PT Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 kjapp lastetid (mer enn 0.5 sekunder er for mye) 0.5 sekunder hvor? Lokalt? En eller annen server som blir bestemt av ledelsen? Med ISDN? "Uekte" Bredbånd? "Ekte" bredbånd? Var egentlig bare det punktet jeg stiller spørsmål ved. Enig i det andre Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Med lastetid mente jeg egentlig sidegenereringstid. Det gjelder når siden er på nett, og ikke lokalt. Nedlasting av grafikk regnes da ikke med. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Det her syns jeg blir på grensa til teit. Nå er jo alt bare om kode, kode, kode. Har vi glemt design? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Sier meg enig med Mr.Berg. Dette virker som en eneste stor databasekonkurranse, hvilket vil gjøre at jorgis, lokaltog og SirIce blir de eneste deltakerne. Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Hvis f.eks. PoleCat lager et forbaska bra design med validert html/css, men ikke kan den nødvendige databaseprogrammeringen, mens SirIce lager et design som ser jævlig ut (no offence), og mekker en "perfekt" database, kan ikke da disse to settes sammen? På denne måten får man det desidert beste reslutatet. Edit: glemte lokaltog Endret 15. september 2004 av Purify Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hva med å lage en compo som går over 2 omganger, der målet er å lage en fullverdig Composide..? Del 1: Database, alt som ligger bak det visuelle. Her kan også vinneren komme med en liste over funksjoner og grafikkelementer som må være med i del 2. Del 2: Lage websiden (grafikk/HTML/CSS) til forslaget som vant del 1. Ellers blir det som sagt et bittelite knippe folk som blir med.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 hm, har igrunn lyst å delta denna gangen, men vent litt da - ei veke elns Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Er ikke det tre-fire ukers frist, da? Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Del 1:Database, alt som ligger bak det visuelle. Her kan også vinneren komme med en liste over funksjoner og grafikkelementer som må være med i del 2. Del 2: Lage websiden (grafikk/HTML/CSS) til forslaget som vant del 1. Med del to, mener du slik at alle som vil kan prøve å lage en side (med koding) ut av det vinnede forslaget? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 mens SirIce lager et design som ser jævlig ut (no offence) Altså, SirIce har ingen problemer med å lage fine designs sjøl, så korfor skal han slå seg sammen og dele æra han kan ta 100% åleine? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Altså, SirIce har ingen problemer med å lage fine designs sjøl, så korfor skal han slå seg sammen og dele æra han kan ta 100% åleine? Vel, som sagt. No offence. Tror SirIce er rimelig klar over hva jeg synes om websidene hans. Spør du meg, er det bedre at jeg bruker SirIce som eksempel, enn at jeg bruker en som faktisk ikke klarer å lage bra websider, da personen kan ta dette innover seg. Nok off-topic for min del. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Tor nok det mest hardbarka databasesnakket til jorgis er uaktuelt. Tenker jeg skal se dette fra en brukers perspektiv, og vil ha en side som virker. Hva som ligger bak gir jeg en lang FFFFF i, men jeg har seff kompetanse nok til å kunne vektlegge spesielt finurlige løsninger Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Tror brukeren som skal vedlikeholde siden vil finne det kjekt at det brukes templates og ikke må redigere HTML direkte fra kildekoden, samt at siden ikke bruker 5 sekunder i sidegenereringstid. ...gir jeg en lang #FFFFFF i. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Templates kommer ikke til å være noe absolutt krav, men det kan godt være at det trekker marginalt opp Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg tror nok at jeg med mine Access-kunnskaper er en selvskreven dommer i denne sammenhengen.. Tror kanskje en kravspesifikasjon er på sin plass også. Og normalisering, determinering, slakk, prosjektgrupper, styringsgrupper, referansegrupper og kontekstdiagram er sentrale stikkord i denne utformingen av datamodellen. Japp, dette kan bli heftig. Jeg er dommer. Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Lynrunde? En juleside i beste [/]coca-cola-hollydays-are-coming-ånd[/i]. Eller frie rammer. Skal vi si søndag kveld? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Lynrunde? En juleside i beste [/]coca-cola-hollydays-are-coming-ånd[/i]. Eller frie rammer. Skal vi si søndag kveld? Vær så snill vent et par dager? Har noke eg må bli ferdig med Og kan vi ikkje heller sei meir "generell juletheme-side" ? Endret 2. desember 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hvordan har det seg at compoer alltid kommer når man a) Har veldig lite lyst b) Har dårlig tid pga. skole el. c) Er borte ? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Mr.Berg: Moores Lov; Anything that can go wrong, will. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hadde så lite å gjøre, er bare et bilde, blir litt begrenset design siden de to "boksene" på som skal inneholde ønsker og linker til andre sine ønsker ikke er lagde så de kan være dynamisk i høyden.. (men kan sikkert endre på ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå