om opphavsrettigheter til bilder man kan komme til å bruke?

Selv kom jeg plutselig på det nå, og jeg VET at jeg skal se langt etter en tillatelse fra eierne av LOTR-filmene til å bruke bildene innen søndag kl. 21:00... (selv om LOTR er mye mer enn bare filmene, så var det de som kom fram i huet mitt med en gang, og sikkert hos flere andre også..)

 

Så.. hva tenker folk om det? Er det nok å tydelig nederst i footer/copyright statement å henvise til kildene for bildene som er brukt? eller?

Jeg er ikke så bevant på det feltet, ettersom bildene jeg pleier å bruke ellers kommer fra stochphoto-sider og er kjøpt og betalt..

Lenke til kommentar

Tenkte på noe av det samme i stad Enzo, da jeg diskuterte "ringen" men PoleCat... Har selv holdt meg fullstendig unna materiale fra filmene osv. MEN jeg har lånt en ring fra google bildesøk, so men eller annen dude har laget i 3D, lurer på om jeg skal lage en liten copyrigh-fotnote til den, da designet kan bli aktuellt å kode... Hmms.. *legge til*

 

Ellers oppfordrer jeg alle til å bruke så mye egenprodusert materiale som mulig (og kanskje også være litt originale når det kommer til å ikke bruke lotr-fonten, lotr-bilder, lotr-dingser osv. som allerede er tilrettelagt.)

Lenke til kommentar

Sorry at det er uklarhet rundt dette (og at jeg presterte å være borte mesteparten av tiden :blush: ) Levering skjer ved posting her i tråden. Enkelt og greit.

 

Angående det med compyright så faller dette under undervisning/egenlære (om dere velger å kommersialisere noe senere så står dere på bar bakke) og i henhold til nork lovgivning er det tillatt å bryte åndsverkslovverket så lenge det er i en læringssituasjon. Film er jeg usikker på, men burde seff ha sjekket det opp på forhånd.

 

Hvis det noen gang blir aktuelt med premiering av noe slag så kommer selvfølgelig ikke oppgaven til å hinte mot bruk av opphavsbeskyttet materiale, med mindre jeg får tillatelse til å bruke det av eier (dumme MS som ikke vill sponse premier :p )

 

Var det oppklarende? (alt kommer i FAQ'n når jeg får tid)

Lenke til kommentar

Vel. Jeg har besøk siden fredag kveld og har ikke brukt PS så mye.. Har faktisk spilt en god del, noe som faktisk var morro..

 

Jeg har mekka bidrag nå, header har vært klar i et døgn, folk har ledd osv, resten har jeg gjort nuh på 5-6 minutter.. Tenkte jeg skulle levere siden jeg støtter idèen om en compo..

 

Her er da mitt bidrag, alà Teletubbies.. :)

 

.: Min versjon - TeletubbiesStyled - 243603 Bytes :.

 

:laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...