jorgis Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 /me synes poenggivningen er blitt litt urettferdig i det siste, siden maks poengsum nå er 4 poeng, mot 12 poeng i runde 2. Vil gjerne at ting skal være litt konsistent, skjønner du. PT: Seff skal serverside og funksjonalitet telle mer enn designdelen. Hvis du tolket mitt innlegg som det motsatte, er det feil. Lenke til kommentar
PT Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 PT: Seff skal serverside og funksjonalitet telle mer enn designdelen. Hvis du tolket mitt innlegg som det motsatte, er det feil. Tolket deg ikke feil nei. Var bare veldig++ enig med deg (y) Men dette er en compo jeg gjerne blir med paa saa lenge jeg faar litt tid paa meg. Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 /me synes poenggivningen er blitt litt urettferdig i det siste, siden maks poengsum nå er 4 poeng, mot 12 poeng i runde 2. Vil gjerne at ting skal være litt konsistent, skjønner du. PT: Seff skal serverside og funksjonalitet telle mer enn designdelen. Hvis du tolket mitt innlegg som det motsatte, er det feil. Lynrunde gir færre poeng Gutta som vant fikk kanskje bare fire poeng, men visstnok er firmaet villig til å punge ut for designet, så da kan man vel ikke klage Klette: min feil, slettet det igjen da jeg bruker den servern til å lage min alternative vri på siden som et svar på noe som ble mekket internt tidligere idag. Skal legge det ut igjen jeg Få til en enighet om vekting av funksjonalitet mot design samt en fornuftig frist (tenkte tre-fire uker selv) så ruller jeg ut jeg Hvis dere vil ha en grovskisse av tankene mine rundt forventet fuksjonalitet så kan det ordnes også Lenke til kommentar
PT Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Hvis dere vil ha en grovskisse av tankene mine rundt forventet fuksjonalitet så kan det ordnes også Taes i mot med takk og bukk Forslag til vektlegging: 80/20 - Serverside+funksjonalitet/design ? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Hvis dere vil ha en grovskisse av tankene mine rundt forventet fuksjonalitet så kan det ordnes også Taes i mot med takk og bukk Forslag til vektlegging: 80/20 - Serverside+funksjonalitet/design ? Heller 60/40 med vekt på serversidekode. Design må jo ha en del å si også. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Er helt enig i PTs 80/20. Eventuelt kan det være helt greit med 100/0. Kun pur, ustylet XHTML.... *sikle* Endret 9. september 2004 av jorgis Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Vil nå si 30/70. Ingen vil kjøpe tjenester av noen med en totalt sugen internettside, selv om koda ser oversiktelig ut.... Endret 9. september 2004 av ace_ventuora Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 enden: Lynrunder bør gi mer poeng. Det er mye mer krevende og stressende.. Det gikk litt varmt for seg de siste timene før levering, kan du si.. Hvorfor er alle så opptatt av fordeling..? Om noen samarbeider, så får de bli enige om en fordeling, vi trenger ikke ta det offentlig..? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Vil vel egentlig si 10/90, jeg. Aller best er det jo om en virkelig designdyktig person tar seg av designet, evt. koden, og SirIce eller jorgis mekker php-sakene. Ikke at SirIce og jorgis ikke er gode webdesignere, men altså. Dere skjønner, håper jeg. Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Snakker ikke o fordelign av poeng mellom folkene som samarbeider her, men vektingen under vurdering. Må bare benytte muligheten til å mobbe jorgis litt, som glemte å style a-er i innholdsdelen på designet til nerdenekommer Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Vil vel egentlig si 10/90, jeg. Aller best er det jo om en virkelig designdyktig person tar seg av designet, evt. koden, og SirIce eller jorgis mekker php-sakene. Ikke at SirIce og jorgis ikke er gode webdesignere, men altså. Dere skjønner, håper jeg. Selve poenget her er jo at man også skal kunne vektlegge andre egenskaper enn bare design... PS: Hvorfor skal du begrense til PHP 4 ?? Hvorfor ikke PHP5 med bedre støtte for OO, eller hva med de som brenner inne med store kunnskaper om ASP, CF, osv... ?? Jeg synes krav bør være at man selv kan stille med server hvis man ikke tar i bruk PHP 4, og at koden ligger oppdatert på servern. Dette burde bli rettferdig for alle. edit: 1500 Endret 9. september 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Kan gå med på betingelse om at man stiller hosting selv om man velger å bruke en annen PHP-versjon jeg Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 en annen PHP-versjon eller et annet språk i det hele tatt ? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Mulighet til å få en link til bidragene? Ser ut til at serveren de ligger på er nede for øyeblikket. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 tre-fire uker høres også ut som en real og grei frist. Har allerede satt opp databasen lokalt her, og de grove oppsettet begynner å ta form. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Hva med å sette opp en kravspesifikasjon på datasystemet først..? Så kan hver enkelt finne ut selv åssen språk man vil benytte, og selv stille med server som støtter dette..? Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hva med å editere første innlegget i denne tråden hver gang en ny compo starter, med link til compo1, compo2 osv.. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Kun pur, ustylet XHTML.... *sikle* HYL! da ender du jo opp med times new roman jo! menne, ser poenget ditt og må vel si jeg er litt enig Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Kun pur, ustylet XHTML.... *sikle* HYL! da ender du jo opp med times new roman jo! menne, ser poenget ditt og må vel si jeg er litt enig Kommer ikke det an på standardfonten på maskinen ? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Du stiller vel inn hvilken standard font du vil benytte i Nettleseren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå