Zethyr Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Kun pur, ustylet XHTML.... *sikle* HYL! da ender du jo opp med times new roman jo! menne, ser poenget ditt og må vel si jeg er litt enig Har du Times New Roman som STANDARDFONT ?!?!?! Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg forstår ærlig talt ikke helt hva som er så galt med times new roman. (ok, litt ot) fin compo Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Har du Times New Roman som STANDARDFONT ?!?!?! hahaha, ja *bytte* Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg forstår ærlig talt ikke helt hva som er så galt med times new roman. (ok, litt ot) fin compo Times New Roman er en rimelig gammel font som ble laget fordi det ikke fantes fonter på den tiden (1930-tallet) som var spesialtilpasset trykking. Den ble designet for avisen The Times, av Stanley Morrison. Merk; Trykkpressene på den tiden, ikke til bruk på skjerm. Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Så holder vi oss litt til topic her ja... Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 enden, gutt, lenkene til sidene funker dårlig ... Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Sorry, treg... Dunestar sitt og Marvil/jorgis sitt. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Marvil/Jorgis: Legg til text-align: center; i body, og text-align: left; i #wrap i iestyle.css - den midtstiller seg ikkje i IE5 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Takker. Hadde ikke tilgang på IE5 når jeg mekket den, så det var bra du fikk det på banen. Nå har vel enden tatt over siden og den siste touchen, så jeg håper han fikser det. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Marvil/Jorgis: Legg til text-align: center; i body, og text-align: left; i #wrap i iestyle.css - den midtstiller seg ikkje i IE5 Hm, noe har skjedd med koden.. Jeg sjekka siden i IE5 i helgen etter compoinnlevering, da funket den fint. (da lå den på jorgis sin server) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Var nettopp på jobb, og skjekka der - der var den venstrestilt Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Var nettopp på jobb, og skjekka der - der var den venstrestilt På enden sin server eller jorgis sin ? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Prøv her. Er den midtstilt der, skylder vi alle på enden. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Prøv her. Er den midtstilt der, skylder vi alle på enden. iestyle.css ser lik ut som i stad, altså uten midtstilling.. IMO er det unødvendig å ha fleire forskjellige stilark for den sida - skal _ikkje_ vere noke stort problem å få den til å funke finfint i alle "browsere" med kun ett stilark edit: på enden sin server. Endret 11. september 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) IMO er det unødvendig å ha fleire forskjellige stilark for den sida - skal _ikkje_ vere noke stort problem å få den til å funke finfint i alle "browsere" med kun ett stilark [OT - Sorry enden] ...men du sa også at en meny burde ligge før innholdet i koden. Dive Into Accessibility dag 10 sier noe annet. [/OT] Endret 11. september 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 ...men du sa også at en meny burde ligge før innholdet i koden. _eg_ meiner at hovedmenyen skal ligge før innholdet, men aksepterer at andre har andre syn på det Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 IMO er det unødvendig å ha fleire forskjellige stilark for den sida - skal _ikkje_ vere noke stort problem å få den til å funke finfint i alle "browsere" med kun ett stilark Jeg personlig er en sterk motsander av CSS-hacks, siden CSS-parsingfeil og andre smutthull kan endre seg over tid. Da er det bedre å finne en alternativ måte som virker i den aktuelle browseren og kjøre to/tre stilark. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Noen få krav til hvordan dette skal bli (IMHO): database/flatfil/XML-drevet mulighet for samarbeid/teams intet forhåndsdefinert antall vinnere/deltagere per runde kjapp lastetid (mer enn 0.5 sekunder er for mye) template-system (ikke 100% vektlagt IMO, men kan være greit) Følg på med flere "krav", slik at dette blir lettere å definere, samt at det blir lettere for dommerne å se hva som skal vektlegges. Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 God start jølle! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) ...og vi fortsetter: GPL-lisens. (hvis man har programmeringsspråk med kompilert kode, må man frigi den (i det minste til dommerne)) Validert (X)HTML/CSS. Hvis PHP: error_reporting satt til E_ALL ~E_NOTICE, E_ALL eller E_STRICT(PHP5 only). Kodefeil, parse errors m.m. vil telle med på resultatet. Et par spørsmål: Hvem skal være dommere? Hvem har nok kompetanse til å få det til? Det krever jo litt mer enn å ha et øye for design. Endret 14. september 2004 av jorgis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå